Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nogmaals s100fs - een statement of ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nogmaals s100fs - een statement of ....

    Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
    tijdens de laatste vakantie had iedereen er een DSLR bij en stond ik daar met mijn S100FS schaamtelijk hoor. Wil ik niet meer meemaken hoor, de S100FS gaat eruit. Veel te veel ruis bij iso 10000. En die hadden allemaal zulke lekker dikke toplenzen erop, en toen mocht ik 's avonds op hun apple schootcomputer naar hun megamooie plaatjes gaan kijken. Waarop ik afdroop om de resultaten van mijn S100FS op mijn medion draagbaar zielig kijkend te aanschouwen.
    Jij vergelijkt een Mac notebook met een PC laptop en daar is er inderdaad een groot veschil. Maar om de vergelijking door te trekken : zou de S100fs nu echt zoveel slechter zijn dan een DSLR ?
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #17
      Re: Nogmaals s100fs - een statement of ....

      Zulke toestellen zijn dankzij het grote zoombereik met één compacte lens een troef.
      Het maakt 't maken van foto's makkelijk en plezierig tijdens vakanties en familie-uitjes...maar daar moet 't dan ook bij blijven.

      Als er kwaliteit om de hoek komt bij kijken kunnen zulke lenzen die gebruikt worden in deze toestellen niet concurreren met losse lenzen voor DSLR, waarbij je soms het twee-,drie-,vier-...of tienvoudige moet neertellen voor één lens van het totale kostenplaatje van bovengenoemd toestel ....snap je.Laat dit nu eens gezegd zijn...punt
      Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

      Comment


      • #18
        Re: Nogmaals s100fs - een statement of ....

        Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
        Zulke toestellen zijn dankzij het grote zoombereik met één compacte lens een troef.
        Het maakt 't maken van foto's makkelijk en plezierig tijdens vakanties en familie-uitjes...maar daar moet 't dan ook bij blijven.

        Als er kwaliteit om de hoek komt bij kijken kunnen zulke lenzen die gebruikt worden in deze toestellen niet concurreren met losse lenzen voor DSLR, waarbij je soms het twee-,drie-,vier-...of tienvoudige moet neertellen voor één lens van het totale kostenplaatje van bovengenoemd toestel ....snap je.Laat dit nu eens gezegd zijn...punt
        Toch kunnen de lenzen, in zulke toestellen, de prestaties van DSLR lenzen evenaren, daar ze een hogere cropfactor hebben, waardoor ze, voor eenzelfde bereik, veel kleiner kunnen gemaakt worden, wat minder materiaal en uiteraard minder glas(kunststof) en slijpwerk impliceert. Hier hang alles af of de lens met de nodige precisie is gemaakt. Het betreft hier tenslotte een vorm van miniaturisatie en hoe kleiner, hoe precieser er moet gewerkt worden om een gelijkaardig resultaat te bekomen.
        Laat dit nu eens gezegd zijn...punt.
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #19
          Re: Nogmaals s100fs - een statement of ....

          De diameter van de verstrooïngscirkel van de Fujinon lens mag de 0,008 mm niet overschrijden. Voor de lens van een 1,5x/1,6x crop camera is dat respectievelijk 0,02 en 0,019 mm en voor een 4/3 lens 0,015 mm.
          Dat zegt toch wel iets over de nauwkeurigheid waarmee lenzen voor een hybride camera vervaardigd moeten worden.
          0,02 : 0,008 = 2,5 en die 2,5x hogere precisie is nodig vanwege die ellendig kleine pixeltjes
          Lenzen voor een full frame camera mogen het doen met een verstrooïngscirkel van 0,03 mm... wat gebeurt er dan eigenlijk als je die lens gebruikt op een 1,5x crop camera ??????

          Comment


          • #20
            Re: Nogmaals s100fs - een statement of ....

            Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
            wat gebeurt er dan eigenlijk als je die lens gebruikt op een 1,5x crop camera ??????
            Heeeeeel veeeeel vigneting.
            Als je de lens evenredig zou vergroten en met dezelfde precisie zou vervaardigen, dan zou je Sigma, Tamron en Tokina wegcatapulteren.
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #21
              Re: Nogmaals s100fs - een statement of ....

              Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
              Zulke toestellen zijn dankzij het grote zoombereik met één compacte lens een troef.
              Het maakt 't maken van foto's makkelijk en plezierig tijdens vakanties en familie-uitjes...maar daar moet 't dan ook bij blijven.

              Als er kwaliteit om de hoek komt bij kijken kunnen zulke lenzen die gebruikt worden in deze toestellen niet concurreren met losse lenzen voor DSLR, waarbij je soms het twee-,drie-,vier-...of tienvoudige moet neertellen voor één lens van het totale kostenplaatje van bovengenoemd toestel ....snap je.Laat dit nu eens gezegd zijn...punt
              "makkelijk en plezierig tijdens vakanties en familie-uitjes...maar daar moet 't dan ook bij blijven."
              Zot van glorie ... of hoe omhoog gevallen kunt ge zijn?

              Comment

              Working...
              X