Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 kopen bij B&H in New york

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300 kopen bij B&H in New york

    Ik ben al een tijdje aan het uitkijken om een Nikon D300 aan te kopen. Mijn bedoeling was om deze in België of Duitsland aan te kopen. Grobet in Antwerpen vraagt € 1399,wat volgens mij een heel scherpe prijs is.
    Nu heb ik het geluk dat mijn zus binnen een paar weken naar New York gaat en dat zij wel wil langs gaan bij B&H.
    Bij B&H in New York kan ik dezelfde body kopen voor € 1024,68 ($ 1624,95).

    Nu mijn vraag :heeft hier iemand ervaring mee om zo een Body daar te kopen.
    Hoe zit het met de garantievoorwaarden. En zou een Nikon D300 voorzien zijn van nederlandstalig menu.

    Alvast bedankt voor de reacties

    Marc

  • #2
    Re: D300 kopen bij B&H in New york

    Gelukkig voor jou is deze vraag hier al meerdere keren gesteld en via de zoekfunctie zeker te vinden (gebruik maar de naam van de winkel om op te zoeken)

    Comment


    • #3
      Re: D300 kopen bij B&H in New york

      Als je denkt voor 1025 euro een D300 te kopen zal je bedrogen uitkomen, reken daar maar 9% taxen bij die je in NY moet betalen
      Beter buiten NY kopen, kan je een pak geld schelen
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: D300 kopen bij B&H in New york

        Vorig jaar in september een D80, 50mm 1.4 en manfrotto statief bij B&H gekocht.
        9% tax wordt inderdaad aangerekend, maar dan ben je nog 300€ goedkoper af.
        Mijn D80 was voorzien van een nederlandstalig menu en ik heb 'm in België zonder probleem kunnen registeren.
        De nederlandstalige handleiding heb ik echter wel via de Nikon website afgehaald.
        Als je zus met VISA betaald, best wel haar paspoort meenemen, immers zonder paspoort aanvaarden ze geen VISA.
        Om problemen aan de Belgische douane te vermijden heb ik de verpakking mooi platgedrukt, en alles via DHL naar thuis laten vesturen (met vermelding dat het achtergelaten goederen waren).
        Eveneens heb ik mijn toestel tijdens het verlof gebruikt (dus best enkele foto's mee laten nemen) om zeker geen argwaan te creëren bij de Belgische douane.
        In ieder geval totaal geen problemen mee gehad en absoluut de moeite waard om te overwegen.
        Mijn D300 heb ik echter wel bij Konijnenberg gekocht, maar dit was eerder omdat ik niet kon wachten tot september (wanneer ik weer naar de States ga :-)), maar enkele lensjes staan alweer op het verlanglijstje :-)

        grtn,
        V
        D700 - D300 - D80 - Nikon 50mm f/1.4 - Nikon AF-S VR 18-200mm f/3.5-5.6 - Sigma 135-400mm f/4.5-5.6 APO - Sigma 10-20mm f/4-5.6 - Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM - SB800

        Comment


        • #5
          Re: D300 kopen bij B&H in New york

          ik heb een d300 rebel bij B&H gekocht voor enkele jaren.
          Prachtzaak, hebben ze alles, en natuurlijk goedkoper.
          enigste minpunt: de verkoper heeft me er niet op gewezen dat de opvolger er zat aan te komen (en ik ben een leek).
          Voordeel: de oudere lenzen van de gewone AF camera kunnen ook op deze digitale geplaatst worden.

          Comment


          • #6
            Re: D300 kopen bij B&H in New york

            Ik heb bij B&H afgelopen Januari expliciet gevraagd naar de garantie van de D300 en toen werd me verteld dat dit 'US-only Warranty' was. Ik kon wel een bijkomende garantie (Mack?) kopen maar dan was er (toen alleszins) geen prijsvoordeel meer.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment


            • #7
              Re: D300 kopen bij B&H in New york

              Oorspronkelijk geplaatst door DPSklusiva Bekijk bericht
              ik heb 'm in België zonder probleem kunnen registeren.
              Ja op een amerikaanse site zeker, maar op Nikon Belux, vertel dat aan de .... probeer geen verkeerde informatie te geven aub.

