Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale camera: Panasonic lumix TZ5 of FX500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Digitale camera: Panasonic lumix TZ5 of FX500

Hallo
    Ik heb altijd al een goede camera willen hebben, zonder te vertrouwen op een ander persoon die zijn camera mee heeft. Het liefst zou ik daarom een reflexcamera kopen, omdat de kwaliteit beter is dan een compact.
    Maar ik moet hem overal kunnen meenemen, dus zal ik maar voor een compactcamera gaan. (Met meenemen bedoel ik: overal mee op zak hebben, bij feestjes, avondjes uit, of gewoon voor thuis foto's te trekken. Natuurfoto's zijn ook zeer belangrijk.)

Na een lange zoektocht blijven er 2 kanshebbers over
    Panasonic Lumix DMC-FX500 Black: http://www.digicamshop.be/product/53...500-black.html
    Panasonic Lumix DMC-TZ5 Black: http://www.digicamshop.be/product/50...tz5-black.html

De prijs verschilt niet zo veel, maar daar kijk ik hier niet naar.

Pluspunten FX500: Klein en compact, hoge resolutie, manuele modus, touchscreen, goede foto's.
    Minpunten: kwaliteit van foto's ligt iets lager dan de TZ5, er zit ook wel wat ruis op iso 400 en hoger.

Pluspunten TZ500: Grote zoom, zeer goede kwaliteit foto's, hoge resolutie.
    Minpunten: Minder compact, geen manuele modus, ook ruis bij iso 400 en hoger.

Ik weet nu echt niet wat kiezen en ik vraag raad aan de experts.
    Als er ook een andere zeer goede compactcamera is in de prijsklasse van 300-380€, gelieve die te vermelden. Maar ik denk dat deze 2 moeilijk te overtreffen zijn.

Dank bij voorbaat
    Last edited by burrid; 4 juli 2008, 17:25.

Re: Digitale camera: Panasonic lumix TZ5 of FX500

Ik ga dan voor de fx500.
    Last edited by burrid; 4 juli 2008, 20:41.

Comment

Indien je compact wil gaan en graag veel manueel wil instellen op je compact camera.
      Dan kan ik je het vorige model "Canon G7" ten sterkste aanraden
      Sony A7 mkIII
      Is all I need :-)

Comment

zoals altijd... niks kan tegen een echte reflex op... Dus zoals ik altijd zeg.. maak een keuze.. wil je echt een serieuze hobby fotograaf worden... wil je verder leren en jezelf ontwikkelen kan je niet zonder een reflex...

is het voor huis, tuin en keuken gebruik.. ja kies dan maar zo een compact dingetje...

wil je net iets meer dan een compact ding.. maar toch net iets meer ga dan voor een hybride.. zoals bv. http://www.digicamshop.be/product/44...-dmc-fz18.html
        (weet wel niet of dit de laatste nieuwe is)

Ales hangt af van waarvoor je hem nodig gaat hebben... en voor gaat gebruiken..
        poof

Comment

Bedankt voor de 2 reacties nog, maar ik ga toch voor de fx500
          Het is om overal mee te nemen, ook 's avonds bij een avondje uit.
          Een reflex is daarvoor te groot en een bridge ook nog.

Wat betreft die canon g7, die is toch een tikkeltje te oud

Comment

Heb zelf onlangs een FX500 gekocht en ben best tevreden.

Had een alternatief nodig voor mijn Canon 30D, die ik met name bij het fietsen niet zomaar kan meenemen.

Je zult je aankoop niet beklagen. Verwacht echter niet de beeldkwaliteit van een DSLR, zeker wat ruis betreft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankonl Bekijk bericht
              Heb zelf onlangs een FX500 gekocht en ben best tevreden.

Had een alternatief nodig voor mijn Canon 30D, die ik met name bij het fietsen niet zomaar kan meenemen.

Je zult je aankoop niet beklagen. Verwacht echter niet de beeldkwaliteit van een DSLR, zeker wat ruis betreft.
              Is hij dan zijn geld wel waard? En is de ruis echt zo opmerkzaam?

Comment

ruis valt heel goed mee ze voor een compactje

maar wat je krijgt voor je geld :

hd filmkes, fantastische af voor een compact,snel en zelfs automatisch
                touchscreen,full manual werken met sluiter en diafragma, ideaal zoombereik voor een compaft 25-125mm ( 2.8-5.9) , heel goede intelligent auto mode...

enige minpuntje is dat je zoals bij de meeste pana's niet kan zoomen tijdens filmen.. maar da's maar een klein minpuntje dat niet opweergt tegen de veel pluspunten

Comment

Top-modelleken

Wel spijtig en onbegrijpelijk, dat ze hem geen RAw functie meegegeven hebben!!!
                  ....en idd. boven de 200 ISO begint "stilaan" ruis, de zaak over te nemen

SF
                  00.00 Gone

Comment

Working...
                  X