Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dan toch maar een bridge...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dan toch maar een bridge...

Na hier vele discussies gevolgd te hebben wordt het waarschijnlijk toch een bridge vnl omwille van compactheid en macro zonder extra lenzen...
    Het budget wil ik wat beperken zodat indien de fotografie-microbe toeslaat de reflex er toch nog inzit.
    Die S100FS valt dus af...

Blijven over de Fuji S8100,Canon 5IS, pana FZ18 of de Sony H50.

Er moet wel wat meerwaarde zijn tegenover m'n huidige SX100is (canon) die me mateloos ergert door lange tussentijden bij flitsen en gigantisch batterijverbruik. Ook mis ik de optische zoeker.
    Hier en daar is nog een verloren FZ50 te krijgen maar ik vraag me af of de grotere sensor echt de beeldkwaliteit verbetert tov. bovenstaande toestellen. De zoomring daarentegen spreekt me wel aan.

iemand hierover enige (subjectieve of objectieve ) commentaar ?
    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Re: dan toch maar een bridge...

Ik kan enkel spreken over het toestel dat ik zelf gebruik (Pana FZ50).
    Met de zoomring doe je jezelf een groot plezier.
    En qua beeldkwaliteit (ik veronderstel dat je aan ruis denkt) heb ik geenszins te klagen (ik gebruik enkel ISO 100 en 200).
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Sinds december 2007 heb ik een FZ18 en ben er meer dan tevreden over. Dit is een toestel dat nu eens alles in zich heeft (zowat alle functies van een DSLR). Ze zijn soms wat moeilijker te bedienen zoals bij een DSLR, maar dat neem ik er bij.
      Maar, een bridge heeft ook zijn nadelen, dus ook de FZ18. Bij een ISO hoger dan 400 heb je ruis, heeft meer licht nodig dan ik dacht en zijn snelheid is niet van de rapste.
      Maar als je met voldoende licht en niet meerdere foto's binnen enkele seconden wil nemen, is dit zeker een aanrader.
      Als instapper zeker doen. Je kan later nog altijd naar een duurdere DSLR overgaan.
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Ik bezit een FZ18 en dit kleine wonder met ingebouwde IS doet het werkelijk uitstekend .

Vooral zijn uiterst groot bereik is heerlijk om mee te werken : 28mm - 504mm, wat echt wel héél straf is hoor !
        Met de teleconverter er op gaat dit tot 850mm (en zelfs tot 1350mm op 3M).

Beeldkwaliteit : uitstekend op ISO 100 en 200. ISO 400 : goed tot zeer goed (vooral in RAW).

Scherpte van de Leicalens : top. Een juweel van een lens, die me nog steeds elke dag verbaast met zijn verbluffende scherpte !

Verder bezit hij vele eigenschappen die je ook op een dslr terugvind : belichtingskompensatie, auto bracket, burst, sluitertijdvoorkeuze, diafragmavoorkeuze, volledig manuele instelling, slimme ISO, RAW en zelfs RAW+JPG tegelijkertijd, autofocus of manuele focus, diverse instelbare lichtmetingen, gezichtsherkenning, zeer helder en scherp LCD-scherm, uitstekende makro- en telemakro-instellingen, 20-tal diverse scène-instellingen, 2 verschillende IS-modes, enz...enz... Dit is wat mij zo wat spontaan te binnen schiet, maar de 173 bladzijden tellende manual beschrijft nog méér mogelijkheden.

De meegeleverde SYLKYPIX-software om RAW te ontwikkelen is een plezier om mee te werken en bulkt van de mogelijkheden.

Velen vinden het ontbreken van een handmatig bedienbare zoom (zoals op de FZ50) een nadeel, maar ik persoonlijk heb daar totaal geen last van.

Enige nadeel voor mij is het ontbreken van de mogelijkheid een draadontspanner aan te sluiten.

Met de FZ18 doe je in ieder geval zeker géén miskoop !
        Last edited by jacketgreen; 23 juni 2008, 14:11.

Comment

je met voor jezelf goed uitmaken wat je wil wat zoom ring betreft.

de pana FZ50 en de S100FS(dit kan je bridge noemen, maar dia andere zijn eerder prosumer) hebben een manuele zoom (ring) de andere hebben een aangedreven zoom, slikt energie uiteraard en is trager dan de manuele zoomring.

Zelf heb ik sinds kort de S100FS en ben er content mee ( ook bij hogere iso en op het einde van de zoom) meesten die aan pana hebben ook. Op Dpreview kan je de uitgebreidde test eens nalezen.
          De S100FS is nieuw en de FZ50 is al een jaar of twee uit. Komt er binnenkort een vervanger???

zoek anders eens op het forum op S100FS. en natuurlijk ook op de FZ50.
          Flickr één
          Flickr two

Comment

Working...
          X