De Olympus C-2000 die ik van marktplaats gekocht heb is onderweg, nu wil ik daar zo'n reader voor kopen, maar heb eigenlijk geen idee waar ik die kan kopen en hoe ik dat allemaal moet gaan aansluiten op de PC en camera. Kan iemand me er wat over vertellen?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
kaart reader?
Collapse
X
-
-
Beste Jolanda,
Meestal wordt zo'n leestoestelletje aangesloten op één van de USB- poorten van je PC. Kijk dus eerst na of je over een nog vrije USB- poort beschikt.
Dergelijke adapter wordt voorzien van stroom via dezelfde USB- poort.
Via windows krijg je dan een extra drive- letter toegewezen (vb. harde schijf (C), CD-rom (D) en kaartlezer (E). Indien deze kaartlezer meerdere soorten kaartjes kan lezen Smart Media, Compact Flash, Memorystick, krijg je meerdere drive- letters toegewezen.
(De Olympus gebruikt SmartMedia kaartjes)
Voor het overige gedraagt zo'n kaartje en kaartlezer zich als een diskette en diskettestation.
Voor alle duidelijkheid: je haalt je kaartje uit de camera en steekt het nadien, net als een diskette in de kaartlezer.
Een andere manier op je foto's uit het toestel te halen, is door de camera rechtsreeks aan te sluiten op je PC via de seriële poort. (Achteraan je PC, 9 pinnetjes & meestal in de buurt van je printerpoort)
M.a.w.: nu is je fototoestel zèlf het diskette- station.
Een aparte kaartlezer kan je gemakkelijk vinden in elk grootwarenhuis vb. Makro,... of bij de lokale PC- boer. De prijs schommelt tussen de 30 en 50 euro denk ik.
Groeten,
Kodaksken.
Canon EOs 60D, Canon Eos 30D & Canon Ixus 870
-
ik heb een reader van dane-elec.
Deze is te koop in elke computerzaak of fotwinkel,evenals bij carfour.
er zit een cd bij.Je plugt dit ding in de usb poort van je computer,volgt de instalmethode van de cd en je computer herkent deze reader als een extra drive bv F of G.Je steekt je SM of CF kaartje in de reader en opend de fotos of data langs je verkenner of fotoprogramma.Echt nie moeilijk.Proberen maar,tzal wel lukken.Succes
Comment
-
ik heb een reader van dane-elec.
Deze is te koop in elke computerzaak of fotowinkel,evenals bij carefour.
er zit een cd bij.Je plugt dit ding in de usb poort van je computer,volgt de instalmethode van de cd en je computer herkent deze reader als een extra drive bv F of G.Je steekt je SM of CF kaartje in de reader en opend de fotos of data langs je verkenner of fotoprogramma.Echt nie moeilijk.Proberen maar,tzal wel lukken.Succes
Comment
-
Ik heb de camera binnen, gelijk zo'n reader gekocht, die installeerde de computer vanzelf en hij geeft aan dat er 4 removable disks zijn. G, H, I en J. Maar probeer ik via adobe de J (andere 3 zijn leeg) te openen dan zegt de Pc dat de Disk in drive J niet geformateerd is met de vraag of ik dat nu wil doen ja of nee. Moet ik ja klikken of niet? is er dan iets mis met de smartcard? Ik kan wel fotos maken en bekijken op het LCD schermpje dus hij slaat ze wel op. Wat nu?Groet, Jolanda
Comment
-
Comment