Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconverter voor de CP5700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Teleconverter voor de CP5700

Ik overweeg de teleconverter Nikon TC-E15ED voor de CP5700 te kopen. Is er iemand die deze heeft? Zo ja, wat zijn je ervaringen er mee.
    Is er een eigenaar van deze lens die naar een van de komende shootings (Friesland, Olmen, Den Bosch komt)? Ik zou hem graag eens een keertje van dichtbij bekijken .

Jacki

ps. Ik let nooit zo op de accessoires die iedereen bij z'n camera heeft en kom nooooit op dit forum , dus vergeef me als dit onderwerp al eerder aan bod is geweest.

ps2. Ondertussen eens gezocht naar dit onderwerp in dit forum. Blijken er recentelijk al topics aan te zijn besteed . Ik zal die eens snel gaan lezen.
    Meer foto's op Mukblog

Ik heb zo eentje.

Kwaliteit is zeer goed, weinig of geen vervorming in de randen.

De zoom-functie kan je nog wel gebruiken, maar je hebt onmiddelijk vignetering. In de praktijk moet je deze gebruiken als vaste lens.

Wel voldoende sluitersnelheid gebruiken of statief.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ik heb er ook zo eentje, en het is zoals Hombre zegt schrijft.
      Kwaliteit is zeer goed, weinig of geen vervorming in de randen.

De zoom-functie kan je nog wel gebruiken, maar je hebt onmiddelijk vignetering. In de praktijk moet je deze gebruiken als vaste lens.

Wel voldoende sluitersnelheid gebruiken of statief
      Of een zeer vaste hand hebben.
      Groetjes,
      Frank

Comment

Dit is 'm of niet?

Heb je dus alleen nog deze voor nodig:

Groeten,

Comment

Dat is hem Gijs. Die ring heb ik al, nu nog iets om erop te draaien .
          Trouwens, weet iemand of er een polarisatiefilter op die ring past? Overal waar ik het vraag zijn de filters net enkele mm te groot of te klein . Ik vermoed dat Nikon zelf wel een duur filter verkoopt .

Jacki
          Meer foto's op Mukblog

Comment

Jacki,

Blijkbaar is er geen polarisatiefilter te vinden voor op de ring. Deze ring heeft een diameter die niet bestaat in pol.-filters hebben ze mij verteld. Best kan een een speciale ring (variablele van 62mm of vaste van 72mm) kopen bij nextphoto.
            Voor de rest heb ik ook een teleconverter en ben er zeer tevreden over. De foto's in mijn laatste albuumpje (heliday's) zijn bijna allemaal genomen met de teleconverter. Album kan je vinden op mijn website.

Originally posted by Jacki
            Dat is hem Gijs. Die ring heb ik al, nu nog iets om erop te draaien .
            Trouwens, weet iemand of er een polarisatiefilter op die ring past? Overal waar ik het vraag zijn de filters net enkele mm te groot of te klein . Ik vermoed dat Nikon zelf wel een duur filter verkoopt .

Jacki
            Groeten,
            Bert

Comment

Originally posted by Bmattern
              Blijkbaar is er geen polarisatiefilter te vinden voor op de ring. Deze ring heeft een diameter die niet bestaat in pol.-filters hebben ze mij verteld. Best kan een een speciale ring (variablele van 62mm of vaste van 72mm) kopen bij nextphoto.
              Voor de rest heb ik ook een teleconverter en ben er zeer tevreden over. De foto's in mijn laatste albumpje (heliday's) zijn bijna allemaal genomen met de teleconverter. Album kan je vinden op mijn website.
              Bedankt Bert! De foto's in je album zien er goed uit. Ik zal ook eens bij Nextphoto gaan kijken. Bestaat er wel een UV-filter voor de ring?

ps. Nieuwe lens?
              Meer foto's op Mukblog

Comment

Bij http://www.bugeyedigital.com/product...-cp5700ad.html kan je ook een adatper bestellen.
                Sjim en ik hebben daar een adapter besteld (52 mm), samen met een battery-pac DPS-9000. Den Tony (TonysmeT) heeft het eigenlijk besteld, want er waren nog wat kandiaten voor het battery-pac.
                Zie http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPI...78&whichpage=1
                Groetjes,
                Frank

Comment

wat te snel geweest, dit moet er ook nog bij.
                  Is er een eigenaar van deze lens die naar een van de komende shootings (Friesland, Olmen, Den Bosch komt)? Ik zou hem graag eens een keertje van dichtbij bekijken
                  Het kan zijn dat ik op 10/08/03 naar de Olmense Zoo kom, maar zeker weten doe ik dat nog niet (afhankelijk van de verbouwingswerken thuis). Als ik kom heb ik de converter wel bij.
                  Groetjes,
                  Frank

Comment

Ik heb het momenteel nogal druk, maar ik zal me binnenkort eens verder in deze materie verdiepen. Alsvast bedankt voor alle reacties.

Jacki
                    Meer foto's op Mukblog

Comment

Working...
                    X