Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pure leek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pure leek

    Hallo allemaal,

    ik ben een pure leek op gebied van fotografie. Nu zou ik graag een nieuwe digitale camera kopen (heb nu een nikon coolpix 4600 waar ik niet echt meer tevreden van ben) maar er zijn zoveel merken en prijzen dat ik graag een beetje raad zou willen vragen. Ik weet het, ik wil geen reflexcamera, en mijn budget is dan ook heel klein (+-200 euro) maar zou toch graag een betere vinden dan mijn huidige.

    Nu kan ik enkel scherpe foto's trekken als mijn (automatische) flitser aanstaat, en dat vind ik heel beperkend. De flits (die heel snel aanslaat) geeft dikwijls een lelijk licht vind ik. Graag zou ik ook een camera willen die een beetje beweging aankan (bijv. een kat in actie trekken). Ik zou dus graag scherpe foto's kunnen trekken. Misschien zijn dit te veel eisen voor een eenvoudige digitale camera, ik weet het niet, daarom dat ik hier advies kom vragen. Zijn er dingen waar ik op moet letten (bv. beeldstabilisator, sluitertijd,...), zijn er bepaalde voorkeursmerken?

    Ik zou heel blij zijn, moest iemand me een beetje op weg zou kunnen helpen!

    Alvast bedankt om even te lezen.

    Groetjes,

    Sophie

  • #2
    Re: Pure leek

    Beste Sophie,

    Allereerst is €200 inderdaad niet zulk een groot budget maar er is zeker e.a. in de compact range te vinden in dit budget, alleen "hoe kunnen we iets beter aanraden dan wat je nu hebt, als je dit niet vermeld?"
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Pure leek

      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      ...alleen "hoe kunnen we iets beter aanraden dan wat je nu hebt, als je dit niet vermeld?"
      @ Hubert:
      Sophie schrijft toch duidelijk in haar tekst dat ze nu een Nikon Coolpix 4600 heeft.

      @ Sophie:
      Een budget van 200 euro is redelijk beperkt.
      Toch de volgende tips :
      Canon A560, Canon A590, Canon A720, Kodak Easyshare M763, Sony W55

      Comment


      • #4
        Re: Pure leek

        De canon A** reeks is inderdaad prima, snelle camera's met wel wat instellingsmogelijkheden en een prima beeldkwaliteit. Als je budget aan de kleine kant is: liever een Mp minder met veel instellingsmogelijkheden dan omgekeerd.
        'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

        Comment


        • #5
          Re: Pure leek

          Hoi Sophie

          Ik zou het net afschuimen voor een goede tweedehands compact...bv de canon powershotreeks is zeer degelijk. Wij hebben de powershot a95 nu al een jaar of 4 en mijn vrouw is daar zeer tevreden mee...

          succes

          Dirk
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Pure leek

            Oorspronkelijk geplaatst door jacketgreen Bekijk bericht
            @ Hubert:
            Sophie schrijft toch duidelijk in haar tekst dat ze nu een Nikon Coolpix 4600 heeft.
            Ik kan er over gekeken hebben maar denk eerder dat Sophie haar tekst heeft aangepast na mijn post. Jammer dat ik geen qoute genomen heb ipv. een reactie.
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Pure leek

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              Ik kan er over gekeken hebben maar denk eerder dat Sophie haar tekst heeft aangepast na mijn post. Jammer dat ik geen qoute genomen heb ipv. een reactie.

              Ze heeft haar tekst zeker niet aangepast, dit zou vermeld staan onderaan haar post. Missen is menselijk en geen man (vrouw) overboord.

              Comment


              • #8
                Re: Pure leek

                Allereerst, bedankt voor jullie snelle reacties! Echt leuk dat jullie willen helpen. De camera's die genoemd zijn, zal ik eens goed bekijken en proberen een goede keuze te maken. Ik kan nu alvast wat meer gericht zoeken. Misschien moet ik inderdaad ook maareens rondneuzen naar een tweedehands camera. Echt bedankt voor jullie reacties, er is immers zoveel op de markt, en als je er niks van kent, weet je niet echt wat je koopt.

                Groetjes,

                Sophie

                PS. Heb mijn tekst inderdaad niet aangepast.

                Comment


                • #9
                  Re: Pure leek

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sophie Bekijk bericht
                  PS. Heb mijn tekst inderdaad niet aangepast.
                  DJESUS, dan zal ik maar eens een lenske voor mijn ogen ipv de cam bestellen
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment

                  Working...
                  X