Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb een D40 gekocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik heb een D40 gekocht

    *verwijderd*
    Last edited by Brijner; 20 oktober 2008, 02:10.
    Nikon D40 met een 18-200 AF-S DX VR F/3.5-5.6 G-IF ED en een AF-S 18-55 F/3.5-5.6 GII ED Kitlens

  • #2
    Re: Ik heb een D40 gekocht

    Een leuk verhaal en ik wens je heel veel plezier met deze Nikon. In wat je schrijft zit een waarheid. Ik vergelijk de aankoop van een camera met die van een auto. Je kunt de specs op papier vergelijken. Dat heb jij ook gedaan maar net als een auto moet je een camera voelen. Je moet met de auto rijden en de camera in je hand hebben en gebruiken.
    groet, Rik

    Comment


    • #3
      Re: Ik heb een D40 gekocht

      Oorspronkelijk geplaatst door rik6230 Bekijk bericht
      Een leuk verhaal en ik wens je heel veel plezier met deze Nikon. In wat je schrijft zit een waarheid. Ik vergelijk de aankoop van een camera met die van een auto. Je kunt de specs op papier vergelijken. Dat heb jij ook gedaan maar net als een auto moet je een camera voelen. Je moet met de auto rijden en de camera in je hand hebben en gebruiken.
      yep, mee eens, maar waar auto staat, zou ik vrouw neerschrijven!!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Ik heb een D40 gekocht

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        yep, mee eens, maar waar auto staat, zou ik vrouw neerschrijven!!
        grt,bouk.
        En nooit op de demo versie vertrouwen.
        Hopen dat Corien niet meeleest
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Ik heb een D40 gekocht

          Mooi geschreven, en er zit zoveel waarheid in. Het klinkt inderdaad raar, maar die "klik" met een toekomstige aankoop is voor mij ook erg belangrijk

          Veel plezier ermee
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #6
            Re: Ik heb een D40 gekocht

            Het leuke van het verhaal is dat je dus niet 10 minuten met de S100fs hebt gespeeld. Bij die camera had je aan een vaag gevoel van 'hij pakte me niet' genoeg om toch maar iets anders te zoeken.
            Ook vraag ik me af of je op die D40 een 28-400mm (f/2.8-f/5.3) lens (kleinbeeld equivalent) had zitten bij het 'spelen' en of je dan ook even de macro en super macro functies hebt geprobeerd.
            Binnen enkele uren verdwijnt het gevoel van 'het lekker in de hand' houden van een camera, dat noemt men gewenning.
            Nooit zal ik op basis van een lekker gevoel een fototoestel aanschaffen, de reden daarvoor is dat het gevoel ineens heel anders is als je er een vette telelens op gaat schroeven.
            Het is in dat verband een raadsel dat er 30 tot 100 jaar geleden ook al prachtige foto's werden gemaakt en de betekenis van camera ergonomie totaal onbekend was.
            Er is niks tegen gevoelsaankopen, dat is een persoonlijke zaak, maar door laten schemeren dat de S100fs niet lekker in de hand ligt gaat mij te ver.
            Niettemin veel geluk met je D40, het is een prima cameraatje.
            Ik hoop dat je je bij de aanschaf van objectieven iets minder laat leiden door gevoel.

            Comment


            • #7
              Re: Ik heb een D40 gekocht

              Veel plezier ermee !



              Glenn
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment


              • #8
                Re: Ik heb een D40 gekocht

                *verwijderd*
                Last edited by Brijner; 20 oktober 2008, 02:10.
                Nikon D40 met een 18-200 AF-S DX VR F/3.5-5.6 G-IF ED en een AF-S 18-55 F/3.5-5.6 GII ED Kitlens

                Comment


                • #9
                  Re: Ik heb een D40 gekocht

                  ga geheel mee met je laatste zin.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik heb een D40 gekocht

                    Uitstekende keuze met een fantastisch prijskaartje
                    Veel plezier met je Nikon.
                    Laat die foto's maar komen.
                    Een Canon en een paar bokaalglazen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik heb een D40 gekocht

                      Proficiat met je aankoop!

