Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hallo ik zoek 'goed' digitaal fototoestel rond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hallo ik zoek 'goed' digitaal fototoestel rond

ik zoek een fototoestel om ons huidig Kodaktoestel (APS) te vervangen

zelf dacht ik aan Sony CyberShot DSC-P72 ......is dit goed toestel ?

klopt het dat dit rond de 400 € zou kosten

zijn er nog betere toestellen rond deze prijs

ik moet waarschijnlijk direct grotere geheugenkaartjes kopen ook zeker ? (hoeveel passen er in beste kwaliteit op zo'n stickje ?) of is beste kwaliteit niet nodig om vakantiekiekjes ed te maken....
    en ze laat afdrukken op 10X15 cm

Koop ik het best in winkel ergens om de hoek of via internet

Alvast bedankt

Kevin

Hallo

kijk eens op www.steves-digicams.com, www.dpreview.com. Hier vind je reviews van de meeste camera's. en ook heel wat uitleg.

Bekijk ook al oudere berichten in het forum 'cam's & accesoires' eens, of doe een search in dat forum op 'nieuwe camera' of een of andere zoekterm.

Je gaat heeeeeeel veel info vinden....

En wat betreft een goedkope winkel: www.topfoto-online.de, deze wordt wel als goed en goedkoop bestempeld, en hij ligt bij Aken, dus je kan er zelfs naar toe rijden. De zaakvoerder spreekt nederlands.
    mvg,
    Bert
    D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

Comment

Originally posted by Drosera
      Hallo

kijk eens op www.steves-digicams.com, www.dpreview.com. Hier vind je reviews van de meeste camera's. en ook heel wat uitleg.

Bekijk ook al oudere berichten in het forum 'cam's & accesoires' eens, of doe een search in dat forum op 'nieuwe camera' of een of andere zoekterm.

Je gaat heeeeeeel veel info vinden....

En wat betreft een goedkope winkel: www.topfoto-online.de, deze wordt wel als goed en goedkoop bestempeld, en hij ligt bij Aken, dus je kan er zelfs naar toe rijden. De zaakvoerder spreekt nederlands.
      Is topfoto betrouwbaar qua leveringen? Verzendkosten niet duur? Is eerste keer dat ik van die winkel hoor (ben beginneling).

Comment

Mijne 1/2trouwboek heeft overlaatst nen P71 gekregen, goed beginnerstoestel, goed voor "gewone kiekjes" in normale omstandigheden en voor algemeen gebruik.

Verwacht er geen technische hoogstandjes van.

Ik werk zelf met de 717, voor mij is het een dag/nacht verschil

Comment

Dekion : doe eens een search naar Topfoto in Camera's & Accessoires Je zult dan veel info vinden

Mr Proper: Kijk ook een hier voor prijsvergelijk e reviews van gebruikers: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/digitale%20camera.htm

Comment

Topfoto is correct. Ben toestel gaan afhalen. Service nadien is geen probleem. Geen verzending onder rembours (Duitse post schijnt dat niet te ondersteunen.) Doe wel eerst een telefoontje om te checken of alles binnen is! Ingo zit constant met de laptop online en spreekt heel goed nederlands.
            Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
            BE-Wommelgem
            .: 20D & D700 :.

Comment

kijk is bij www.webvoordelig.nl daar kost die sony p-72 geleverd onder rembours 367 €

Comment

het enige waar ik al buit is dat het een Sony gaat worden maar......ik zie zo voor rond de 400 dus die DSC-P72 maar voor 100 € meer biedt Sony dan een 5 Megapixel.....

tussen die 400 en 550 € bieden ze verschillende fototoestellen aan maar....wat moet ik nu nemen ?

Nadeel volgens mij van Sony is die memorysticks....kan iemand richtlijn geven voor stickje van 128MB en 256MB ?
                liefst zou ik alles in 1 keer kopen natuurlijk....dat ik direct aan de slag kan....nu enkel nog keuze maken tussen toestel

thx

Comment

hallo HELP mij aub

wat moet ik kiezen een DSC-P72 of DSC-P92...is het verschil zo groot

thx

Kevin

Comment

Originally posted by MrProper
                    hallo HELP mij aub

wat moet ik kiezen een DSC-P72 of DSC-P92...is het verschil zo groot

thx

Kevin
                    Sorry Kevin, ik word een beetje zot van zo een vragen.

