Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf nieuwe camera

    Hallo,

    nu toch maar besloten om me een nieuwe digitale camera aan te schaffen. De voornaamste reden is dat mijn huidige cam, waar ik overigens heel tevreden over ben (Canon A80) een te beperkt zoombereik heeft.
    Na wat rondkijken had ik een selectie van volgende camera's :
    Panasonic DMC-FZ8
    Canon Powershot S5is
    Canon Powershot SX100is
    Sony Cybershot DSC-H10
    Canon Powershot A720is
    Zoals je kan zien allemaal cams met een grote zoom. Na wat vergelijken zijn echter de Panasonic en de Canon S5is al afgevallen omwille van hun omvang. De Canon Powershot A720is omdat die batterijen vreet (door het gebruik van slechts 2 batterijen tov mijn huidige die er 4 heeft zitten). De SX100is valt af omdat enkel gebruik kan gemaakt worden van de lcd (deze mist een viewfinder (juiste ndl benaming ken ik echter niet). Blijft dus over de Sony Cybershot DSC-H10. Dit toestel heeft dus een optische zoom van 10 (380mm), heeft zowat dezelfde afmetingen van mijn huidig toestel en heeft een grote lcd (wat ook mooi meegenomen is).
    Vraag rest dus : zou ik hiermee een goede keuze maken, of zijn er andere toestellen (ongeveer dezelfde prijsklasse) die beter presteren ? Graag jullie reactie (argumenteren aub).

    nog 1 vraagje : 2 collega's hebben zich ook een nieuw toestell aangeschaft en beide hebben op hun toestel een (vaste) breedhoeklens zitten. Ik stel me hierbij dus de vraag wat het nadeel is van altijd met een breedhoek foto's te moeten maken (anders zouden ze dit toch op elk toestel steken of niet ?)
    Last edited by Guest007; 21 juli 2008, 06:03.

  • #2
    Re: Aanschaf nieuwe camera

    Met een vaste groothoeklens bedoel je zeker gewoon de vaste lens die op een panasonic zit en een groothoek van 28mm heeft.
    De grote die deze sony niet heeft.

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf nieuwe camera

      Panasonic lumix TZ5 compact van de traveller reeks is ook niet slecht.

      Groothoek en 10 maal optische zoom...plus veel voorgeprogrameerde programma's,LCD van 3" en opnemen in HD-kwaliteit. Plus zeer compact om overal mee te nemen.

      Grtz Dirk
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf nieuwe camera

        Daarnet eens weesten kijken in de MM naar de modellen, maar nog niet gekocht.
        Nu pas ontdekt dat de Sony geen viewfinder heeft en dat je dus steeds moet werken via de lcd, wat best lastig kan zijn bij volle zon. Ook de panasonic TZ5 heeft enkel een lcd.
        Dus terug naar af.
        De Lumix DMC-FZ8 lag daar ook en moet zeggen dat de omvang best meevalt. Spijtig genoeg lag de Canon S5is daar niet.
        Welk zou de beste koop zijn van deze twee toestellen. Ik zou eerder gaan van de panasonic omdat de canon al gauw 100€ meer kost, of is dit zijn meerprijs waard ? Want de panasonic ondersteund raw-formaat en de videoresolutie ligt ook hoger dan bij de canon.

        Comment

        Working...
        X