                      Goed te horen dat er ook verkopers met kennis ter zake rondlopen bij MM
                      Mvg Tim

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik heb een D40 gekocht

                        quote
                        Echter voor een prijs van 299 euro ben ik niet zo bang dat ik erg veel spijt ga krijgen. Oke, een ander verhaal wordt het als ik er een 18-200 VR lens bijkoop (een gedachte die wel bij me opkomt zo af en toe) of de wat goedkopere 55-200 VR lens.
                        unquote

                        Dan verandert het vriendelijk lachende prijskaartje aanzienlijk!!

                        quote
                        Ik heb nog eens nagedacht en voor mijzelf proberen de vinger te leggen waar het nu aan lag, en voor zover ik dat kan nagaan komt het erop neer dat de D40 iets meer voldoet aan het ietwat romantische beeld dat ik misschien van fotograferen heb.
                        unquote

                        Er blijft niks over van die romantiek als de kennis van de fotograaf niet in evenwicht is met de geavanceerdheid van de gebruikte apparatuur of omgekeerd.
                        Ik gun je de D40 van harte.. maar doe nu niet net alsof gevoel een meerwaarde is in de keuze van een camera. Zeker niet als je pas een half jaar het fotograferen virus te pakken hebt en specificaties en mogelijkheden aan je laars lapt.
                        Je hebt de camera nauwelijks en je droomt al van een andere lens.
                        Macro, meer tele... je bent de typische gevoelskoper en daar zul je de rekening van betalen.
                        Ik heb ook zo'n D40 (overgenomen van een spijtoptant)... heb er een 28mm f/1.4 lensje opgeschroefd en die combinatie ligt ergens in huis voor het grijpen.
                        Prachtig apparaatje... maar je zult je voor je kop slaan op het moment dat je erachter komt dat je voor elke serieuze setting in het menu moet duiken.\
                        In de fotografie zijn drie dingen belangrijk, eerst de fotograaf, dan de lens en dan pas de body.
                        Je had geen prijzen moeten noemen. Dan had ik je verhaal geslikt zonder commentaar!! Nochtans.... je hebt geen verkeerde keuze gemaakt, dus veel plezier met je nieuwe aanwinst.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik heb een D40 gekocht

                          Oorspronkelijk geplaatst door Brijner Bekijk bericht
                          Mijn vrouw kwam met een doosje aanzetten van 299 euro, met de opmerking 'en deze dan, is dat niks?'

                          Begrijp me niet verkeerd, ik hou zielsveel van mijn vrouw, maar op dit soort momenten denk ik dat ze mij soms niet begrijpt. Ik kwam hier voor de S100FS, en dat was het resultaat van weken speurwerk en gedegen voorbereiding, het kon niet zo zijn dat de eerste de beste doos uit het display hier overheen kon gaan, dat moest ze toch wel snappen, niet?
                          Je hebt je vrouw toch een cadeautje gekocht

                          Ik heb zelf een d40 + nikkor 18-200 en ben er heel tevreden over, zou momenteel geen andere wilen. Heeft inderdaad een paar beperkingen maar daar leer je mee leven, we zijn geen professionals he

                          Eenmaal vertrouwd met de menus van de d40 kan je heel vlug de settings aanpassen. De menus kan je zelf naar je persoonlijke wensen aanpassen. Een paar extra knoppen zou inderdaad handig zijn maar dat zou misschien weer de prijs opdrijven.


                          In elk geval veel succes met je aankoop.
                          I love my D500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik heb een D40 gekocht

                            *verwijderd*
                            Last edited by Brijner; 20 oktober 2008, 02:11.
                            Nikon D40 met een 18-200 AF-S DX VR F/3.5-5.6 G-IF ED en een AF-S 18-55 F/3.5-5.6 GII ED Kitlens

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik heb een D40 gekocht

                              Komaan Brijner, laat je niet doen door één persoon die je graag doet twijfelen over je aankoop. Ik ben er van overtuigd dat je veel plezier gaat beleven aan dat toestel. Uiteindelijk krijg je (imho) bij geen enkele bridge die uitgebreide instelbaarheid en handelbaarheid van een dSLR.

                              Je hebt een ideaal toestel om goed mee te leren fotograferen.

                              @Viewfinder: Mijn D70 was ook een gevoelsaankoop, ik wist niks van fotografie af. Maar 'k heb nu ondertussen toch al een hele weg afgelegd, maak mooie plaatjes en heb er nog altijd veel plezier van.
                              Last edited by ThierryM; 23 juli 2008, 21:30.
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                              Comment

                              Working...
                              X