Je moet voor je zelf uitmaken wat een goed toestel voor je is.
                    Waar ga je het voor gebruiken, wil je een klein toestel, welke functies wens je...etc.

Dan de toestellen vergelijken en afwegen. Als ik je nu ga zeggen dat je toestel A moet kiezen en achteraf blijkt dat het dat niet was wat je precies zocht, dan heb ik het gegeten

Hans
                    http://www.sportfotos.be

Comment

tja das heus niet zo zunnen

maar ja als je verkopers om uitleg vraagt...die kennen er evenveel van dan ik,niks dus.....

das met alles zo....ik bedoel gsmkes ed...

duurste is voor hun altijd het beste......

ok....ik was gewonnen voor die DSC-P72 .....maar ja meneer die DSC-P92 is stukken stukken beter......dus ik twijfelen....want ja die laatste is direct 5 MP....
                      ik kan die P92 met 256MB stickje en tasje kopen voor 599 nieuw....ik denk wel goede prijs maar heb ik zo'n toestel wel nodig....en kan ik niet gaan voor ietsje goedkoper P72

ik heb nu zo'n apskodaksken...van 150 euro dus....

alles wa beter is dan mijn kodaksken hé...ben ik content....

Kevin

Comment

Ben je gewoon een amateur die wat foto's wil trekken op feestjes enzo en op reis, koop dan de P72 (net zoals ik, ik ga er volgende week om bij topfoto; kost daar 349 euro). 3 Megapixels is dan meer dan genoeg.
                        Trek je vooral niet te veel aan van dat aantal Megapixels!!

Comment

ik ben idd....een amateurken....

ik heb juist nog eens prijs gevraagd hier van ene in belgie....

als het 599 euro is incl 256MB voor die P92 zal het voor P72 wel stukje minder zijn....kdenk zelf goedkoper dan die in Duitsland...

rond de 480 denk ik

thx

Comment

Sorry Kevin, ik word een beetje zot van zo een vragen
                            Wel ik word zot van het grote aanbod.
                            Ik moet dringend een digitaal toestel hebben en zoek al weken..
                            Ik weet wat ik wil maar vind het maar niet.
                            Om te beginnen kan ik al zeggen dat ik de prijs tussen 500 en 800 euro kan gebruiken.
                            -Ik wil een hele snelle sluitertijd
                            -Een toestel dat tegen een beetje bewegen kan zonder kwaliteitsverlies op het beeld te hebben.
                            -Pixels is goed om foto's af te drukken, dat doe ik niet, 4 pixels is al voldoende.
                            -Verwisselbare geheugenkaarten op de plaats zelf (kaart vol, vlug een nieuw kunnen steken)
                            -Hetzelfde met de batterijen, (ter plaatse en vlug vernieuwen)
                            -De optische zoom zal ik wel zo goed en zwaar mogelijk willen hebben.Digitale zoom is langs de pc als ik niet fout ben ???
                            Niettemin wil ik beelden van op grote afstand vastleggen.
                            -Al de rest van, zoals filmpjes opnemen, met of zonder geluid moet ik NIET in dat toestel.
                            In de meeste camera's die ik vind in de reclame is die optie erbij, ik steek mijn geld niet in iets wat ik niet ga gebruiken maar wil integendeel mijn geld gericht en met de opties die ik wil gebruiken.
                            Bestaat er nergens een site waar je je eisen kunt intypen en die dan het toestel aanraden dat je zoekt?

Mvg;
                            Bezoek het HULPDIENSTENFORUM VLAANDEREN http://www.hulpdienstenforum-vlaanderen.be voor actiefoto's.

Comment

MrProper, Vuurvechter,

Hebben jullie beide al eens naar de Fuji Finepix S304 gekeken? Goed om een lange tijd me vooruit te kunnen en heeft xd-picturecards, zo groot als een duimnagel van een volwassene en goedkoper dan memory sticks.

MrProper,

Wat wilt u doen met 5 megapixel? Voor vakantie foto's op 10 x 15 heb je aan 2 Mpixel al genoeg. De finepix S304 heeft er 3,24 met een goede ccd-chip. Heldere foto's, tot op A4 formaat.

Greetz,

Neo
                              IF you do something, DO IT GOOD!!!

Comment

Working...
                              X