Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belichtingscompensatie doet raar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Belichtingscompensatie doet raar

Vandaag ben ik foto's gaan nemen op een tennisveld waarbij ik de ene keer een overbelichte foto had en de vogende foto onderbelicht en zo ging dat op en af zonder dat ik aan mijn belichtingscompensatie ben geweest .
    Nadat ik de foto's op de harde schijf had gezet ben ik eens naar mijn info gaan kijken en daar viel mij op dat de belichtingscompensatie sprong van -1.7 tot +1.3 zonder dat ik deze veranderd had .
    Ik heb de Nikon D300 en werkte met diafragmavoorkeuze . Autofocus stond op dynamisch AF-veld , 9 punten . De selectieknop stond op C .
    Iemand hier een verklaring voor .

Re: Belichtingscompensatie doet raar

bracketing stond nog op?
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Ik heb deze nog nooit gebruikt

Comment

Toch moet deze laatste opstaan . Ik heb zo juist 5 foto's achter een getrokken .
        -1
        +1
        +2
        0
        -2

Al deze foto's op het zelfde punt gefocust . Heeft dit nu met bracketing te maken terwijl ik nog nooit met bracketing gewerk heb .

Comment

Je kan toch zo op je display zien of de bracketing aanstaat. Maar dan zal die volgens mij nooit deze reeks van waarden afleveren. Meestal is het 0 en dan de plussen en de minnen(of minnen en plussen), maar je kan het allemaal instellen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb de Fn knop eens ingedrukt en toen zag ik op het display 5F 1.0 staan.
            Wat betekent dit eigenlijk ?

Comment

Dat je achtereen 5 foto's gaat maken met één stop verschil in licht, dus in 2 stappen onderbelicht en in 2 stappen overbelicht en één frame correct belicht
              Terug functieknop inhouden en afh. van je instellingen je voorste of achterste wiel verdraaien tot er 0F komt te staan, dan staat ie terug uit
              Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

Comment

Dat heb ik ondertussen gedaan maar ik snap niet hoe hij in die stand is geraakt . Dit was toch geen standaardinstelling veronderstel ik .

Comment

of je hebt het per ongeluk opgezet
                  of iemand anders heeft het per ongeluk opgezet

of je toestel heeft dit zelf opgezet

in geval van dat laatste heb je mss een digitale primeur in de evolutie theorie. straks maakt ie zelf nog foto's wanneer hij het juiste in zen zoeker opmerkt!
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Ik veronderstel dat ik het per ongeluk zelf heb opgezet want iemand anders gebruikt mijn camera niet .

Comment

Working...
                    X