Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

analoge nikon's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• analoge nikon's

Hallo

Ik heb altijd al overwogen om te sparen in een collectie analoge nikon camera's maar ermee werken zou ik ook wel willen, Tenminste als het de moeite is van kwaliteit enzo.

Nu ik ken niets van de nikon analoge toestellen. Maar heb wel al gelezen dat bv de nikon f100 en de f4 en f5 nog zeer goede toestellen zijn om mee te werken.

Nu heb ik bod gedaan op ebay en zou normaal gezien de nikon f-601 af in mijn bezit mogen verwachten. Ik ken niets van deze camera maar heb deze dan ook voor een prikje, wie kent deze camera wel? Is dit een goed toestel? Werken de lenzen van nu (bv tamron 17-50 f2.8 op deze camera? Welke zijn goede objectieven voor op deze camera? bv nikon 70-210 af-d ofzo?

Dus graag wat uitleg over de nikon f-601 af
    Andere leuke analoge toestellen?
    En goede lenzen vanuit het analoge tijdperk die ik eventueel op mijn d300 kan gebruiken

Merci Davy
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Re: analoge nikon's

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
    Hallo

Ik heb altijd al overwogen om te sparen in een collectie analoge nikon camera's maar ermee werken zou ik ook wel willen, Tenminste als het de moeite is van kwaliteit enzo.

Nu ik ken niets van de nikon analoge toestellen. Maar heb wel al gelezen dat bv de nikon f100 en de f4 en f5 nog zeer goede toestellen zijn om mee te werken.

Nu heb ik bod gedaan op ebay en zou normaal gezien de nikon f-601 af in mijn bezit mogen verwachten. Ik ken niets van deze camera maar heb deze dan ook voor een prikje, wie kent deze camera wel? Is dit een goed toestel? Werken de lenzen van nu (bv tamron 17-50 f2.8 op deze camera? Welke zijn goede objectieven voor op deze camera? bv nikon 70-210 af-d ofzo?

Dus graag wat uitleg over de nikon f-601 af
    Andere leuke analoge toestellen?
    En goede lenzen vanuit het analoge tijdperk die ik eventueel op mijn d300 kan gebruiken

Merci Davy
    F601 heb ik gehad Davy, dat was een goed toestel, maar daar stak in die tijd de F801 een stuk bovenuit, opvolger van de F801 was de F90, en dan de F90x als ik mij niet vergis, ik had ook de F3, F4 en F5, maar ik vrees dat geen enkel van deze toestellen een echte verzamelwaarde heeft, buiten de F3 mischien, maar ze zijn wel echt werkbaar.
    Nikon had wel een paar toestellen op alle manieren uitbreidbaar, zoals speciale achterwanden om massa's foto's in te laden en onderzetmotoren enz. deze hebben wel een grote verzamelwaarde ik denk de F2 serie.
    Ziehier wat ze allemaal hebben gemaakt: http://www.nikon-club-nederland.nl/historie_analoog.php

Indien je interesse hebt welke toestellen het verzamelen waard zijn, kan ik je wel via PM een Emailadres toesturen van iemand (een verzamelaar) die bijna ieder jaar op bezoek gaat bij Nikon Japan.

Christophe Sap, hier verschillende malen te zien samen met een groep waar onder ook Hans Braakhuis, dat zijn de echte analoge kenners van Nikon materiaal. (derde foto op trein naast Hans Braakhuis) op de onderste foto overhandigd hij Belgisch bier aan de Nikon baas.
    Zie: http://akiroom.com/redbook-e/kenkyukai07/sendai07.html
    Last edited by Guest42; 2 juli 2008, 18:09.

Comment

Prachtig om zo'n trip mee te maken. Maar ik zal mij er eens in verdiepen. En voor een echte meerwaarde zou ik het niet doen maar wel als nikonliefhebber.

