Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Party fotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Party fotograaf

    Ik heb me misschien ook wel wat sterk uitgedrukt, natuurlijk zijn 2.8 lenzen aan te raden maar ik vind het minder prioritair dan een goede flits dus zou ik eerder mijn geld in een flits steken dan die 2.8 lens.

    Ik gebruik soms inderdaad lange sluitertijden en dit geeft vrij goede resultaten, het ligt natuurlijk ook allemaal aan je stijl van fotograferen.
    Er zullen wel fotograven zijn die enkel een 200mm gebruiken, dat is hun keuze, ik doe mijn ding liever met voldoende groothoek ;-)

    Comment


    • #17
      Re: Party fotograaf

      Hey Tim,
      Ik heb ongeveer 1 maand geleden mijn eerste Party shoot gedaan, hier zijn enkele ervaringen;
      - ISO hield ik zo laag mogelijk: ISO 320,
      - Diafragma en sluitertijd op f/4 en 1/8 tot 1,3sec,
      - De flits bevriest alle beweging op een sluitertijd van enkele duizenden van een seconde (gebruikte -0,3 tot -0,7 compensatie),
      - Groothoek is zeer handig indien er weinig plaats is,
      ik gebruikte 40% op 12mm en zo goed als altijd onder 18mm,

      gezien mijn instellingen raad ik dus aan; eender welke camera met (groothoek)-kitlens en externe flits (iets van een Nikon D40 + 18-55 + sb600 of Canon/Sony/Pentax/Samsung/... varianten)

      hier is het resultaat; http://timvdb.smugmug.com/Party

      Hoop dat je er iets aan hebt

      Vriendelijke groeten
      Tim
      Last edited by timvdb; 23 juli 2008, 09:07.

      Comment


      • #18
        Re: Party fotograaf

        je wroet met ongeveer 500 a 2000 euro (afhankelijk van je gear) door een woelige party.. vol met allerhande plakkerige vloeistoffen en spontaan bewegende mensen.
        nu:

        a) foto's die je verkrijgt zijn amper beter dan deze uit de betere compact toestellen.

        b) je genomen foto's worden klein afgedrukt als souvenir of komen ergens aan 50kb op een webpage terecht.

        c) de eisen liggen niet hoog

        de risico's naast de opbrengst gezet zou je kunnen stellen dat het niet de moeite waard is om al teveel geld uit te geven
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #19
          Re: Party fotograaf

          het toestel kan je kopen binnen je budget (body) maar laten we eerlijk zijn, een echte degelijke lens om dit te doen valt buiten je budget.

          op feestjes waar je de sfeer mee wilt pakken heb je simpelweg een zeer lichtgevoelige lens nodig mét zoom. En ik denk als beginnende fotograaf, ga je dit zeker niet willen of kunnen betalen.. :-)
          poof

          Comment


          • #20
            Re: Party fotograaf

            Een 400D/450D met kitlens en 430EX flits erboven voldoet voor partyshots hoor. Voor concerten heb je het lichtsterkere glas nodig.

            Vergeet ook de Omnibounce niet!

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #21
              Re: Party fotograaf

              Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
              En ik denk als beginnende fotograaf, ga je dit zeker niet willen of kunnen betalen.. :-)
              vraag is ook omgekeerd:
              hoeveel betalen ze per party?
              foto als spiegel of als venster?

              Comment

              Working...
              X