Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb wat hulp nodig....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik heb wat hulp nodig....

    Hallo iedereen,

    uiteindelijk heeft mijn oud, analoog "kodakske" het begeven. Nu ben ik op zoek naar een digitaal toestel. Hierbij zou ik wat hulp kunnen gebruiken...
    Ik zoek een compact toestel rond de 200 Euro en wat voor mij heel erg belangrijk is zijn foto's met natuurlijke kleuren.

    Alvast bedankt voor de tips.
    Last edited by Katrino; 16 juli 2008, 20:58. Reden: schrijffout

  • #2
    Re: Ik heb wat hulp nodig....

    Ik ben aardig verschoten van een ricoh R7, Vond deze toch stuk beter dan mijn panasonic tz3.

    De ricoh vind je voor prijzen minder dan 200 euro. zelfs de nieuwere r8 kost niet veel meer en is nog iets beter naar het schijnt
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Ik heb wat hulp nodig....

      ..........
      Last edited by jan van ginkel; 14 januari 2009, 19:51.
      Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
      Hier op dit forum.

      Comment


      • #4
        Re: Ik heb wat hulp nodig....

        Oorspronkelijk geplaatst door Katrino Bekijk bericht
        Hallo iedereen,

        uiteindelijk heeft mijn oud, analoog "kodakske" het begeven. Nu ben ik op zoek naar een digitaal toestel. Hierbij zou ik wat hulp kunnen gebruiken...
        Ik zoek een compact toestel rond de 200 Euro en wat voor mij heel erg belangrijk is zijn foto's met natuurlijke kleuren.

        Alvast bedankt voor de tips.
        Deze is top en momenteel goedkoop
        Highly recommended door DPReview (Richard Butler)

        Detail Rating (out of 10)
        Build quality 8.0
        Ergonomics & handling 8.5
        Features 8.5
        Image quality 8.0
        Optics 8.0
        Performance (speed) 8.0
        Value 9.0


        Bron:Review DPR


        KIT met: Gratis draagtas, batterijlader met 4xAA, SDHC 4gb fotogeheugen en mini-statiefje
        199€ >>>


        Kpeinz niet dat ge veel beter gaat vinden, dit is toppy, 35-210mm zoom equivalent, met IS erop en al!

        succes
        SF
        Last edited by StoneFree; 16 juli 2008, 23:03.
        00.00 Gone

        Comment


        • #5
          Re: Ik heb wat hulp nodig....

          Ik ben het met Jan eens. Heb zelf twee jaar foto's getrokken met de Canon Powershot A620, en dit tot volle tevredenheid.

          Succes met de keuze !

          Groet,

          Angelic

          Comment


          • #6
            Re: Ik heb wat hulp nodig....

            Ik ben vandaag eens gaan scouten.
            Wat er overblijft:
            - Panasonic FS5: pro: li-ion batterij, zeer compact
            contra: niet zo'n goede reviews over gelezen
            - Canon Powershot A720: pro: schitterende commentaren
            contra: werkt met AA batterijen en minder compact (voor mij geen probleem maar de wederhelft wil "het in zijne zak kunnen steken")

            Nu heb ik nog twee vraagjes: -heeft er iemand ervaring met de FS5?
            - bestaan er vervangmiddelen voor de AA-batterijen?

            Nogmaals bedankt!
            Last edited by Katrino; 17 juli 2008, 21:30. Reden: foutje

            Comment


            • #7
              Re: Ik heb wat hulp nodig....

              Mijn Panasonic FZ5 heeft een accu, die herlaadbaar is. Dus geen gezeul met AA-batterijen. Die bridgecamera's zijn wel wat duurder en niet echt compact meer te noemen. Sommige compactjes zullen vast ook zo'n accu's hebben.
              Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

              Comment


              • #8
                Re: Ik heb wat hulp nodig....

                Oorspronkelijk geplaatst door Katrino Bekijk bericht
                bestaat er vervangmiddelen voor de AA-batterijen?
                Oplaadbare NI-MH accu's!!
                next week bij Aldi >>:[ 4 x AA, NI-MH, 1,2 V, 2300 mAh = 4,49 Euro ]



                Ik vind persoonlijk AA accu's een echt voordeel, goedkoop en overal te krijgen, in geval van nood
                In die kit zit trouwens al een draagtas, batterijlader met 4xAA accu's SDHC 4gb fotogeheugen en mini-statiefje

                SF
                Last edited by StoneFree; 17 juli 2008, 21:06.
                00.00 Gone

                Comment


                • #9
                  Re: Ik heb wat hulp nodig....

