Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopen van een digitale reflexcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kopen van een digitale reflexcamera

Ik ga binnenkort een digitale reflexcamera kopen, maar ik kan maar niet beslissen welke de beste voor mij is.

De bedoeling van deze fototoestel is om actiebeelden van mijn honden te kunnen fotografen op korte en verre afstanden. Ook zou ik graag een ingebouwde stabilisator er bij hebben.

Welk toestel raden jullie mij aan?

Groetjes,

Lien

Re: Kopen van een digitale reflexcamera

Budget?????????
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Re: Wie kan er mij helpen bij de keuze van een digitale reflexcamera?

Als het voor je honden van ver en dicht bij is met stabilisator kun je mss ook even de bridge toestellen erbij nemen.
      Nieuw is de Fujifilm finepix s100fs, genoeg zoom en stabilisatie in 1 toestel. Indien je deze te duur vindt kun je ook altijd een tweedehands bridge (vb FZ50) of reflex nemen.

Waarom ik een bridge aanprijs is omdat ik zelf de FZ50 heb en er enorm tevreden over ben (genoeg zoom, stabilisatie,...)

Over reflexen kan ik niet veel zeggen.

Hopelijk ben je al beetje geholpen (of mss zit je nu nog meer in de knoei, sorry dan) en kunnen anderen meer tips geven omtrent de reflexen.

Groeten
      'Keep on Clicking'
      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

voorbeeldje:

Nikon D80 + AF-S DX VR 18-200mm F:3.5-5.6
        Productcode: NIKDCD80+18-200
        Prijs inclusief BTW en taksen
        € 1189

Ik kan/wij kunnen u er zo'n 10tal geven, natuurlijk!
        "Echt" slecht bestaat niet meer!

IS ingebouwd ?? in cam of lens?

.....en idd de factor Budget is de belangrijkste in een keuze

40D + 70-200 F4L IS usm + 50mm 1.4 USm kost much more..mahja

SF
        00.00 Gone

Comment

Ik heb niet echt een budget in gedachten, omdat ik naar de kwaliteit van het product.

Comment

Als je niet echt budget in gedacht heb zou ik deze aanraden

Canon 40D met een 17-85 is usm + 70-300 is usm
            kostprijs 1613 euro bij camera.nl

Je heb een zeer goed toestel dat genoeg fps heeft voor actie foto's en in beide lenzen zit anti bibber.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lienn90 Bekijk bericht
              Ik heb niet echt een budget in gedachten, omdat ik naar de kwaliteit van het product.
              Ha bon, het product

Mijn voorkeursetje:

Canon EOS 40D
              Canon EF 24-70mm f/2.8 USM L
              Canon EF 70-200 F4L IS usm
              eventueel nog de:Canon EF 50mm 1.4 USm

Dit is een super product setje, grandioos, top!
              Komt er later een 5D mkII, zit je nog steeds goed met uw glas

SF
              00.00 Gone

Comment

Nog beter is de canon 70-200 f2.8 is usm

Comment

Mijns inziens zou het niet verstandig zijn een 24-70 als korte lens te hebben op een 40D , die 24-70 komt het meeste op z'n recht op een FF camera, op een 1.6crop heb je nagenoeg niks aan breedhoek...

Wat ik zou doen in jou plaats :
                  40D body
                  EF-S 17-55 2.8IS lens ( indien het wat budgetvriendelijker moet kun je uitkijken naar een Tamron variant, wel geen IS dan )

70-200 F4 L IS

Met dit setje zal je al heel erg ver geraken en heb je simpelweg topglaswerk in je handen
                  Voor de lichtarme situaties kun je nog altijd uitkijken naar een 50 1.8 prime van 90 euro of de duurdere 50 F1.4 versie.
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                    Nog beter is de canon 70-200 f2.8 is usm

beter... zekers niet

Wel, veel duurder, veel zwaarder en tja, ietsjes meer f/opening!

De 2.8 is heel goed, maar de 4 is veel scherper over het ganse bereik

Dat was toen ook mijn keuze, maar ben ik nu blij, dat ik toch voor de F4L heb gekozen, oh boy

Voor de indoor shooters, met zwak licht (waarschijnlijk) een must, maar anders ???
                    Ik weet nu wel beter

SF
                    00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                      beter... zekers niet

Wel, veel duurder, veel zwaarder en tja, ietsjes meer f/opening!

De 2.8 is heel goed, maar de 4 is veel scherper over het ganse bereik

Dat was toen ook mijn keuze, maar ben ik nu blij, dat ik toch voor de F4L heb gekozen, oh boy

Voor de indoor shooters, met zwak licht (waarschijnlijk) een must, maar anders ???
                      Ik weet nu wel beter

SF
                      Veel is veelgezegd , de F4 is vlijmscherp maar dat is m'n F2.8 op F4 ook hoor, en op F2.8 is de mijne zonder twijfel de scherpste van de twee
                      Serieus, als je inderdaad geen indoorwerk doet dan is de F4 versie gewoon de beste keuze, licht , compact en heel goed
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        Veel is veelgezegd , de F4 is vlijmscherp maar dat is m'n F2.8 op F4 ook hoor, en op F2.8 is de mijne zonder twijfel de scherpste van de twee
                        Serieus, als je inderdaad geen indoorwerk doet dan is de F4 versie gewoon de beste keuze, licht , compact en heel goed
                        vergelijk de resoluties maar eens

F/2.8L

F/4L

SF
                        Last edited by StoneFree; 16 juli 2008, 22:24.
                        00.00 Gone

Comment

Working...
                        X