Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D40 vraag

    Ik heb zo pas een Nikon D40 in mijn bezit, maar nu heb ik een kleine vraag.

    Is het mogenlijk om een aantal seconden lang een stuk of 60 foto's per seconde te laten maken?

    Ik zou graag een vallende druppel fotograferen zodat je hem mooi op de grond ziet openspatten, of moet je dat op een andere manier doen?

  • #2
    Re: Nikon D40 vraag

    60 per seconden das veel hoor das nog 2 keer sneller dan een filmcamera.
    Uw D40 haalt 3 beeldjes per seconden.
    Om 60 beeldjes te halen zal u diep in uw geldbeugel moeten (normaal gezien toch)
    Er is wel een toestel dat betaalbaar is http://www.letsgodigital.org/nl/casi...f1/review.html
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D40 vraag

      Bedankt voor de reactie, ik wou eigenlijk gewoon weten of het mogenlijk was om ziets te maken met een D40.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D40 vraag

        Oorspronkelijk geplaatst door W0utR Bekijk bericht
        Bedankt voor de reactie, ik wou eigenlijk gewoon weten of het mogenlijk was om ziets te maken met een D40.
        Is mogelijk maar dan moet je anders gaan werken.
        Donkere ruimte, sluiter open en met flits werken.

        Of tijdens de regen buiten net zo lang proberen tot je beet hebt.

        Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D40 vraag

          Als je nu iets laat druppelen en je neemt dan een serie foto's met uw D40 dan zal er ook wel iets naar uw goesting tussen zitten denk ik.
          Gewoon proberen, het zal wel niet zijn zoals op 60 beeldjes per seconden waar je de druppel in opeenvolgende fase zal zien vallen maar met wat geluk zal je ook wel iets kunnen fotograferen wat de moite waard is.
          Hoe maakten ze vroeger eigenlijk foto's toen ze vaak niet eens over lichtmeting, open diafragma, AF, zoomlenzen enz beschikten.
          Ik weet nog mijn eerste SLR met lichtmeting toen een grote luxe.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment

          Working...
          X