Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

s100fs - Waar kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • s100fs - Waar kopen?

    Ik overweeg om de Fuji S100FS aan te kopen, maar vroeg me af waar je zo'n toestel best kan kopen.

    Ik zie op het internet de prijzen enorm uiteen liggen en het zou gek zijn om voor hetzelfde toestel een tiental € meer te betalen dan nodig is.

    Mijn vraag is dus: waar koop je best/goedkoopst een S100FS??

  • #2
    Re: s100fs - Waar kopen?

    Als je dit topic even doorneemt, dan krijg je al een idee.
    http://forum.belgiumdigital.com/show...ghlight=s100fs
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: s100fs - Waar kopen?

      Ikzelf heb 'm bij Konijnenberg besteld (besteld op 10 juni maar op dit ogenblik nog steeds wachtend op levering..) en als fotografieleek de keuze gemaakt voor Konijnenberg owv volgende redenen:
      - reputatie Konijnenberg (voornamelijk op het forum bijeengesprokkeld)
      - naast onlineshop (gemak van bestellen/vergelijken) hebben zij ook een fysieke winkel in België (al is het om ter plaatste nog wat accessoires bij te kopen) maar vooral owv gemoedsrust (een toonbank om ambetant te kunnen doen indien er wat serieus misloopt)
      - concurrentiële prijs

      Had een lijstje van zowel fysieke winkels in de eigen provincie als online aanbieders (is ook een forum topic over) vergeleken en prijs en beschikbaarheid aangevraagd en Konijnenberg kwam er voor mij het best uit.

      Ik merkte ook op dat sommige online aanbieders wel aangeven dat het toestel onmiddellijk leverbaar zou zijn maar heb hierover toch mijn twijfels. (Indien iemand dit kan tegenspreken of bevestigen uit ervaring: feel free)

      Ik denk dat Kaneda ook een uitgebreide vergelijkingstocht voor dit toestel achter de rug heeft

      Hoop dat je hier wat aan hebt.

      Comment


      • #4
        Re: s100fs - Waar kopen?

        € 515

        € 519

        € 518


        Zoek zelf maar uit wat de verzendkosten zullen zijn.

        Comment


        • #5
          Re: s100fs - Waar kopen?

          Iemand een idee waar ze nog op voorraad zijn?

          Volgende week vertrekt mijn vriendin voor een maand naar Australië, ze zou het toestel dan graag meenemen...

          Comment


          • #6
            Re: s100fs - Waar kopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door MegaWUssie Bekijk bericht
            Ik denk dat Kaneda ook een uitgebreide vergelijkingstocht voor dit toestel achter de rug heeft
            Inderdaad...

            Ik heb ondertussen gekozen voor een DSLR, nl een Nikon D60 + Nikkor 18-200 lens, gisteren opgehaald bij Konijnenberg.
            Wat de S100fs betreft : bij Konijn vertelde men me dat deze slecht leverbaar is dus zelfs al reserveer je hem, heb je geen idee wanneer je hem zal hebben. Konijnenberg heeft wel de goedkoopste prijzen wat betreft de "fysieke" winkels (de S100fs kost er 523€), wat volgens mij nog altijd beter is dan een internetwinkel. Een boek, een DVD, niks mis mee, maar een duur apparaat als een computer of fototoestel via internet bestellen lijkt me maar niks. Allemaal goed als er geen problemen zijn, maar als er iets niet in orde is, dan mag je al heel je boeltje terugsturen. Ik heb het voorgehad met een wireless router voor mijn computer. Kostte maar 60 euro maar toch. De herstelling zou onder garantie worden uitgevoerd, maar voor wat ik ging betalen aan verzendkosten (opsturen op mijn kosten, zij naar mij terugsturen op mijn kosten) kon ik er een nieuwe kopen... My 2 cents .

            Ik woon op bijna 150 km van Konijnenberg maar is toch de moeite waard (alhoewel, mijn schoonouders wonen in Edegem bij Antwerpen waar we 2 keer per maand naartoe gaan en van daar is het maar een twintig minuutjes rijden dus dat viel best mee ). Supervriendelijk onthaal, broodjes, koffietje, superprofessioneel (die mensen kennen echt wel hun vak hoor), enfin... aanrader. Daar kan geen enkele internetwinkel tegenop !

