Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoektocht naar fototoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoektocht naar fototoestel

    Kan iemand mij helpen bij het zoeken naar het juiste toestel aub? Ik twijfel tussen de canon S5 & de panasonic FZ18. Mijn voorkeur gaat uit naar de canon, maar de AA-batterijen vind ik een groot minpunt! Is dit een reden om te kiezen voor de pansonic?

    Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: Zoektocht naar fototoestel

    AA-batterijen moet je zeker niet als een min punt beschouwen want je kan voor €6 tot €20 vervangen door een set van 4 oplaadbare NiMh batterijen en als je dan toch ergen s zonder power valt, zal je er meestal vrij gemakkelijk een set AA-batterijen kunnen vinden.
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Zoektocht naar fototoestel

      Er is net vandaag een opvolger voor de Panasonic aangekondigd...Misschien nog heel eventjes afwachten? Ofwel zakt de prijs nog wat, ofwel wil je misschien voor het nieuwe model gaan

      Beiden zijn sterke toestellen, de Canon is wat compacter, de panasonic meer spiegelreflex-achtig...

      AA batterijen hoeven niet per sé een nadeel te zijn zoals hierboven aangehaald, je vindt ze overal! Maar persoonlijk zou ik voor een li-ion batterij kiezen vanwege de betere batterijprestaties (lees: meer foto's). Bijkomend voordeel is dat je met een li-ion batterij geen memoryeffect hebt zodat je die ook kan opladen wanneer deze niet volledig leeg is. Reviews te vinden op www.dpreview.com en de zoek functie van dit forum.

      Comment


      • #4
        Re: Zoektocht naar fototoestel

        Inderdaad, de Panasonic Lumix DMC-FZ28 wordt omstreeks augustus verwacht!





        Hier de specificaties!

        Joop
        Last edited by Hesy; 22 juli 2008, 07:56. Reden: Niet eigen foto's achter link geplaatst

        Comment


        • #5
          Re: Zoektocht naar fototoestel

          Ok, dus de batterijen hoef ik niet als minpunt te aanzien.
          bedankt voor het advies.

          Comment


          • #6
            Re: Zoektocht naar fototoestel

            Ik doe er dus mischien beter aan te wachten op de lumix DMC-FZ28? En de canon dan eventueel zo laten?

            Comment

            Working...
            X