Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400d de 10sec timer vs spiegel opklappen uitleg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 400d de 10sec timer vs spiegel opklappen uitleg

Op mijne minolta D5 kon ik kiezen tussen een 10s en een 2sec timer.
    Nu op mijn onlangs aangeschafte canon 400d vond ik eerst maar de mogelijkheid van de 10 sec timer, tewijl er in de handleiding daar niet veel meer over in staat.

Nu met de persoonlijke instellingen aant prutsen geweest nl : spiegel opklappen, waarvan ook niets staat beschreven in de handleiding waarom, en als deze functie aanstaat is de timer wel 2sec.

vanwaar deze rare mogelijkheid van instellen?

is de bedoeling van 10sec timer bv je wil zelf op de foto dus er is voldoende licht aanwezig om scherp te trekken?

en spiegel opklappen en 2sec timer : nachtfotos en trillingen vermijden??

Re: 400d de 10sec timer vs spiegel opklappen uitleg

Om nachtfoto's te maken maak ik gebruik van de spiegel opklap functe en een draad ontspanner, om die shake te vermijden.

mvg
    Glenn
    www.frame-it.be
    Fotografie & verhuur van Reflecta Digitdia 5000 diascanner(s), Reflecta RPS 7200 negatief scanner en een midformat Reflecta MF5000 scanner, Canon lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kerel Bekijk bericht
      O

is de bedoeling van 10sec timer bv je wil zelf op de foto dus er is voldoende licht aanwezig om scherp te trekken?

en spiegel opklappen en 2sec timer : nachtfotos en trillingen vermijden??
      Ja, dat is het. Maar trillingen vermijden kan ook bij dagfoto's met die functie.
      De meeste beweging worden misschien nog veroorzaakt door het indrukken van de sluiter. Dat wordt dus ook vermeden.

DPaul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

Comment

toch wel een vervelende instelling zo diep in het menu, ma soit thx

Comment

Working...
        X