Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 LO1 HI1 ISO's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D300 LO1 HI1 ISO's

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Volgens mij wordt de DR van de sensor niet hoger door Actie SD lightning, maar wordt er gemanipuleerd om een te grote DR in het bereik van de sensor te krijgen. Iets onderbelichten en opkrikken schaduwen.
    Volgens mij ook.
    De DR van een sensor is wat hij is. Vandaar dat ik schreef "dynamisch bereik van de in-camera geproduceerde JPG's"... + de verwerking via NX.

Terzijde: lightning in uw camera is gevaarlijk, moet lighting zijn

Comment

Re: D300 LO1 HI1 ISO's

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
      Dat klopt uiteraard niet. De JPG's worden met dezelfde RAW gemaakt als de RAW die op uw kaartje komt.
      Wat die bron waarschijnlijk bedoelt is dat je bij de D300 Active-D-Lighting kan aanzetten wat het dynamisch bereik van de in-camera geproduceerde JPG's verbetert. Die truuk werkt ook met RAW's als je Nikon's Capture NX gebruikt maar niet met andere zoals Lightroom, Aperture, ...

nee,ik heb 't hiervandaan:

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

maar ik had't hem beter op dat moment zelf gevraagd wat hij er precies mee bedoelde.

Walter
      D850

Comment

Working...
      X