Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe eos 450 Life view functionaliteit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe eos 450 Life view functionaliteit

Heb zojuist een nieuwe EOS 450D gekocht en de live view functionaliteit eens uitgetest.
    Schakel ik de live view in dan hoor ik iets in het toestel klikken
    en springt de live view op.
    Doch hierbij wordt automatische de automatische focus uitgeschakeld
    Noch focus punten noch beweging in de lens bij de live view functionaliteit
    uiteraard zijn alle zo gemaakte fotos onscherp.

Gebruik standaard zoom lens auto focus ingeschakeld.( in alle standen b ae ...

Dit kan toch niet het normale gedrag zijn ????!!! doe ik iets mis .

Is er een foute firmware opgeladen ? firmware 1.04 in toestel
    Is er een defect aan het toestel ??? terugsturen ???

graag reactie van andere gebruikers
    Last edited by dreuzel; 26 juni 2008, 19:39.

Re: Nieuwe eos 450 Life view functionaliteit

Je moet de gebruiksaanwijzing lezen, daarin staat uitgelegd hoe je moet scherpstellen in de Live-View mode.

Ik heb hier geen gebruiksaanwijzing van de 450D, dus kan ik ook niet uitleggen hoe je dat moet doen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Maar inderdaad,een handleiding lezen kan wonderen doen.....

Walter
      D850

Comment

Enkel sony biedt datgene wat jij verwacht had van live view, namelijk normale AF in live view mode.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          Enkel sony biedt datgene wat jij verwacht had van live view, namelijk normale AF in live view mode.
          Dat is eerlijk gezegd toch nogal bediscuteerbaar. Alle implementaties hebben hun voor en nadelen. En ze zijn allemaal inferieur aan wat compacts en dergelijke hebben. Maar natuurlijk is liveview op DSLR's eigenlijk enkel echt nuttig op een tripod.

Voor de OP lees de handleiding zou ik zeggen.

Comment

't Werk hoor. Je moet alleen op 't juiste knoppeke duwen. Aah, toch mooi hé, zo'n manual bij je toestel (neen, ik zoek het niet op voor jou).

Comment

Bij de Life-view functie denk ik dat het best is om manueel scherp te stellen. Je krijgt een scherpstelkader te zien op het display. Dan moet je inzoomen, zodat je maximaal kan scherpstellen. (met de knop op de achterzijde rechts bovenaan wel te verstaan)
              Automatisch scherpstellen kan ook, maar dan moet dit zo ingesteld zijn in het menu.
              -> persoonlijke voorkeuze (C.Fn) - AF tijdens Life View opname instellen op Quick mode of op live mode, dan kan er automatisch worden scherpgesteld.

Dan moet je de *toets indrukken om scherp te stellen.

Grtz, MoNG
              Last edited by MoNG; 27 juni 2008, 13:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                Maar natuurlijk is liveview op DSLR's eigenlijk enkel echt nuttig op een tripod.
                wordt gratis bijgeleverd dacht ik
                LV implementatie bij de meeste producenten is zo simplistisch dat je dat inderdaad nodig hebt.

Comment

Terugbrengen en compact kopen
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

wordt gratis bijgeleverd dacht ik
                    LV implementatie bij de meeste producenten is zo simplistisch dat je dat inderdaad nodig hebt.
                    Eigenlijk vind ik dat meer omdat liveview gebruiken terwijl je gewoon je zoeker kunt gebruiken is gewoon dom. Op een tripod is het heel zinvol maar daarbuiten zal dat al heel uitzonderlijk zijn denk ik. Hoe vaak zit je immers in een situatie dat de zoeker gebruiken niet mogelijk is. De ene al vaker dan de andere natuurlijk maar voor de meesten zal dat uiteindelijk niet vaak zijn.

Dat vind ik vooral zo grappig als je de laatste DSLR reclames ziet. Dan houden ze die dingen vast met hun armen 1 meter van hun lichaam....mooie foto's gaan dat zijn

LV is zeker een voordeel denk ik maar alle implementaties laten nog veel te wensen over ook. Het is enkel maar goed om de compact/prosumer menigte te overhalen naar SLR's. En dan merken die na een tijd wel dat de zoeker gebruiken veel zinvoller is.

Comment

Eigenlijk vind ik dat meer omdat liveview gebruiken terwijl je gewoon je zoeker kunt gebruiken is gewoon dom. Op een tripod is het heel zinvol maar daarbuiten zal dat al heel uitzonderlijk zijn denk ik. Hoe vaak zit je immers in een situatie dat de zoeker gebruiken niet mogelijk is. De ene al vaker dan de andere natuurlijk maar voor de meesten zal dat uiteindelijk niet vaak zijn.

