Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• een vraagje

September start ik met een cusus digitale fotografie.
    Wat is een betere optie voor mij, een nieuwe canon eos 450d met 18/55 lens of een tweedehands canon 30d

Re: een vraagje

De canon 450D plus kitlens 18/55 is een zeer goede start,ikzelf heb deze ook en ben er zeer tevreden van..

De canon 400D is ook een goede begincamera...en kost tegenwoordig zeer weinig geld voor de kwaliteit die ge krijgt.

Ik heb de 450D omdat deze toch nog een paar punten meer bied. zoals spotmeting,liveview(niet zo intresant voor mij),grotere en heldere zoeker,3" lcdschermpje enz... Plus ge zit direct goed voor een paar jaar.

Grtz Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

De 450 d zal het worden, maar voor 290€ kan ik de lens 55/250 erbij hebben. is dit een goeie zaak? Of leer ik de camera beter kennen met de 18/55 een eenmaal het virus me te pakken krijgt verder sparen voor 70/300.
      Wie kan me ook iets vertellen over geheugen kaartjes, beter 2 gewone of 1 groter?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hermesherman Bekijk bericht
        De 450 d zal het worden, maar voor 290€ kan ik de lens 55/250 erbij hebben. is dit een goeie zaak? Of leer ik de camera beter kennen met de 18/55 een eenmaal het virus me te pakken krijgt verder sparen voor 70/300.
        Wie kan me ook iets vertellen over geheugen kaartjes, beter 2 gewone of 1 groter?
        Hoi daar..de 55/250 is een zeer goede prijs/kwaliteit lens en maakt zeer mooie en scherpe foto's...het is altijd beter van een zoom te hebben ook en aangezien die lens een zeer intressant prijskaartje heeft zou ik dat zeker overwegen...zie link

Is the Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

Ik heb 2 kaartjes voor mijn 450D tegenwoordig kosten die zoveel niet meer.

grtz Dirk
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Neem 2 grotere
          Ik gebruik 2x 4GB (Sandisk extreme III) en ben daar extreem tevreden mee.
          Je zal in het begin zelden boven de 1GB komen maar het is een investering die op termijn zijn vruchten afwerpt.

1x 1GB is goed voor zolang je JPG fotografeert maar de ervaring leert dat je best in RAW werkt, waarbij 1GB al snel gevuld is
          4GB heeft op dat punt al een aangename marge.

Er is niets wat vervelender is, dan op een belangrijk moment moeten constateren dat je kaartje vol is.
          Tijdens de laatste SD (kleine Brogel) kwam ik dit tegen op het moment dat de eerste F16 vertrok. Zo een moment mis ik niet graag. (gelukkig volgden er toen nog meer).
          .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
          ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

hangt er vanaf welke 55/250.. als ik me niet vergis zijn er 3 verschillende en is die van 290 euro de goedkoopste van de 3. (bij Canon) Don't shoot me if i'm wrong..

Ik persoonlijk zou eventjes wachten en nog een beetje sparen en de 70-200 USM 2.8 kopen.. ga je op termijn véél meer aan hebben. (ik vind dit een superlens en ben er uitermate tevreden van)
            poof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
              Neem 2 grotere
              Ik gebruik 2x 4GB (Sandisk extreme III) en ben daar extreem tevreden mee.

1x 1GB is goed voor zolang je JPG fotografeert maar de ervaring leert dat je best in RAW werkt, waarbij 1GB al snel gevuld is
              4GB heeft op dat punt al een aangename marge.
              Op zich ben ik dit wel met je eens, maar toch, groter dan 4Gb zou ik ze niet kopen. Gewoon een kwestie van risicospreiding. Want stel dat je al je foto's op één kaart hebt staan en deze gaat defect, of je raakt 'em kwijt, dan mis je direct ál je foto's. Toch knap lullig als je bijv. terugkomt van vakantie en dan blijkt dat je al je foto's kwijt bent.

Ik heb het zelf al twee keer gehad dat een kaartje defect bleek. 1x een 1Gb SD kaartje van Corsair (eerder bij m'n Pentax) en 1x recent nog met een 4Gb CF kaartje van Sandisk (Extreme III). In beide gevallen deed het kaartje het in 't begin wel maar gaf bij de tweede of derde keer gebruiken al problemen.....
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                hangt er vanaf welke 55/250.. als ik me niet vergis zijn er 3 verschillende en is die van 290 euro de goedkoopste van de 3. (bij Canon) Don't shoot me if i'm wrong..

Er is er maar 1.....

Comment

De 55-250 is een goede lens, aan jou de vraag of het een goede zaak is aangezien de lens op andere adressen 250 is. Zoals digitalstreet en cameraland.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                    hangt er vanaf welke 55/250..
                    Begin dan maar eens de andere 55-250 lenzen voor Canon op te sommen, ze mogen van Sigma, Tamron of Tokina ook zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photographB Bekijk bericht
                      De 55-250 is een goede lens, aan jou de vraag of het een goede zaak is aangezien de lens op andere adressen 250 is. Zoals digitalstreet en cameraland.
                      Een goede zaak? Ik zou mijn camera willen kopen bij topfoto.de. Al op dit forum positieve reacties gelezen, laat mij weten indien niet. Ik heb geen zin body bij x en lens bij y te kopen. Indien fotografie mij aanstaat dan kijk ik wel rond voor uitbreiding van materiaal. Dit forum heeft mij al een schat aan informatie gegeven. Mijn aankoop zal er als volgt uitzien: een canon eos 450d met een 18/55 en 55/250 aangeboden bij topfoto.de voor 949€. Ik zal er nog 2 geheugenkaartjes van 4GB bijkopen en voor de rest veel oefenen en bijleren.

Comment

canon eos 450d met kitlens 18/55. Doe ik er beter aan alleen de body te kopen en via ebay de lens 17/85 IS USM
                        Ze bieden deze lens aan voor 399€ en ze is nieuw.
                        Of zit er een addertje onder het gras.

Groetjes Hermes

Comment

Lekker de 18-55 IS nemen, die krijg je voor relatief weinig geld erbij, deze lens kost los 120 euro + dat ik vind dat die prima foto's schiet, zeker voor die paar tientjes.

Comment

Working...
                          X