Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 weg voor Fuji s100fs?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D50 weg voor Fuji s100fs?

    De fuji moet je zeker niet kopen voor het gemak. Je sleurt er toch nog altijd mee rond. Ik was dat op een gegeven moment ook beu en heb mij een kleine compact erbij gekocht. Deze steek dan in mijn vrouw haar handtas

    Het gewicht is natuurlijk nog altijd stukje lager maar de omvang is bijna identiek.

    Voor jou een keuze die je moet maken. de d50 heeft zijn voordelen en de fuji. Schrijf ze eens op papier, zo heb je een mooi overzicht over de voor en nadelen van elk toestel
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #17
      Re: D50 weg voor Fuji s100fs?

      Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
      De fuji moet je zeker niet kopen voor het gemak. Je sleurt er toch nog altijd mee rond. Ik was dat op een gegeven moment ook beu en heb mij een kleine compact erbij gekocht. Deze steek dan in mijn vrouw haar handtas

      Het gewicht is natuurlijk nog altijd stukje lager maar de omvang is bijna identiek.

      Voor jou een keuze die je moet maken. de d50 heeft zijn voordelen en de fuji. Schrijf ze eens op papier, zo heb je een mooi overzicht over de voor en nadelen van elk toestel
      Je kan dit oplossen door de kleine compact, in een klein tasje, rond je nek te hangen en de D300 in de handtas van de vrouw te foeffelen.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #18
        Re: D50 weg voor Fuji s100fs?

        Nabrandertje.
        Als ik twijfel inzake de belichting of een teveel aan pf verwacht (en ik wil per se de foto maken!) dan draai ik het grote instelwiel naar C1... dat is bij mij RAW.
        De 's7raw' converter maakt geheel automatisch korte metten met purple fringing.
        PS Ik heb mijn vrouw een mooie handtas cadeau gedaan, ze blijft echter beweren dat het een fototas is het is ook nooit goed .

        Comment


        • #19
          Re: D50 weg voor Fuji s100fs?

          Franciskine,

          Denk je dat de snelheid vd s100sf de snelheid van een D40/D60 benaderd? Dit gezien het testen van je s100sf op de voorbij rijdende bromfietsen. Vind je het een snelle camera?

          Als ik de foto´s zie van de paradijsvogel en direct rechts daarvan de gierkop zijn deze toch wel scherp te noemen. Denk je dat een D60 met 16-85 op dezelfde brandpuntsafstand nog veel scherper zal zijn?

          Comment


          • #20
            Re: D50 weg voor Fuji s100fs?

            Ik heb deze camera ook en ben best tevreden, tot zeer tevreden!
            Tot 1600 ISO is zeker geen probleem, als je een beetje van PP afweet
            3600 en meer, is niet echt meer bruikbaar, tenzij je kleine afdrukt, of voor special fx.
            De lens is geweldig scherp, mooi gelijk, tot aan de randen
            De LCD is heel goed, ook bij hevig licht
            Een circulare pola, is een must have/use, bij deze camera.
            Schiet in RAW (zonder fringing problemen) trouwens, wees gerust dat er lenzen zijn van 1000 tot 3000€ met dezelfde fring problemen, hoor!
            Echt een hebbeding en niet prijzig. (500+)
            Of je nu daarvoor je D-Slr, moet verkopen?
            Ik niet in alle geval, hier was het (en/en)

            Groetjes
            Vero
            « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

            Comment


            • #21
              Re: D50 weg voor Fuji s100fs?

              Op deze pagina kun je de test-foto's bekijken, alsook RAW files downloaden.

              Op gebied van kleur heeft ie wel een kleine PP boost (popup) nodig, vind ik.
              Maar dan zijn het wel bijoux'kes ze'ne.

              Groetjes
              Vero
              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

              Comment


              • #22
                Re: D50 weg voor Fuji s100fs?

                Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                Nabrandertje.
                Als ik twijfel inzake de belichting of een teveel aan pf verwacht (en ik wil per se de foto maken!) dan draai ik het grote instelwiel naar C1... dat is bij mij RAW.
                De 's7raw' converter maakt geheel automatisch korte metten met purple fringing.
                PS Ik heb mijn vrouw een mooie handtas cadeau gedaan, ze blijft echter beweren dat het een fototas is het is ook nooit goed .
                Vergeet niet, het blijft nog steeds een bridge, zij het één van de allerbeste, maar een DSLR is nog steeds een trapje hoger en sneller, wat scherpte betreft, hoef je je geen zorgen te maken, dat zit wel snor.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #23
                  Re: D50 weg voor Fuji s100fs?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                  Nabrandertje.
                  Als ik twijfel inzake de belichting of een teveel aan pf verwacht (en ik wil per se de foto maken!) dan draai ik het grote instelwiel naar C1... dat is bij mij RAW.
                  De 's7raw' converter maakt geheel automatisch korte metten met purple fringing.
                  PS Ik heb mijn vrouw een mooie handtas cadeau gedaan, ze blijft echter beweren dat het een fototas is het is ook nooit goed .
                  Die is goed

                  @ hub2805:

                  Denk dat mijn d300 in haar handtas kan hoor, denk zelf dat haar handtas groter is dan mijn fototas kan er misschien nog mijn sigma 150-500 bijsteken
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                  Comment


                  • #24
                    Re: D50 weg voor Fuji s100fs?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Vergeet niet, het blijft nog steeds een bridge, zij het één van de allerbeste, maar een DSLR is nog steeds een trapje hoger en sneller, wat scherpte betreft, hoef je je geen zorgen te maken, dat zit wel snor.
                    Juist en laten we vooral niet, de te gekke filmmodus vergeten, die heel goede resultaten aflevert en gebruikt kan worden met zoom, daar deze laatste mechanisch werkt
                    30 minuten hoge kwaliteit op 2Gig.


