Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D of Sony Alpha A200?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 400D of Sony Alpha A200?

Hallo allemaal,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een DLSR. Op het moment heb ik een Panasonic Lumix FZ50, maar de mogelijkheden bieden me toch net te weinig, daarom ben ik op zoek gegaan naar een spiegelreflex. Voornamelijk vanwege het budget spreken de 400D en de Sony Alpha A200 me erg aan, al vind ik het moeilijk om te kiezen welke hiervan het beste is in verband met kwaliteit foto's, verder verloop van lenzen bijkopen, duurzaamheid etc. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me tips geven over welke camera de beste keuze is?

Alvast bedankt.

Groeten,
    Kas

Re: Canon 400D of Sony Alpha A200?

Beide zullen wel aan elkaar gewaagd zijn wat kwaliteit en gebruikvriendelijkheid betreft. De Canon zal wat meer keuze aan lenzen en ander toebehoren hebben. Kijk eens naar de vele cashback promo's die er lopen, een slecht toestel zal je niet kiezen.

Comment

@ Compumax

Bedankt voor de tip, ik zal eens goed zoeken naar cashback-promo's en dan een besluit nemen.

Comment

Beste ,

Ikzelf heb een maand of 2 geleden een 400D aangeschaft . Toch een handig en gebruiksvriendelijk toestel hoor !

Grt:
        Dank bij voorbaat voor zowel positieve als negatieve reacties !
        http://www.fotochristoph.fotopic.net/
        Grt ,

Comment

@ Canoneos400d

Dat geloof ik graag, het probleem is echter dat dit volgens mij bij beide toestellen het geval is. In ieder geval wel bedankt voor de tip!

Gr Kas

Comment

@Kas, ik heb ook een 400d en een vriend heeft net een a200 gekocht.

Comment

Als je de specificaties van een 400D en een A200 body side-by-side bekijkt dan is er maar één significant verschil... dat is de sensor stabilisatie van de Sony A200.
              Verder lijken het qua uiterlijk wel kloons want zelfs de afmetingen en het gewicht verschillen niet noemenswaard.
              Voor wat betreft gebruiksvriendelijkheid zullen deze camera's elkaar niet ontlopen. In veel gevallen is de gebruiker het probleem en niet de gebruiksvriendelijkheid van de camera .
              Blijft over de keuze tussen optische beeldstabilisatie of sensor beeldstabilisatie. Wie altijd vanaf een statief werkt zal beeldstabilisatie een worst zijn, voor wie uit de vrije hand foto's gaat maken kan beeldstabilisatie soms het verschil uitmaken tussen een bewogen en een scherpe foto.
              Het is dus heel simpel. Wie een Sony koopt hoeft zich bij de aanschaf van lenzen, ook oudere 2de hands van Konica/Minolta, niet druk te maken over beeldstabilisatie, wie een Canon koopt moet daar wel rekening mee houden.
              De effectiviteit van beeldstabilisatie, in de lens of in de body, zal ongetwijfeld nog drastisch toenemen gezien de huidige ontwikkelingen.
              Wanneer de economische en mechanische levensduur van een body is verstreken, pakweg 3 tot 5 jaar en deze schatting is zeer arbitrair, dan heeft men bij de aanschaf van een nieuwe body de beschikking over de laatste stand van de techniek ten aanzien van beeldstabilisatie.
              Wil je dat ook bij een Canon of Nikon dan zul je tevens je lenzen met IS/VR moeten vervangen.
              Het is en blijft koffiedik kijken.

Ik zou een Pentax K10D of K20D nemen.. , die zijn stof- en spatwaterbestendig en hebben 2 duimwieltjes, en dat is pas gebruiksvriendelijk.

Comment

@ ViewFinder:

Hartelijk dank voor je reactie, hiermee kan ik de knoop wel doorhakken. Aangezien ik veel meer uit de hand fotografeer dan vanuit een statief, zal ik zeker de beeldstabilisatie nodig hebben. En ik realiseer me inderdaad ook dat het kopen van lenzen bij de Sony minder ingewikkeld is. Bedankt voor de informatie, ik zal eens kijken naar de Pentax. De strijd tussen de Pentax en de Sony is dán misschien geopend.

Comment

Als je maar niet vergeet dat er veel minder lenzen zijn bij Sony, en de tweedhandsmarkt is ook kleiner. En ja, ze zijn aan een inhaaloperatie bezig, maar dat bewijst de achterstand van Sony. Maar 't is geen slecht toestel, geen van beide.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                    en de tweedhandsmarkt is ook kleiner.

Maar er is dan weer een redelijk aanbod(voorlopig nog) van goede tot zeer goede Mibnolta AF lenzen voor zeer redelijke prijzen...
                    Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Stel met beide camera's een systeem samen. Misschien niet dat al die lenzen ineens wilt of kunt kopen. Maar denk eens na welke lenzen je denkt nodig te hebben.

Bij de 400D moet je dan eventueel IS lenzen overwegen. Zet er nog een extra batterij en een flitser mee op het lijstje.

Want Sony heeft ook hele mooie lenzen, maar de prijzen zijn niet mals.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                        Als je maar niet vergeet dat er veel minder lenzen zijn bij Sony, en de tweedhandsmarkt is ook kleiner. En ja, ze zijn aan een inhaaloperatie bezig, maar dat bewijst de achterstand van Sony. Maar 't is geen slecht toestel, geen van beide.
                        De tweedehandsmarkt mag dan wel kleiner zijn, maar het aantal vissers in die vijver is dat ook, dus veel verschil hoeft er niet meteen te zijn. En er zijn heel wat bijzonder degelijke lenzen in die "kleine" vijver te vinden. Minolta was nu eenmaal niet echt gekend voor mindere glaskwaliteit, integendeel.

En ja, het aantal lenzen is misschien nog wel kleiner, maar het meeste wat nu door Sony op de markt wordt gebracht is ontworpen om zonder probleem de resolutie van een FF aan te kunnen, dus die "achterstand" zou ook wel een voordeel kunnen worden.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Allemaal bedankt voor de tips en extra informatie. Uiteindelijk is het toch de Sony Alpha A200 geworden, de ingebouwde stabilizer en de scherpe prijs zijn toch de overtuigende factor geweest in het besluit.

Kas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kas Bekijk bericht
                            Allemaal bedankt voor de tips en extra informatie. Uiteindelijk is het toch de Sony Alpha A200 geworden, de ingebouwde stabilizer en de scherpe prijs zijn toch de overtuigende factor geweest in het besluit.

Kas
                            Dikke proficiat met je toestel, geniet ervan

Comment

Working...
                            X