Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Levensduur reflex?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Levensduur reflex?

    Toen ik vorig jaar m'n D200's van de hand gedaan heb, hadden ze 64281 en 38304 clicks op de teller.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #17
      Re: Levensduur reflex?

      Ik dacht met m'n D80 ongeveer 100000 clicks te kunnen maken maar dat is dan overdreven?
      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

      Comment


      • #18
        Re: Levensduur reflex?

        Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
        Ik dacht met m'n D80 ongeveer 100000 clicks te kunnen maken maar dat is dan overdreven?
        Volgende cijfers kan ik me ergens herinneren:
        D70: min 70.000
        D200: min 100.000
        D300: min 150.000
        D3: min 300.000
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #19
          Re: Levensduur reflex?

          Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
          Ik dacht met m'n D80 ongeveer 100000 clicks te kunnen maken maar dat is dan overdreven?
          Maar op hoeveel clicks staat jouw D80 nu? En hoe lang heb je jouw camera?

          Reken maar eens uit hoelang het voor jou ongeveer zal duren voordat jij op 100.000 clicks zit. Bij mij:

          Mijn 40D camera staat nu op exact 5061. ik heb ' em sinds halverwege februari. Da's dus 4 maand. In 4 maand 5000 clicks, betekent dus ongeveer 1250 per maand. Maal 12 maanden is 15.000. Da's dus 6.6 jaar voordat ik op 100.000 clicks zit. Nu heb ik de laatste tijd (te) weinig tijd gehad, dus laten we zeggen dat ik normaal 20.000 clicks maak per jaar. Da's dus 5 jaar. En in alle eerlijkheid, ik verwacht niet dat ik 5 jaar met alleen mijn 40D blijf werken. Die zal dan al wel zijn vervangen voor een nieuwere type met nog meer mogelijkheden, betere (misschien grotere?) sensor met minder ruis etc etc. Misschien dat mijn huidige 40D nog wel als backup wordt gebruikt maar dan maak ik er zeker niet meer zoveel clicks mee.....

          Met andere woorden... 'k zou me er niet te druk over maken als ik jou was. Geniet van je camera en bedenk maar dat ze alleen maar steeds goedkoper en beter worden, dus upgraden/ vervangen wordt ook een steeds minder grote uitgave.
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #20
            Re: Levensduur reflex?

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Maar op hoeveel clicks staat jouw D80 nu? En hoe lang heb je jouw camera?

            Reken maar eens uit hoelang het voor jou ongeveer zal duren voordat jij op 100.000 clicks zit. Bij mij:

            Mijn 40D camera staat nu op exact 5061. ik heb ' em sinds halverwege februari. Da's dus 4 maand. In 4 maand 5000 clicks, betekent dus ongeveer 1250 per maand. Maal 12 maanden is 15.000. Da's dus 6.6 jaar voordat ik op 100.000 clicks zit. Nu heb ik de laatste tijd (te) weinig tijd gehad, dus laten we zeggen dat ik normaal 20.000 clicks maak per jaar. Da's dus 5 jaar. En in alle eerlijkheid, ik verwacht niet dat ik 5 jaar met alleen mijn 40D blijf werken. Die zal dan al wel zijn vervangen voor een nieuwere type met nog meer mogelijkheden, betere (misschien grotere?) sensor met minder ruis etc etc. Misschien dat mijn huidige 40D nog wel als backup wordt gebruikt maar dan maak ik er zeker niet meer zoveel clicks mee.....

            Met andere woorden... 'k zou me er niet te druk over maken als ik jou was. Geniet van je camera en bedenk maar dat ze alleen maar steeds goedkoper en beter worden, dus upgraden/ vervangen wordt ook een steeds minder grote uitgave.

            Ik maak ongeveer 15000 cliks per jaar.
            M'n D80 is nu 2.5 maand en ik heb ongeveer 3300 clicks.
            Wel weinig tijd gehad!

            Maar ik moet je gelijk geven dat je gewoon moet genieten van de camera.
            Soms ben ik gewoon te spaarzaam voor iets waar ik gehegd aan ben.
            En ja, wanneer je toestel 5 jaar is dan wil je wel weer wat anders.

            Dank je!

            Groeten,

            Frankyboy Yang
            Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

            Comment


            • #21
              Re: Levensduur reflex?