            Maar jij wilt het toestel al volgende week ? Hmm, ziet er niet goed uit. Bij Fnac hebben ze het in voorraad (in Gent toch) maar tegen de prijs van 699€. Nogal duur. Bij Grobet in Antwerpen heb je misschien ook wel geluk. Daar kost hij 610€, maar dan zonder de broodjes, koffie, maar vooral zonder het supervriendelijke onthaal (ik veralgemeen niet, het is mijn persoonlijke ervaring).
            Art en Craft in Gent voor 599€ en geven leveringstermijn van 3 dagen op. Veel succes !
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: s100fs - Waar kopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Maar jij wilt het toestel al volgende week ? Hmm, ziet er niet goed uit. Bij Fnac hebben ze het in voorraad (in Gent toch) maar tegen de prijs van 699€. Nogal duur. Bij Grobet in Antwerpen heb je misschien ook wel geluk. Daar kost hij 610€, maar dan zonder de broodjes, koffie, maar vooral zonder het supervriendelijke onthaal (ik veralgemeen niet, het is mijn persoonlijke ervaring).
              Art en Craft in Gent voor 599€ en geven leveringstermijn van 3 dagen op. Veel succes !
              Bedankt voor de reactie

              Ik heb alle winkels afgebeld (grobet, art& craft, konijnen, ...) maar nergens konden ze mij binnen de week het toestel leveren. Blijkbaar zit de invoerder zonder toestellen, dus het is wachten wanneer daar de nieuwe levering toekomt. Althans, dat kan ik opmaken uit wat ze mij aan de telefoon vertelden zaterdag.

              Bij digitalstreet.nl heb ik nog een toestel gevonden en besteld, hopen dat het op tijd geleverd wordt

              Comment


              • #8
                Re: s100fs - Waar kopen?

                Het verbaast me niet dat dit toestel slecht verkrijgbaar is, als ik de testverslagen zo lees is dit toestel het beste in zijn klasse en zou de Panasonic FZ-50 zelfs gewoon van de troon gestoten hebben. De Pana was op veel gebieden de ideale niet reflex camera die zich toch liet bedienen als een reflex, er zijn er zo wel meer van dit type camera, maar niet zoals Panasonic hem bouwde, tot Fuji dit model uit bracht.
                Mocht ik het budget hebben, dan zou ik zulke Fuji er bij nemen als back up toestel of als all-round toestel.
                Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                Website : http://runaque.deviantart.com/

                Comment


                • #9
                  Re: s100fs - Waar kopen?

                  Eergisteren werd de camera door UPS geleverd. Voor 535€ dus zeker geen slechte zaak gedaan bij digitalstreet.

                  Rest mij enkel nog de camera te ontdekken en te genieten van de foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: s100fs - Waar kopen?

                    Goeie prijs. En wat zit er allemaal in de doos? Zag hem gisteren staan in de Fnac aan 699 euro . En een pak in voorraad ..Wat wil je aan die prijs ..poooh

                    Comment


                    • #11
                      Re: s100fs - Waar kopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                      Goeie prijs. En wat zit er allemaal in de doos? Zag hem gisteren staan in de Fnac aan 699 euro . En een pak in voorraad ..Wat wil je aan die prijs ..poooh
                      De camera, handleiding, software, zonnekap, draagriem, aansluitingen voor de pc, batterij + lader, ... zal het zowat zijn denk ik

                      Comment


                      • #12
                        Re: s100fs - Waar kopen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Toine Bekijk bericht
                        Eergisteren werd de camera door UPS geleverd. Voor 535€ dus zeker geen slechte zaak gedaan bij digitalstreet. :
                        UPS is natuurlijk een peperdure verzendoplossing ... binnen Nederland leveren ze gratis (boven de 200 Euro orderwaarde), voor afhalen ook geen toeslag ( en dat is niet altijd het geval) ... wanneer geen leveringsadres binnen Nederland mogelijk is ... de verzendkosten van http://www.cameranu.nl/artikel/9727 zijn met 11,5 Euro redelijker

                        Comment


                        • #13
                          Re: s100fs - Waar kopen?

                          Vandaag uit pure wanhoop (lees: gefrustreerd ongeduld vanwege bestelling bij Konijnenberg sinds 10 Juni) maar zelf eens gebeld naar Fuji in Wavre: eerstvolgende levering S100fs toestellen te verwachten midden augustus.. Ze vertelden me dat dit zelfs wereldwijd de eerstvolgende leveringsdatum is. Zucht.. Dus keuze tussen een (waarschijnlijk) US-toestel van een bepaalde leverancier, een toestel met in vergelijking een veel te hoge prijs of maar braaf wachten op Konijnenberg na midden augustus..

                          Comment


                          • #14
                            Re: s100fs - Waar kopen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door MegaWUssie Bekijk bericht
                            Vandaag uit pure wanhoop (lees: gefrustreerd ongeduld vanwege bestelling bij Konijnenberg sinds 10 Juni) maar zelf eens gebeld naar Fuji in Wavre: eerstvolgende levering S100fs toestellen te verwachten midden augustus.. Ze vertelden me dat dit zelfs wereldwijd de eerstvolgende leveringsdatum is.
                            ... Da's verdorie nog erger dan een iPhone!

                            Comment


                            • #15
                              Re: s100fs - Waar kopen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                              ... Da's verdorie nog erger dan een iPhone!
                              en je vind die al 2ehands .... zijn beide hype's he ..

                              Comment

                              Working...
                              X