                  Hou er rekening mee, dat de camera's die werken op AA- batterijen enorm traag zijn bij het flitsen.

                  Dus het duuuuurt in mijn ogen te lang alvorens de flits terug beschikbaar is voor de volgende opname

                  Indien je kiest voor een toestel zonder AA batterijen zal je flits veel vlugger beschikbaar zijn voor de volgende opname
                  Sony A7 mkIII
                  Is all I need :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik heb wat hulp nodig....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                    Hou er rekening mee, dat de camera's die werken op AA- batterijen enorm traag zijn bij het flitsen.

                    Dus het duuuuurt in mijn ogen te lang alvorens de flits terug beschikbaar is voor de volgende opname

                    Indien je kiest voor een toestel zonder AA batterijen zal je flits veel vlugger beschikbaar zijn voor de volgende opname


                    Ik heb hier al veel flauwekul gelezen, maar dit overtreft alles' pfffff

                    SF
                    00.00 Gone

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik heb wat hulp nodig....

                      Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                      Ik heb hier al veel flauwekul gelezen, maar dit overtreft alles' pfffff

                      SF
                      Blijkbaar heb/had je de test zelf nog niet gedaan tussen verschillende toestellen/batterijen.

                      Zie hier de reviews en kijk vooral wat men zegt over de herlaadtijden v/d flits

                      1 Trage flits
                      2 Trage flits
                      3 Trage flits
                      4 Enz...

                      Ik had zelf de Canon A720IS en heb deze weg gedaan (buiten nog ander punten) omdat het herladen v/d flits te lang duurde en dit zelfs met batterijen van 2700mHa.

                      Nu heb ik een ander compactje met een Lion-batterij en dat is een groot verschil, dat zelfs het vrouwtje waarvoor de camera tenslotte voor bedoeld was, nu zéér tevreden is
                      Sony A7 mkIII
                      Is all I need :-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik heb wat hulp nodig....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                        Blijkbaar heb/had je de test zelf nog niet gedaan tussen verschillende toestellen/batterijen.

                        Zie hier de reviews en kijk vooral wat men zegt over de herlaadtijden v/d flits

                        snip
                        Ik had zelf de Canon A720IS en heb deze weg gedaan (buiten nog ander punten) omdat het herladen v/d flits te lang duurde en dit zelfs met batterijen van 2700mHa.

                        Nu heb ik een ander compactje met een Lion-batterij en dat is een groot verschil, dat zelfs het vrouwtje waarvoor de camera tenslotte voor bedoeld was, nu zéér tevreden is
                        Ik heb daar ook lang aan getwijfeld maar de logica is natuurlijk poepsimpel

                        De batterijcapaciteit speelt weinig rol maar de startspanning wel omdat die flitsers geladen worden via een herhaalde spanningsverdubbeling ladder (of welk equivalent daar nu electronisch voor bestaat) .. het is wel simpel om te begrijpen dat hoe hoger de aanvangsspanning = hoe sneller "geladen"
                        2x AA NiMH = 2,4 Volt .. 1x Li-ion = 7,2-7,4 Volt ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik heb wat hulp nodig....

                          Als je naar een kleine compact kijkt en je wil niet meer dan 200 euro besteden, dan is er keus zat in de Canon serie, zelf heb ik een ixus70 en deze bevalt me best. Ricoh en Nikon hebben ook een best cameraatje in de prijs om de 200 euro.
                          Als de grote niet uitmaakt, dan heeft panasonic een hele mooie reeks iets boven de 200 euro met een zoom die je versteld doet staan.
                          Dit kan Omag je wel vertellen die heeft een panasonic fz5 12x zoom met beeldstablisator. een flinke verrekijker dus.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik heb wat hulp nodig....

                            Als je budget 200 Euro is en je hiervoor een mooi compactje wil kopen.
                            Dan zal je altijd een compromis moeten sluiten met de voor en nadelen

                            Kijk ook eens naar deze post
                            Last edited by Moris; 18 juli 2008, 08:09.
                            Sony A7 mkIII
                            Is all I need :-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik heb wat hulp nodig....

                              Ook ik ben een tevreden Canon Powershot A620-gebruiker.
                              Zeer goed voor een zeer lage prijs.
                              [sCYTHe]
                              En op de Zevende dag nam hij een kijkje op belgiumdigital.com
                              Het is nooit meer goedgekomen.

                              Comment

                              Working...
                              X