Dat vind ik vooral zo grappig als je de laatste DSLR reclames ziet. Dan houden ze die dingen vast met hun armen 1 meter van hun lichaam....mooie foto's gaan dat zijn

LV is zeker een voordeel denk ik maar alle implementaties laten nog veel te wensen over ook. Het is enkel maar goed om de compact/prosumer menigte te overhalen naar SLR's. En dan merken die na een tijd wel dat de zoeker gebruiken veel zinvoller is.
                      Tja... Het is maar wat je dom noemt natuurlijk

De Panasonic L10 en Olympus E3 hebben beiden een kantelbaar LCD scherm. Zelf heb ik de Panasonic en liveview met kantelbaar scherm is toch zeer handig. Natuurlijk gebruik ik hoofdzakelijk de gewone zoeker, maar er zijn toch situaties waarbij het gewoon handiger is om het lcd scherm te gebruiken.
                      Op vakantie in een kerk gewoon lens omhoog richten, scherm naar je toe op ooghoogte. In plaats van zelf omhoog te moeten kijken om een foto te nemen of op je rug te gaan liggen, kan je dan je lcd gebruiken

Dus om nu meteen te zeggen dat het enkel is om compact/prosumer gebruikers een SLR aan te smeren...
                      Canon 450D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Don Martini Bekijk bericht
                        Op vakantie in een kerk gewoon lens omhoog richten, scherm naar je toe op ooghoogte. In plaats van zelf omhoog te moeten kijken om een foto te nemen of op je rug te gaan liggen, kan je dan je lcd gebruiken
                        Hmmm in die situatie zou ik nu nooit LV gebruiken hoor. Je komt er misschien mee weg maar een goed idee zou ik dit niet noemen.

Dus om nu meteen te zeggen dat het enkel is om compact/prosumer gebruikers een SLR aan te smeren...
                        Natuurlijk niet enkel en alleen daarvoor maar het is wel de hoofdreden daar ben ik van overtuigd.

Comment

Hmmm in die situatie zou ik nu nooit LV gebruiken hoor. Je komt er misschien mee weg maar een goed idee zou ik dit niet noemen.

Natuurlijk niet enkel en alleen daarvoor maar het is wel de hoofdreden daar ben ik van overtuigd.
                          Eens een toestel met echte live-view gebruiken, dan zie je wat voor dom systeem loeren door nen zoeker wel is.
                          Vroeger kon men niet veel beter, alhoewel hasselblad had zo een optisch systeem op zijn analoge toestellen. Moest je van boven op een matglas kijken. Was wel wennen want het beeld stond op zijne kop.

Natuurlijk een live systeem zonder kantelbaar scherm, dat klopt niet echt goed he, dat mist duidelijk iets. Hoe durven ze !!!! En dat wordt noch verkocht ook.
                          Halleluja arme zieltjes.

Comment

Eens een toestel met echte live-view gebruiken, dan zie je wat voor dom systeem loeren door nen zoeker wel is...
                            En de extra stabiliteit die uw oog/hoofd biedt tov uw arm dan?
                            Met een compactje zijn veel van mijn foto's bewogen op pakweg 1/10, terwijl je bij gelijke groothoekstand met dslr nog makkelijk stabiele foto's hebt (komt ook wel een beetje door de inertie van het grotere gewicht natuurlijk), maar vergelijk maar eens: uit de hand <=> tegen uw oog

Groeten,
                            Koen
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Heb de gemiddelde raad van het forum opgevolgd, en ben in de gedistribueerde documentatie dan life veiw functionaliteit gedoken.
                              personal settings wijzigen, * toets indrukken, en de Life functionaliteit werkt nog altijd niet naar behoren (buiten manueele focus, maar daarvoor doen we het niet)

Ik vind de voorstelling over Life view nogal Zwart-Wit en verwacht dat niet van fotografen die met kleur werken.
                              Geen van ons weet op voorhand wat zal getrokken worden, dommineert de kwaliteit, dommineert het onderwerp.... als fotograaf moet je je snel kunnen
                              aanpassen, Life view functionalitieit behoort daar een onderdeel van te zijn.

Trek ik een kwaliteits foto met statief, dan heb ik de tijd om tien maal in de lens te kijken en mijn onderwerp en kwaliteit te verifieren eigenlijk heb ik dan geen life view nodig....

Moet ik een quick speedy opname maken, dan reken ik op de automatisering van mijn toestel, life view zou mij moeten hierbij extra toelaten om de beeldschikking met een half oog te bepalen vanuit elke onmogelijke houding (een grote plus voor Sony) en alle techniciteit ;scherpte - belichting
                              dienen automatisch uit te voeren.

Anderzijds zou het mij moeten toelaten een foto te nemen vanuit een hoek
                              waar ik mij zonder bukken en kruipen moeilijk in kan bevinden
                              En kan dus moeilijk de tijd nemen 100 instellingen en wijzigen die het mij moeilijker te maken door te moeten door het visier te kijken....(in bepaalde gevallen)

maak ik een portret, of landschap vanuit ooghoogte dan heb ik "life-view" niet nodig (maar dat hangt van het onderwerp af !!!)

Uiteindelijk vindt ik in de (gedistribueerde) documentatie dat life view SLECHT en MOEILIJK werkt(en bij mij nog NIET werkt) Dit is opmerkelijk gezien de positieve commentaren die deze camera en de bedoelde faciliteit in de besprekingen krijgt

Worden die Comentaren wel voldoende onafhankelijk geschreven.

Comment

Working...
                              X