Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitor instellingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Monitor instellingen

Hallo,

Ik ben sinds kort een trotse bezitter van een G3. Wat me enorm opvalt is het verschil tss een foto op het lcd van de G3 en de foto op de pc-monitor nadat ik deze heb overgezet. De belichting en de kleuren komen totaal niet meer overeen. Bij het printen krijg je dan nog eens een verschil !
    Bestaat er geen programmatje of iets dergelijks om de ideale instellingen te verkrijgen ( op de pc-monitor) ? Iemand vertelde me dat er een soort van testbeeld bestaat ??

Ik ben een newbie in digitale fotografie en zal dus in de toekomst nog zo van die (domme) vragen stellen !

Vinnie

Hey Vinnie,

Bij oudere monitoren kunnen de kleuren ontzetend afwijken van de lcd en de monitor, dit komt omdat ze sinds 2 jaar een andere techniek gebruiken die kleuren beter naar voren laat komen. Op je g3 zit toch ook een aansluit mogelijkheid voor je tv? Ik zou zeggen probeer die eens aan te sluiten en het beeld van de tv te vergelijken met die van de afdruk, de monitor en de lcd. Ik zou proberen de nieuwst mogelijke tv proberen aan te sluiten op je g3, dan heb je de laatste technieken die de kleuren levend maken.

De kleuren op de afdruk komen waarschijnlijk het meest overeen op met het televisiescherm. Monitoren zijn een "triky business" als het op kleuren aan komt.

Mocht je overwegen om binnenkort een nieuwe PC te kopen raad ik je aan om een NEC of Ilyama beeldscherm te kopen met de kleinste afstand tussen de pixels.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Greetz,

Neo
    IF you do something, DO IT GOOD!!!

Comment

ongeloofkijk bedankt Neo, ga het zo proberen !
      Vinnie

Comment

Hey Vinnie,

Laat het even weten als je je vergelijk hebt gemaakt? Ik ben ook benieuwd.

Alvast bedankt,

Greetz,

Neo
        IF you do something, DO IT GOOD!!!

Comment

Working...
        X