              Vergelijk het met de km's van een auto. Afhankelijk van de kwaliteit van je camera, zet je er na 200.000 of 400.000 km/opnamen een nieuwe motor/sluiter in. Bij een Nikon D40-50-60-70-80 heeft het geen zin de sluiter te vervangen, Arbeidsloon is duurder dan een nieuwe camera. Bij een D1-2-3 is het een fluitje van een cent.
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

              Comment


              • #22
                Re: Levensduur reflex?

                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                Volgende cijfers kan ik me ergens herinneren:
                D70: min 70.000
                D200: min 100.000
                D300: min 150.000
                D3: min 300.000
                Was je camera stuk bij deze aantallen of gewoon van de hand gedaan?
                Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                Comment


                • #23
                  Re: Levensduur reflex?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                  Was je camera stuk bij deze aantallen of gewoon van de hand gedaan?
                  Geen cam was stuk. DIt zijn gewoon cijfers, die bij mijn weten, Nikon opgegeven waren.
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Levensduur reflex?

                    Oorspronkelijk geplaatst door mrdc Bekijk bericht
                    Heb ik ook al gezien maar het gemiddelde geeft toch een realistisch beeld vind ik.
                    Eigenlijk niet. Statistisch gezien is het gemiddelde geen goede leidraad voor dit soort data, omdat het te gevoelig is voor extremen. Interessanter is in dit geval de modus (meest voorkomende waarde), omdat die het meest typeert wat je mag verwachten.

                    Stel dat je 10 camera's test, die ofwel beneden de 10 clicks (defect bij ontvangst) ofwel iets meer dan 1.000.000 clicks geven. Het gemiddelde ligt dan rond 500.000 clicks, maar geen enkele camera haalt deze waarde. In dit geval is de uitslag een bimodaal gegeven: het werkt ofwel niet, ofwel uitzonderlijk goed!
                    Fullator
                    Fotostudio Candela Zone
                    website: http://www.chronax.be
                    website: http://www.marquisemodels.eu

                    Comment


                    • #25
                      Re: Levensduur reflex?

                      Dat was voor dat ik de site is deftig bekeken heb. Bij sommige camera's staan er geen extremen, vandaar mijn reactie. Het is inderdaad spijtig dat er veel onnozelaars die extremen posten, anders was het gemiddelde wel interessant geweest.
                      Palmares: 400D - 70D - 6DII - R6 + Holy Trinity

                      Comment


                      • #26
                        Re: Levensduur reflex?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
                        Eigenlijk niet. Statistisch gezien is het gemiddelde geen goede leidraad voor dit soort data, omdat het te gevoelig is voor extremen. Interessanter is in dit geval de modus (meest voorkomende waarde), omdat die het meest typeert wat je mag verwachten.

                        Stel dat je 10 camera's test, die ofwel beneden de 10 clicks (defect bij ontvangst) ofwel iets meer dan 1.000.000 clicks geven. Het gemiddelde ligt dan rond 500.000 clicks, maar geen enkele camera haalt deze waarde. In dit geval is de uitslag een bimodaal gegeven: het werkt ofwel niet, ofwel uitzonderlijk goed!
                        Klopt inderdaad,
                        Maar zelfs als het allemaal nog waarheidsgetrouw zou verlopen, dan nog zijn er enkele problemen met de interpretatie van de gemiddelde score,
                        Toen die website online kwam is de maker er op DPreview een thread over begonnen,
                        Lees mijn reactie (en die van anderen) hier;

                        Comment


                        • #27
                          Re: Levensduur reflex?

                          Zou het niet mogelijk zijn om op BD zelf een opvolging met de levensduur bij te houden, van alle DSLR-toestellen van leden.
                          Maar er moet dan een opsplitsing kunnen gemaakt worden van was het toestel stuk bij bv.100000 clicks of werd het verkocht.
                          En wat was er stuk?

                          Lijkt me wel interessant.
                          Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                          Comment


                          • #28
                            Re: Levensduur reflex?

                            En hou dan ook bij of een camera sluiter stuk ging door dat hij was versleten of door een andere oorzaak.
                            Een kennis van mij zijn camera sluiter was al na 3000 clicks kapot.........dat heb je al snel ........als hij van 3 hoog naar beneden valt. Dan doen veel camera's het niet meer.
                            Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                            Canon eos 7D Mijn site

                            Comment

                            Working...
                            X