Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D probleempje?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 40D probleempje?

    Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
    1340 op 1 dag ? Jawadde, ik denk dat ik op 1 jaar met moeite aan 1000 kom.
    Nu weet ik eindelijk hoeveel foto's er op een kaartje van 4GB passen (jpeg, beste kwaliteit), na 1104 foto's kreeg ik "CF Full" te zien.
    De accu was nog niet leeg, maar ik heb ze toch gewisseld samen met het geheugenkaartje. De beeldstabilisatie van de 100-400 verbruikt ook niet erg veel stroom, soms lees ik dat de accu daardoor veel sneller leeg raakt, maar dat valt volgens mij wel mee.

    Ik heb inderdaad véél teveel foto's gemaakt, ik had erop gerekend dat ik er een hele boel zou moeten wegwerpen, maar dat percentage is zo klein, dat ik nu heel moeilijk een keuze kan maken welke foto's in het Fotopic-album moeten komen. Als het aantal bruikbare foto's kleiner is, dan is het veel gemakkelijker om te kiezen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: 40D probleempje?

      Ik heb er een 3-daagse op zitten , bij de dansschool van mijn oudste dochter .
      Veel foto's genomen in donkere omstandigheden.
      Dit was een test voor mijn nieuwe 40D en mijn 70-200 2.8 IS USM.
      En soms had ik het ook voor dat je geen foto kon nemen, en gewoon omdat het te donker was om scherp te stellen.
      En wie het zich afvraagt : het resultaat is goed meegevallen, voor een eerste maal.

      Groeten ,

      Rohnny
      Groeten , VDSDigit@l

      Comment


      • #18
        Re: 40D probleempje?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
        Ik heb er een 3-daagse op zitten , bij de dansschool van mijn oudste dochter .
        Veel foto's genomen in donkere omstandigheden.
        Dit was een test voor mijn nieuwe 40D en mijn 70-200 2.8 IS USM.
        En soms had ik het ook voor dat je geen foto kon nemen, en gewoon omdat het te donker was om scherp te stellen.
        En wie het zich afvraagt : het resultaat is goed meegevallen, voor een eerste maal.

        Groeten ,

        Rohnny

        Daar wil ik er wel een paar van zien, als het mogelijk is ?

        On topic : AF werkt ook goed op mijn eos 40D. enkel probleempjes gehad door mijn eigen schuld zoals die knopjes van scherpstelafstand, of veel te donkere omstandigheden met weinig contrast.

        Comment


        • #19
          Re: 40D probleempje?

          Ik zal er een paar op het net proberen te zetten , maar ik will ff vragen of ik een link mag plaatsen .
          Ik zie onder de vorige post , ook een link staan .

          Groeten ,

          Rohnny
          Groeten , VDSDigit@l

          Comment


          • #20
            Re: 40D probleempje?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
            Ik zal er een paar op het net proberen te zetten , maar ik will ff vragen of ik een link mag plaatsen .
            Ik zie onder de vorige post , ook een link staan .

            Groeten ,

            Rohnny
            Die link staat in de handtekening. plaats een reeks van drie in het onderdeel fotobeoordeling evenementen, en plaats hier een link naar dit nieuwe topic.

            Comment


            • #21
              Re: 40D probleempje?




              Ik moet er wel bij zeggen dat deze test foto's zijn ,en dus onbewerkt
              Groeten ,

              Rohnny
              Last edited by VDSDigit@l; 30 juni 2008, 23:55.
              Groeten , VDSDigit@l

              Comment


              • #22
                Re: 40D probleempje?

                ik heb dus het zelfde probleem. Vandaag nog een hond moeten fotograferen en in een aantal gevallen wou hij inderdaad niet afdrukken, ook al was de cam al scherpgesteld. In MF heb ik het nog nooit voorgehad trouwens. De camera stond zoals altijd in de M stand en ik gebruikte RAW + JPG setting en een 4GB Ultra 2 CF. Ik gebruikte toen de 17-85 kitlens met de IS zowel aan als uit, en het kwam in beide gevallen voor. De firmware op mijn cam is 1.0.5
                I will harness all available light with super-fast aperture lenses

                Comment

                Working...
                X