              Ik weet één ding, als je problemen krijgt met je toestel, en je hebt garantie nodig, is het gegarandeerd miserie met de invoerder in België zij weten exact welke serienummers waar ingevoerd zijn, en dan wil je de voordelen van een lage dollar, minder taks, nog eens foefelen aan de duane, dozen versturen enz. maar toch zou de invoerder voor belgië voor de garantie moeten instaan, en dat vind je normaal

              Op lange termijn Kl**t je er alleen jezelf en een ander mee, toegegeven ik heb er mijzelf ook nog laten aan verleiden met de aankoop van een Nikon D2H, en met deze kreeg ik toevallig ook miserie met het gekende lichtmeterprobleem, en ware het niet dat ik via de registratiepagina van Nikon Belux kon bewijzen dat ik nog voor meer dan 10.000€ Benelux ingevoerd materiaal had, dan kon ik hem naar Amerika sturen

              Een goede raad, koop bij een goede officieele verkoper zoals Bv. Art & Craft, en scheelt er iets, simpel toestelletje binnenbrengen, vriendelijk ontvangen worden, en verder geen zorgen of gezaag, buiten de wachttijd dan

              En ben je ergens een goede klant, dan kan er nog altijd ergens een extraatje af.

              Comment


              • #8
                Re: D300 kopen bij B&H in New york

                Ik treed Geert volledig bij.
                Bovendien riskeer je later bij iedere vliegreis tegen de lamp te lopen want je blijft met een niet ingeklaard toestel zitten.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: D300 kopen bij B&H in New york

                  Persoonlijke ervaring, voor 5500,- $ aangekocht bij BH in mei dit jaar

                  - douane is altijd een risico, was voor mij geen probleem, voor alle zekerheid
                  verpakking niet meegebracht en foto's genomen
                  - garantie, zolang je toestellen koopt met USA warranty is Nikon verplicht
                  de zaak te behandelen in elk officieel herstelpunt = 1 jaar worldwide
                  warranty.
                  - mbt. dit laatste, heb ik een 70-200 ingediend voor een probleem met loose
                  fit en battery error. USA warranty aangetoond en factuur overhandigd ->
                  geen probleem
                  ______________

                  Comment


                  • #10
                    Re: D300 kopen bij B&H in New york

                    Oorspronkelijk geplaatst door ghhally Bekijk bericht
                    - mbt. dit laatste, heb ik een 70-200 ingediend voor een probleem met loose
                    fit en battery error. USA warranty aangetoond en factuur overhandigd ->
                    geen probleem
                    Naar het schijnt geld dit wel voor lenzen, die van een world wide warranty genieten maar body's is een ander verhaal.
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D300 kopen bij B&H in New york

                      Te vinden op de Nikon website:


                      USA warranty honored in other countries?

                      Question
                      Is the Nikon USA warranty valid outside the United States?

                      Answer
                      The Nikon USA warranty on film cameras, lenses, and speedlights will be honored by Nikon-authorized service centers outside the United States as long as you have the yellow copy of the Nikon USA warranty and your sales receipt from a dealer in the USA. The key to the validity of the warranty is a sales receipt from the country in which you purchased the equipment. If you purchase equipment in another country where the Nikon Worldwide Warranty applies, copies of the sales receipt and this warranty are necessary to obtain warranty service in the USA. Buying the equipment with a Nikon Worldwide Warranty in the United States is not recommended because that warranty is not valid in the USA without a sales receipt from an overseas dealer, and it is not valid outside the USA with a sales receipt from a dealer in the USA.

                      Please note that the Nikon USA warranty we supply with our sport optics products (binoculars, fieldscopes, spotting scopes, etc.) is valid only in the USA. The same is true of the Nikon Digital Imaging Limited Warranty we supply with digital cameras and film scanners.


                      Geert
                      ______________

                      Comment


                      • #12
                        Re: D300 kopen bij B&H in New york

                        Oorspronkelijk geplaatst door ghhally Bekijk bericht
                        Te vinden op de Nikon website ... Geert
                        Dus voor digitale camera's GEEN world-wide garantie, wel voor camera's met film.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D300 kopen bij B&H in New york

                          Neem toch gewoon de extra 3year Worldwide warranty pack en je body is eveneens gedekt....
                          Nikon stuff rocks :-)

                          Comment

                          Working...
                          X