Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

klein budget: bridge of instap-reflex?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: klein budget: bridge of instap-reflex?

    Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
    mezelf kennende zal ik de microob snel te pakken hebben en binnen een maand of 2 zal ik dan wel verder willen gaan dan gewoon dagdagelijkse,vakantie en familiefoto's

    is het dan niet intressanter om een d40 te nemen en om dan de kitlens te vervangen door betere modellen of is die kitlens echt te slecht om de zomer mee te overbruggen? of is de z18 goed genoeg om nog een tijd mee te kunnen als ik serieuser wil beginnen?
    Ik heb zelf lang getwijfeld tussen een bridge (Fuji S100fs, Panasonic Lumix FZ50 en zelfs ook de FZ18) en een reflex (waaronder de D40 en de A200). Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Fuji S100fs omdat die mij toch min of meer de 'ervaring' van een reflex geeft zonder van lenzen te moeten wisselen. Ik had daarvoor ook de Nikon D40 en de Sony A200 in overweging genomen. Met de kitlenzen vielen deze ruim binnen mijn budget maar met kitlenzen moet je, mijns inziens, inboeten aan kwaliteit, plus je moet constant lenzen wisselen als je wilt overschakelen tussen groothoek en tele. Ik had uiteindelijk mijn keuze beperkt tot de D40 met een Nikkor 18-200 lens (meer dan 900 euro samen), de Sony A200 met Sony 18-250 lens (bijna 900 euro), en de Fuji S100fs, een bridge. Alle 3 de toestellen bieden ongeveer hetzelfde zoombereik (Nikon 11x, Sony 13,8x, Fuji 14x), maar de Fuji is merkelijk goedkoper, zo'n goeie 250 euro. Mijn favoriet was de Nikon D40 met 18-200 Nikkor lens omdat ik daar enorm goeie kritieken over had gelezen (6Mp meer dan genoeg, Nikkor 18-200 een dijk van een lens). De A200 had als grootste minpunt een niet al te goeie autofocus in low light, HET pijnpunt van mijn huidige compact, dus dan viel die al af). De S100fs leek me (na lang twijfelen ) de beste oplossing, ondanks de CA en PF problemen die al bij al toch wel blijken mee te vallen (er zijn nog altijd de firmware updates, niet).
    In ieder geval, 'k wil je ook niet doen twijfelen, maar als je voor een reflex gaat, ga dan meteen voor 'n goeie lens, en dat is meteen het zwakke punt van een reflex : de kostprijs !
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #17
      Re: klein budget: bridge of instap-reflex?

      je laat me hier niet mee twijfelen hoor, je begint enkel mijn huidige plan te bevestigen. nu fz50 of 18, maandelijks wat geld opzij en dat plus eindejaarpriem gebruiken om nen deftigen reflex te kopen. Het gewone digitale toestel kan ik dan nog verder gebruiken voor de momenten dat een rugzak vol lenzen meenemen geen optie is

      het enigste dat me laat twijfelen is dit. zeer goedkoop en hier vlakbij verkrijgbaar.
      Last edited by dengregg; 24 juni 2008, 22:11. Reden: typfoutje
      http://www.mimoza.be/

      Comment


      • #18
        Re: klein budget: bridge of instap-reflex?

        AAARGH!!! Amai dat is goedkoop...en een D40 van Nikon staat toch ook redelijk goed aangeschreven in bepaalde tijdschriften...Ik zou dan eerder gaan voor de Nikon en dan wat opzij leggen en met je eindejaarspremie een goed lens bijkopen...en als ge niet met een rugzak vol lenzen wil sleuren koop je er gewoon een deftig compactje bij voor in je broekzak.

        grtz Dirk
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #19
          Re: klein budget: bridge of instap-reflex?

          en het twijfelen blijft duren ...

          morgen gewoon de mechelse winkels afgaan en eens zien of ik nog betere deals vind
          http://www.mimoza.be/

          Comment


          • #20
            Re: klein budget: bridge of instap-reflex?

            Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
            en het twijfelen blijft duren ...
            Ik ben nog steeds de onverslagen twijfelkampioen !
            Last edited by Kaneda; 25 juni 2008, 13:02.
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #21
              Re: klein budget: bridge of instap-reflex?

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Ik ben nog steeds de onverslagen twijfelkampioen !
              zeker, morgen avond ga ik mijn nieuw toestel kopen/bestellen, of ik nu heb kunnen kiezen of niet
              http://www.mimoza.be/

              Comment


              • #22
                Re: klein budget: bridge of instap-reflex?

                Ik ben ook overgeschakeld van bridge naar een instap dslr ,
                (2ehands hier op het forum gekocht, een Nikon D40x + 18-200 nikor lens)
                en dit heb ik me nog geen seconde beklaagd , integendeel !!!!

                Comment


                • #23
                  Re: klein budget: bridge of instap-reflex?

                  de beslissing is genomen

                  Ik heb daarnet een nikon d40x kunnen kopen met kitlens voor 389€ nieuw. dat aanbod kon ik niet laten liggen. Verwacht jullie binnenkort maar aan een paar inzendingen in het beginners-deel van het forum
                  http://www.mimoza.be/

                  Comment


                  • #24
                    Re: klein budget: bridge of instap-reflex?

                    Beter nog dan reviews kunnen beelden van een amateur met eerlijke verwijzingen naar zijn Photoshop bewerkingen een idee geven van de mogelijkheden van een FZ-18.
                    Het beeldmateriaal komt uit de USA en dat geeft ons nog weer een kijkje in de leefwereld van Joe Sixpack.

                    Ik ben alvast overtuigd van de kwaliteit van een FZ-18(beter dan mijn FZ-20 op het eerste zicht)

                    Flickr PBase
                    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                    Comment

                    Working...
                    X