Nikkormat mag dan ook niet ontbreken. Maar wie weet op een rommelmarkt (je vind daar soms veel)

Maar ik zal zeker de nikon f3 eens in de gaten houden.
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Markant in de camerageschiedenis : Nikon F en F2 ... nog ergens een Nikkormat FT ... daarna eigenlijk niets meer ... tot aan de D3.
        Verzamel je alleen Nikons is dat natuurlijk andere koek.
        Het zal nog even duren tot een D3 in de kast naast mijn F,F2 en Nikkormat FT staat

Comment

Ik heb een 801 die ik nog steeds gebruik. Prima toestel, ook nu nog. Ik heb meestal een 28-85 er op maar ook 50 1.4 en een 105VR. 70-300 heb ik nog niet geprobeerd maar dat komt nog wel.

Als wat lezen wilt (en DE kent):

Karel

Comment

Sommige ECHTE Nikon verzamelaars betalen een klein fortuin en reizen ervoor naar de andere kant van de wereld om een bepaald type camera met een bepaald serienummer, maar daarom moet je je wel sterk gaan verdiepen in het ganse Nikon gamma en de geschiedenis, daar weten mensen als Hans Braakhuis dan weer veel van.
            Maar je weet nooit hoe je er soms één op de kop tikt. een Nikon 601 zal daar zeker niet bijhoren.

Comment

Persoonlijk vind ik de F801 toch ook een mijlpaal in de Nikon-geschiedenis.
              Op dat moment was dit toestel de eerste echte geslaagde introductie van Nikon reflextoestellen met Autofocus.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                Persoonlijk vind ik de F801 toch ook een mijlpaal in de Nikon-geschiedenis.
                Op dat moment was dit toestel de eerste echte geslaagde introductie van Nikon reflextoestellen met Autofocus.
                Bij de AF toestellen zeker, en het was ook de voorloper van de de F90 en F90x

Comment

leuk om terug bij te leren. natuurlijk is de nikon f-601 af geen mijlpaal in de geschiedenis maar zag deze staan op ebay en ging binnen 10 minutjes gedaan zijn met bieden.

Dus deed ik eens een bod van 17 euro en voila gedaan en had het hoogste bod. Nu nog wachten op de camera.

Ben niet van plan om de echt duure exemplaren te verzamelen maar alles wat door de beugel kan van prijs zie ik wel zitten.

De f-801 is dus ook aanrader.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                    leuk om terug bij te leren. natuurlijk is de nikon f-601 af geen mijlpaal in de geschiedenis maar zag deze staan op ebay en ging binnen 10 minutjes gedaan zijn met bieden.

Dus deed ik eens een bod van 17 euro en voila gedaan en had het hoogste bod. Nu nog wachten op de camera.

Ben niet van plan om de echt duure exemplaren te verzamelen maar alles wat door de beugel kan van prijs zie ik wel zitten.

De f-801 is dus ook aanrader.
                    Voor 17€ kan je ook niet veel gefopt zijn hé, een terasje doen kost meer, F801 is zeker een aanrader.

Comment

Ja, alleen is het al terug gedaan met een terrasje doen. Vrijdag zou het nog een mooie dag zijn dus.

Mmmm niets boven een duvel met nutjes

Comment

heb pas mijn F801S verkocht voor 50 euro . was in perfecte staat en heeft half jaar op kapaza gestaan ...er is dus weinig interesse voor analoog

Comment

Als € 400 voor een Nikon F5 (in goede staat) in je budget past laat je me maar iets weten :-)
                          Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

Ik weet dat een f5 een prachtig toestel is maar 400 euro past momenteel niet in mijn budget. Morgen om mijn d300 en vrijdag om mijn sigma 150-500 (tenminste als deze lens wel goed is)

toch bedankt voor de aanbieding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
                              heb pas mijn F801S verkocht voor 50 euro . was in perfecte staat en heeft half jaar op kapaza gestaan ...er is dus weinig interesse voor analoog
                              Ja omdat de prijs te hoog was. Als je een D50 voor 500 euro op marktplaats zet raak je hem ook niet kwijt
                              Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Working...
                              X