Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pure leek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pure leek

    Hallo allemaal,

    ik ben een pure leek op gebied van fotografie. Nu zou ik graag een nieuwe digitale camera kopen (heb nu een nikon coolpix 4600 waar ik niet echt meer tevreden van ben) maar er zijn zoveel merken en prijzen dat ik graag een beetje raad zou willen vragen. Ik weet het, ik wil geen reflexcamera, en mijn budget is dan ook heel klein (+-200 euro) maar zou toch graag een betere vinden dan mijn huidige.

    Nu kan ik enkel scherpe foto's trekken als mijn (automatische) flitser aanstaat, en dat vind ik heel beperkend. De flits (die heel snel aanslaat) geeft dikwijls een lelijk licht vind ik. Graag zou ik ook een camera willen die een beetje beweging aankan (bijv. een kat in actie trekken). Ik zou dus graag scherpe foto's kunnen trekken. Misschien zijn dit te veel eisen voor een eenvoudige digitale camera, ik weet het niet, daarom dat ik hier advies kom vragen. Zijn er dingen waar ik op moet letten (bv. beeldstabilisator, sluitertijd,...), zijn er bepaalde voorkeursmerken?

    Ik zou heel blij zijn, moest iemand me een beetje op weg zou kunnen helpen!

    Alvast bedankt om even te lezen.

    Groetjes,

    Sophie

  • #2
    Re: Pure leek

    Beste Sophie,

    Allereerst is €200 inderdaad niet zulk een groot budget maar er is zeker e.a. in de compact range te vinden in dit budget, alleen "hoe kunnen we iets beter aanraden dan wat je nu hebt, als je dit niet vermeld?"
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Pure leek

      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      ...alleen "hoe kunnen we iets beter aanraden dan wat je nu hebt, als je dit niet vermeld?"
      @ Hubert:
      Sophie schrijft toch duidelijk in haar tekst dat ze nu een Nikon Coolpix 4600 heeft.

      @ Sophie:
      Een budget van 200 euro is redelijk beperkt.