Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

    Tipje......(staat ook in de handleiding van de grip)

    Altijd eerst de grip op lock zetten en daarna pas verwijderen.
    Dit om eventuele kortsluiting te verkomen.

    Gr Mike
    Nikon spul

    Comment


    • #17
      Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Mike2000 Bekijk bericht
      Tipje......(staat ook in de handleiding van de grip)

      Altijd eerst de grip op lock zetten en daarna pas verwijderen.
      Dit om eventuele kortsluiting te verkomen.

      Gr Mike
      Bij mij staat hij bijna altijd op lock, behalve als ik de knop nodig heb. Je raakt die knop vrij gemakkelijk en hij is zeer trigger happy.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #18
        Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

        Misschien een hele domme opmerking,maar probeer eens
        het kleine platte batterijtje eruit te halen en na een poosje
        hem er weer in te doen.
        Misschien dat je op deze manier hem weer reset.
        gr.ron.
        http://exhi-fotografie.nl

        Comment


        • #19
          Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

          De EN-L3e batterij (voor de D200 en D300) heeft 3 kontacten ipv 2 op de EN-EL3 (voor D70----D100.....).
          Dit wil zeggen dat het toestel intern twee voedingsspanningen nodig heeft. Door slechts 4 batterijtje ipv de 8 te gebruiken is er waarschijnlijk slechts 1 van de twee voedingsspanningen voorhanden en heb je het toestel beschadigd.

          groetjes



          Luc

          Comment


          • #20
            Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

            Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
            De EN-L3e batterij (voor de D200 en D300) heeft 3 kontacten ipv 2 op de EN-EL3 (voor D70----D100.....).
            Dit wil zeggen dat het toestel intern twee voedingsspanningen nodig heeft. Door slechts 4 batterijtje ipv de 8 te gebruiken is er waarschijnlijk slechts 1 van de twee voedingsspanningen voorhanden en heb je het toestel beschadigd.

            groetjes



            Luc
            Ahum, das wel een ver gezochte theorie.
            In de EN-EL3e zit een chip, die het gebruik van de batterij(ouderdom, aantal ladingen, hoeveel foto's met deze lading, resterende lading) bijhoud.
            De camera gebruikt dit 3de contact om deze gegevens uit te lezen. Heeft dus niets met 2 voedingsspanningen te maken. Daarom kan de D300 ook enkel maar een schatting maken van de hoeveelheid energie er in de grip met AA's zit.
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #21
              Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

              Al terug naar de winkel geweest?
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #22
                Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

                Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                Al terug naar de winkel geweest?
                Die stuurt het falende toestel gewoon naar de hersteldienst van Nikon en die zeggen dan dat het toestel "gevallen" is.
                A propos, zou iemand mij, een simpele elektricien, kunnen uitleggen hoe je inwendig een kortsluiting kan maken door extern iets aan te brengen?

                Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #23
                  Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

                  De interne electronica (chips) krijgen op verschillende pinnekes spanning, meestal zelfs verschillende spanningen zelfs positieve en negative spanningen, daarnaast hebben die chips ook pinnekes die enkel 'data' in/uitgangen zijn. Gezien de D300 ook de batterij spanning en gebruik kan controleren komen er dus zowel spanningscontacten als stroomnloos(data) contacten naar buiten. Een data contact verdraagt niet altijd dat er een positieve of negatieve spanning op komt. Dus als je extern spanning zet op de verkeerde contacten kun je intern de chip kapot maken en/of intern kortsluiting veroorzaken. De externe contacten zijn groter van oppervlak en verder van elkaar gescheiden dan de afstand tussen de pinnkes van de chips. Als er 'overslag' is zal dit gebeuren op de plaatsen waar beide baantjes dichtst bij elkaar liggen, dus intern - dicht bij de chip.
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

                  Comment


                  • #24
                    Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

                    pffff ik versta er toch niets van. Het enigste dat ik weet is dat ik zonder batterijgrip verder zal gaan. Deze zal ik binnenkort verkopen.

                    De camera is nog niet terug want die moest opgestuurd worden naar nederland.

                    Dus nog altijd bang afwachten.
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                    Comment


                    • #25
                      Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

                      Je zou natuurlijk ook terug kunnen gaan met die grip, die is tenslotte toch gemaakt voor deze camera?zoja dan is deze ook uitvoerig getest.
                      Het is immers wel bekend dat Nikon en ook andere merken gaan lopen muggenziften als er idd geen orginele accesoire's gebruikt worden.
                      Of je kan natuurlijk terug gaan naar de winkel waar de D300 vandaan komt.
                      Suc6

                      Grtz, JanS
                      Canon G1X, G7

                      Comment


                      • #26
                        Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door JanS Bekijk bericht
                        Je zou natuurlijk ook terug kunnen gaan met die grip, die is tenslotte toch gemaakt voor deze camera?zoja dan is deze ook uitvoerig getest.
                        Het is immers wel bekend dat Nikon en ook andere merken gaan lopen muggenziften als er idd geen orginele accesoire's gebruikt worden.
                        Of je kan natuurlijk terug gaan naar de winkel waar de D300 vandaan komt.
                        Suc6

                        Grtz, JanS


                        Dan ga je met de duivel te biechten en ben je zo je garantie kwijt.

                        Comment


                        • #27
                          Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

                          Je kan hier uit opmaken dat er sluiting is geweest.
                          Je camera heeft een sluiting gemaakt met de grip, dus dat betekent dat je grip nu ook kapot kan zijn.

                          Ik zou hem er niet meer op durven zetten, dus inruilen tegen een orginele grip.
                          En voor AA tjes zal ik maar MM etjes nemen , en die AAtje nooit meer gebruiken op deze camera gebruiken.

                          Comment

                          Working...
                          X