Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

    Hallo

    Ik heb een nikon d300 gekocht 2dehands. Deze was maar een maandje oud en heeft nog 11 maanden garantie (gelukkig)

    Ik heb die camera nu 2weken en die werkte perfect. ik heb mij een batterijgrip erbijgekocht. een phottix. niet de originele want die vond ik nog te duur.

    De batterijgrip werkte perfect en nu wilde ik eens de AA batterijen testen. Ik heb er maar 4 ingestoken ipv 8 en natuurlijk werkte die niet. Dan maar de gewone terug erin maar nu geeft die nog altijd geen kik.

    IK heb 3 batterijen en alle 3 heb ik opgeladen. Met geen van deze 3 werkt mijn camera. Ook zonder batterijgrip werkt deze niet. Heeft iemand dit al eens gelezen of zelf meegemaakt? Of moet ik de camera terug naar de zaak brengen waar die gekocht was?
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

  • #2
    Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

    Lijkt me een kolfje naar de hand van Frank207.

    Het eerste waar ik aan denk: vuile contactjes.
    Het tweede: reset naar fabrieksinstellingen.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

      Ik heb de contactjes al eens proper gemaakt en de reset. is dat dan de mode knop en de belichtingscorrectie samen indrukken? anders heb ik dit ook al gedaan.

      Het rare is dat niets werkt. Heb van sommige al gelezen dat batterij soms leeg aangeeft maar de mijne start niet eens meer op
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

        probeer ook eens de nieuwe firmware upgrade en houd de kontakten goed schoon

        Comment


        • #5
          Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

          Leuke adviezen: resetten en firmware updaten.....hoe doe je dat als de camera het niet doet????????????
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

            In je camera moet je aangeven welk soort batterijen je gaat gebruiken NiC of Nimh etc
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

            Comment


            • #7
              Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

              Het is nog maar de vraag of je garantie heb.
              Als ze weten dat je geen originele grip hebt gebruik dan vervalt namelijk de garantie. Dit is ook bij het geval bij gebruik van niet originele batterijen.

              Daarom kan ik niet begrijpen dat men op een dure camera gaat spelen met niet origineel materiaal.

              mvg
              Antoine

              Comment


              • #8
                Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

                Helemaal niets? hmmm klinkt niet goed.
                In ieder geval beginnen met de body zonder de grip. Controleer eens of de contactpunten tussen body en camera niet vuil zijn of beschadigd.
                Als de body met een opgeladen EN-EL3e niet opstart heb je mogelijks intern een kortsluiting veroorzaakt bij het op/af monteren van de grip (als de body aanstond terwijl je de grip op/afmonteerde leverde de batterij van de body stroom en bij een verkeerd contact tussen body en grip kun je dus kortsluiting veroorzaken. Kan ook door je handen - camera onderaan vastgepakt met ontbloote contacten terwijl je camera aanstond). Je kunt zo je body stuk helpen of de camera.
                Dus even langs de fotoboer gaan ter controle
                Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

                Comment


                • #9
                  Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

                  Je hebt hem waarschijlijk defect gemaakt met niet orginele onderdelen.
                  Inderdaad kortsluiting intern.........

                  Klinkt hard maar daarom NOOIT niet orginele onderdelen gebruiken.
                  Je hebt geld voor een D300 dus die 200 euro voor een grip kan er dan ook nog wel af.

                  Ik hoop voor je dat het probleem opgelost kan worden maar ik denk dat de camera niet meer te repareren is.
                  Nikon spul

                  Comment


                  • #10
                    Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
                    Helemaal niets? hmmm klinkt niet goed.
                    In ieder geval beginnen met de body zonder de grip. Controleer eens of de contactpunten tussen body en camera niet vuil zijn of beschadigd.
                    Als de body met een opgeladen EN-EL3e niet opstart heb je mogelijks intern een kortsluiting veroorzaakt bij het op/af monteren van de grip (als de body aanstond terwijl je de grip op/afmonteerde leverde de batterij van de body stroom en bij een verkeerd contact tussen body en grip kun je dus kortsluiting veroorzaken. Kan ook door je handen - camera onderaan vastgepakt met ontbloote contacten terwijl je camera aanstond). Je kunt zo je body stuk helpen of de camera.
                    Dus even langs de fotoboer gaan ter controle
                    Dat lijkt me inderdaad het meest aangewezen. Ik heb ondertussen alles al door mekaar gebruikt, en zelfs de grip losgeschroefd zonder de camera uit te zetten, en alles werkt nog. 4 batterijen proberen terwijl 8 nodig zijn lijkt me dan wel weer raar, maar toch weer niet zo raar dat dit een defect zou veroorzaken

                    Comment


                    • #11
                      Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

                      Ja, Ik was even verstrooid en heb er maar 4 geplaatst ipv 8. misschien heeft dit er iets mee te maken.

                      Als je de camera opstuurd zal deze zonder de grip zijn en zo heeft nikon geen weet van batterijgrip van nevenmerk. Trouwens mijn gewone batterijen zijn van nikon.

                      Ik denk dat je met een mb d10 ook kortsluiting kan veroorzaken en dat het niet ligt aan mijn batterijgrip maar aan mezelf.
                      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                      Comment


                      • #12
                        Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                        Ik denk dat je met een mb d10 ook kortsluiting kan veroorzaken en dat het niet ligt aan mijn batterijgrip maar aan mezelf.
                        Goe bezig jong, als je hem terug hebt na herstelling terug eens proberen om je namaakbucht er op te zetten, dan kan je nog altijd beweren dat ze hem niet goed hebben hersteld.

                        Comment


                        • #13
                          Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

                          Nee ik denk niet dat ik deze nog ga gebruiken, en zal waarschijnlijk voor een mb d10 kijken maar ik spreek over de oorzaak.

                          Ik zal meer moeten opletten ook met een mb d10. Het is niet omdat deze van nikon is dat je er ook geen kortsluiting mee kan maken.

                          Maar het risico is te groot om terug mijn oude batterijgrip te gebruiken. Die heeft waarschijnlijk meer kans op kortsluiting.
                          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                          Comment


                          • #14
                            Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                            Ik denk dat je met een mb d10 ook kortsluiting kan veroorzaken en dat het niet ligt aan mijn batterijgrip maar aan mezelf.
                            De MB D10 is imo een van de degelijkste grips van Nikon. Veel degelijker dan de MB D200 e.a. en zeker dan de plastieken(sorry kunststof) namaak grips(BTW de MB D200 is ook kunststof). Hij is de meerprijs tov. namaak meer dan waard.
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: d300 gebruikers kunnen jullie me helpen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                              Ja, Ik was even verstrooid en heb er maar 4 geplaatst ipv 8. misschien heeft dit er iets mee te maken.

                              Als je de camera opstuurd zal deze zonder de grip zijn en zo heeft nikon geen weet van batterijgrip van nevenmerk. Trouwens mijn gewone batterijen zijn van nikon.

                              Ik denk dat je met een mb d10 ook kortsluiting kan veroorzaken en dat het niet ligt aan mijn batterijgrip maar aan mezelf.
                              Oei, bestaan die ook al in third party?? Volgens mij is dit toch een verkeerde bezuiniging, gezien de zeer hoge kwaliteit van de originele MB-D10

                              Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed toch dat een originele MB-D10 veiliger zal zijn, zeker als je weet hoeveel contacten deze heeft.

                              Comment

                              Working...
                              X