                    Reviews neem je best met een korrel (lepel) zout, onlangs nog gelezen:

                    What I liked:
                    Very good photo quality; outperforms other super zooms at high ISOs by at least a full stop
                    Whopping 14.3X, 28 - 400 mm zoom lens
                    Optical image stabilization
                    SLR-like body has excellent build quality; easy to hold; manual zoom and focus rings
                    Articulating 2.5" LCD display with good outdoor & low light visibility
                    Effective dynamic range expansion feature Redeye not a problem thanks to auto removal feature
                    Hot shoe and flash sync port for adding an external flash
                    VGA movie mode with optical zoom and image stabilization during recording
                    Optional wired remote control
                    Memory card slot supports both xD and SD/SDHC cards
                    USB 2.0 High Speed support

                    What I didn't care for:

                    Lots of purple fringing; SuperCCD tends to smudge fine details a bit
                    Expensive for a fixed-lens camera
                    Below average battery life
                    Awkward manual focus system
                    Full shutter speed range not available in shutter priority mode


                    Daar stelt men zich toch vragen bij?
                    Die man schreef dat deze camera het dubbele kost van andere super zooms, of zoveel als een instap D-Slr
                    Volgens mij was hij dronken ...veel samples waren ook scheef getrokken

                    Groetjes
                    Vero
                    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                    Comment


                    • #25
                      Re: D50 weg voor Fuji s100fs?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                      Waarom wordt er dan met een DSLR en superlenzen toch nog gefotosoept ? Leg mij dat eens uit.
                      Zijn die foto's die uit een dslr komen dan slechter , dan die uit een S100FS.
                      Nee, niet slechter maar in de regel wel minder bewerkt. In een cam of bridge vindt al meer bewerking plaats in het toestel zoals bijvoorbeeld op gebied van scherpte, contrast en verzadiging. Dus de foto uit een cam of bridge is meer "af" als hij uit het toestel komt dan dat het geval is met een foto uit een DSLR. Zeker kun je een DSLR anders instellen zodat hij ook meer bewerkingen doet. Voor deze fuji zal dat andersom wellicht ook gelden.
                      groet, Rik

                      Comment


                      • #26
                        Re: D50 weg voor Fuji s100fs?

                        Oorspronkelijk geplaatst door rik6230 Bekijk bericht
                        Nee, niet slechter maar in de regel wel minder bewerkt. In een cam of bridge vindt al meer bewerking plaats in het toestel zoals bijvoorbeeld op gebied van scherpte, contrast en verzadiging. Dus de foto uit een cam of bridge is meer "af" als hij uit het toestel komt dan dat het geval is met een foto uit een DSLR. Zeker kun je een DSLR anders instellen zodat hij ook meer bewerkingen doet. Voor deze fuji zal dat andersom wellicht ook gelden.
                        Dit is onjuist!

                        Comment


                        • #27
                          Re: D50 weg voor Fuji s100fs?

                          Heel veel interesante reacties hier,maar mij was het vooral om de grootte te doen,en als ik niet veel kleiner uitval met de fuji heeft de wissel vrij weinig zin denk ik.Het is ook niet dat ik niet tevreden ben van de d50 ofzo,integendeel zelfs.De enige reden van verkoop zou zijn om een compacter toestel te hebben.Dus ik denk dat ik het bij het oude ga houden en mischien scalll zijn voorstel eens in overweging nemen om er een all round lens op te zetten.
                          Marc

                          Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

                          Comment


                          • #28
                            Re: D50 weg voor Fuji s100fs?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke Bekijk bericht
                            Heel veel interesante reacties hier,maar mij was het vooral om de grootte te doen,en als ik niet veel kleiner uitval met de fuji heeft de wissel vrij weinig zin denk ik.Het is ook niet dat ik niet tevreden ben van de d50 ofzo,integendeel zelfs.De enige reden van verkoop zou zijn om een compacter toestel te hebben.Dus ik denk dat ik het bij het oude ga houden en mischien scalll zijn voorstel eens in overweging nemen om er een all round lens op te zetten.
                            Als dat je uitgangspunt is moet je zeker niet wisselen, de Fuji S100FS heeft ongeveer dezelfde grootte als de D50 + lens
                            Hou dus je D50 maar
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: D50 weg voor Fuji s100fs?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke Bekijk bericht
                              Heel veel interesante reacties hier,maar mij was het vooral om de grootte te doen,en als ik niet veel kleiner uitval met de fuji heeft de wissel vrij weinig zin denk ik.Het is ook niet dat ik niet tevreden ben van de d50 ofzo,integendeel zelfs.De enige reden van verkoop zou zijn om een compacter toestel te hebben.Dus ik denk dat ik het bij het oude ga houden en mischien scalll zijn voorstel eens in overweging nemen om er een all round lens op te zetten.
                              Wijze beslissing is dat, tenslotte worden die dingen alsmaar beter en goedkoper!
                              Dat de s100fs iets kan, op het vleigtuig na dan, zie je > hier.

                              Groetjes
                              Vero
                              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                              Comment

                              Working...
                              X