Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gewicht lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gewicht lens

Hoi,

Een vraagje. Ik heb een canon EOS 400D en sinds kort een Canon EF 70-200mm F/4.0 L USM erbij. Die lens weegt 705 gram. Is het slecht voor de kamera als je de kamera (incl lens) aan je nek hangt ?

Rob

Re: Gewicht lens

dit is vooral slecht voor je nek.

ik pak de camera meestal terhoogte van de lens vast hoor.

Comment

Ik denk dat het slechter is voor je nek dan voor je camera

Na een tijdje ga je de lens waarschijnlijk vanzelf wel ondersteunen met je hand.
      Mvg Tim

Comment

............
        Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 17:57.

Comment

Heb meestal mijn 350D met de 70-200 IS 2.8 over mijn schouder hangen als ik hem niet gebruik, als ie rond mijn nek hangt heb ik meestal de lens met de statiefhouder vast (omdat anders mijn nek pijn begint te doen), gebruik wel een optech strap, maar ik dacht dat de BD straps minstens even goed zijn.

Deze lens is nog ietsjes zwaarder dan de IS f4 versie, dus ik denk dat het geen kwaad kan.

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Heb meestal mijn 350D met de 70-200 IS 2.8 over mijn schouder hangen als ik hem niet gebruik, als ie rond mijn nek hangt heb ik meestal de lens met de statiefhouder vast (omdat anders mijn nek pijn begint te doen), gebruik wel een optech strap, maar ik dacht dat de BD straps minstens even goed zijn.

Deze lens is nog ietsjes zwaarder dan de IS f4 versie, dus ik denk dat het geen kwaad kan.

Mark
            De BD straps zijn Optech straps maar met het BD logo opgedrukt
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              Ik denk dat het slechter is voor je nek dan voor je camera

Na een tijdje ga je de lens waarschijnlijk vanzelf wel ondersteunen met je hand.
              Idd, doe ik automatisch met mijn lens/toestel. Zo voorkom je dat dat ding heen en weer bengelt en het gewicht weegt minder om je nek.
              Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
              Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Als er geen statiefgondel aan de lens zit, moet je ze niet ondersteunen.
                Bij mijn weten heeft de 70-200F4 er geen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IL Corvo Bekijk bericht
                  Hoi,

Een vraagje. Ik heb een canon EOS 400D en sinds kort een Canon EF 70-200mm F/4.0 L USM erbij. Die lens weegt 705 gram. Is het slecht voor de kamera als je de kamera (incl lens) aan je nek hangt ?

Rob
                  Nee!!
                  Krijg je toch nog direct antwoord op je vraag.

Comment

Working...
                  X