Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand met een D3 of D300 die even iets wil testen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand met een D3 of D300 die even iets wil testen ?

    Ik zoek iemand die eigen beeldinstellingen (picture controls) gebruikt, zoals de “D2Xmodes” of een zelfgemaakte variant van één van de vier Nikon beeldinstellingen Standaard/Neutraal/Levendig(Vivid)/Monochroom.

    De test is eenvoudig:

    - Stel een eigen beeldinstelling in via "Opnamemenu, beeldinstelling kiezen" (Shooting menu, set picture control).

    - Save al je instellingen nu op je CF-kaart via het "setup-menu, instellingen opslaan" (save settings).

    - Herlaad al je instellingen via het "setup menu, instellingen laden" (load settings).

    Kijk nu eens naar de actieve beeldinstelling. Resultaat?

    Bedankt aan wie de test even wil doen!

    --
    Denis

  • #2
    Re: Iemand met een D3 of D300 die even iets wil testen ?

    Bij de D300 staan die dan terug op standaard
    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

    Comment


    • #3
      Re: Iemand met een D3 of D300 die even iets wil testen ?

      zelfde bij D3, picture control staat op standaard

      Comment


      • #4
        Re: Iemand met een D3 of D300 die even iets wil testen ?

        Bedankt GeFke en kmeirlaen!
        Ik was bijna aan het twijfelen aan mezelf...

        Al sedert eind december probeer ik Nikon ervan te overtuigen, dat dit een firmware bug is. Echter, de communicatie via hun support site verloopt zeer stroef, ik krijg daar nauwelijks gehoor. Nikon heeft het probleem uiteindelijk afgesloten met de korte melding "Geachte, U moet uw wijzigingen opslaan via Opname menu Beeldinstellingen beheren. De save settings in de Setup menu kan enkel gebruikt worden voor de algemene instellingen."

        Nochtans zijn de handleidingen duidelijk, vb. volgens de D3 manual p.355, behoort "set picture control" wel degelijk tot de settings die met "save/load settings" opgeslagen en terug hersteld worden.

        Omdat ik veel gebruik maak van "load settings" om terug te keren naar mijn basisinstellingen, vind ik het een vrij hinderlijk probleem.
        Ik had gehoopt op een oplossing met de eerste firmware update, maar helaas... support heeft het probleem gewoon naast zich neergelegd.
        Ik ga het terug openen.

        --
        Denis

        Comment


        • #5
          Re: Iemand met een D3 of D300 die even iets wil testen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Denis Bekijk bericht
          Al sedert eind december probeer ik Nikon ervan te overtuigen, dat dit een firmware bug is.
          Heb je Nikon NPS eens geprobeerd te overtuigen?

          Comment

          Working...
          X