Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

analoge nikon's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: analoge nikon's

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
    Markant in de camerageschiedenis : Nikon F en F2 ... nog ergens een Nikkormat FT ... daarna eigenlijk niets meer ... tot aan de D3.
    Verzamel je alleen Nikons is dat natuurlijk andere koek.
    Het zal nog even duren tot een D3 in de kast naast mijn F,F2 en Nikkormat FT staat

Nikon FM2 eerste camera met sluitertijd van 1/4000 seconde. Ook nog eens mechanisch. Wel een echte Nikon klassieker. Is in echte nieuwstaat te vinden.
    Nikon F801 eerste camera met sluitertijd van 1/8000 seconde
    Nikon FE2 eerste camera met flitssynchronisatie van 1/250 seconde?
    Nikon F3 was ook wel ergens eerst in. Met TTL flitsen??

Nikon klassiekers de F3 en FM2 toch ook zeker. Ik zou de D3 toch echt niet op gelijk niveau met de F3 willen stellen. Gaat het vast niet 20 jaar uithouden in de Nikon line up
    Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
      Andere leuke analoge toestellen?

Merci Davy
      Het collectersitem is natuurlijk de FM3A die je nu meer betaald als nieuw.

-M-
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Hier vind je heel veel info over de rijke Nikon historie.

Als ik mij niet vergis heb ik op dit forum bijdrages gezien van Hans Braakhuis, een nederlander, die zelfs in Japan een autoriteit is als het gaat om Nikon en de historie van Nikon.
        groet, Rik

Comment

Nog niet genoemd, mijn favoriet: de FA

PS dit jaar alleen Nederlanders gevraagd om eens mee te gaan. In het forum van de Nikon Club. Alhoewel die ook door andere Nederlands taligen wordt bezocht.

Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Markant in de camerageschiedenis : Nikon F en F2 ... nog ergens een Nikkormat FT ... daarna eigenlijk niets meer ... tot aan de D3.
            Het zal nog even duren tot een D3 in de kast naast mijn F,F2 en Nikkormat FT staat
            Dat zou best nog wel eens kunnen meevallen, je moet maar eens kijken wat voor prijzen ze nog hanteren voor mint F2's met MD en MB en een DP-zoeker.
            Alleen al de prijs voor een mint DP-11
            Durft er iemand zijn hand in het vuur steken voor de waarde van een D3 binnen -pakweg- 5 jaar ?

Toch twee persoonlijke opmerkingen

- in feite ontbreekt nog de nikkormat EL tussen de F2 en de nikkormat FT, dan heb je het beroemde historische rijtje van 3
            - een F2 in een kast zetten doe je niet, dat ding gaat daar een trauma opdoen

PaulM

Comment

Bedankt voor de vele reacties en er staan er al een paar op een rijtje.
              En in de kast zullen ze wel zitten maar wees gerust dat ze nog wel zullen gebruikt worden.
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Vandaag mijn nikon f-601 AF gaan halen bij de post en alles zit er nog mooi uit. Met deze zal ik al een analoge fotografie testen.

Gelukkig gaan mijn tamron 17-50 f2.8 en mijn tamonr 180 f3.5 macro erop.

Nu ben ik nog eens aan het kijken en kwam ik deze tegen. Spijtig van het geld want dit is een pak geld, maar wel mooi pronkstukje

nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Die titaniummodellen halen torenhoge prijzen, maar wat ik vreemd vind is dat er tussen de foto's op Kapaza er twee tussenstaan die blijkbaar anders zijn.
                  Voor zover ik weet is de naakte metallische kleur van titanium deze van de FM2T van de aanbieding maar de F2T's waren allemaal zwart.
                  Had dat te maken met een coating die nog eens bovenop de titanium lag ?
                  Overigens : wat is het nut van een titaniumcoating ?
                  In andere hightechdisciplines waar nogal wat titanium wordt gebruikt (hengelwereld vb) zie je veel titanium met een gouden schijn, zou dat kunnen te maken hebben met de fijnheid van polijsten ? anodisering of niet ?

Misschien iets voor Hans Braakhuis ?

paulM

Comment

...F3 was fenomenaal; eigenlijk superieur aan je F2...
                    Heb ze allemaal gehad...tot D3...

Comment

Working...
                    X