Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma AF 70-300 f.4/5.6 APO DG Macro of Tamron 70-300 LD DI Macro op Pentax K 100D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma AF 70-300 f.4/5.6 APO DG Macro of Tamron 70-300 LD DI Macro op Pentax K 100D?

    Ik wil één van bovenstaande objectieven aanschaffen. Kwestie van behoorlijke kwaliteit voor een redelijke prijs. Heb een Pentax K 100 D. Die body heeft beeldstabilisatie.
    Heb al behoorlijk wat reviews gelezen en gebruikerscommentaar (ook op dit forum). Had aanvankelijk een voorkeur voor de Sigma maar de review op photozone.de doet me nu twijfelen. Beide modellen worden daar besproken: Sigma op Canon-body, Tamron op Pentax-body.
    De Tamron komt er daar beter uit. Steen des aanstoots voor het Sigma-objectief is de behoorlijke slechte kantscherpte (borderresolution) op 300 mm. Van 70 tot 200 mm is de beeldkwaliteit van het Sigmaglas beter. Had graag iemand zijn mening hierover gehoord. Heb zelf alleen maar Pentax-objectieven en heb dus totaal geen ervaring met Sigma of Tamron. Bedankt voor de moeite.

  • #2
    Re: Sigma AF 70-300 f.4/5.6 APO DG Macro of Tamron 70-300 LD DI Macro op Pentax K 100

    Oorspronkelijk geplaatst door Woopy Bekijk bericht
    Van 70 tot 200 mm is de beeldkwaliteit van het Sigmaglas beter. .
    Op photozone toch niet. De Tamron scoort bij resolutie op alle fronten beter. Op basis van deze review zou ik voor de Tamron gaan.
    groet, Rik

    Comment


    • #3
      Re: Sigma AF 70-300 f.4/5.6 APO DG Macro of Tamron 70-300 LD DI Macro op Pentax K 100

      Ik heb ervaring met twee tamron objectieven. de 17-50 waar ik erg te spreken over ben, en de 55-200. de laatste heb ik gekocht om relatief goedkoop toch wat dichterbij te kunnen halen. Deze lens heeft me in positieve zin heel erg verbaasd. Heel erg scherp, compact, kortom niets mis mee. Dus de tamron is vast geen slechte keus.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment

      Working...
      X