Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Levensduur reflex?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Levensduur reflex?

    Hallo,

    Ik vraag me al een geruime tijd af hoelang een reflexcamera kan mee gaan.
    Hoeveel clicks kan je er mee maken en wanneer moet je een ondehoud doen?

    Groeten,

    Frankyboy Yang
    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

  • #2
    Re: Levensduur reflex?

    Op deze pagina kan je al zien hoe lang een dslr meegaat. De database is opgesteld uit gebruikerservaringen.
    Palmares: 400D - 70D - 6DII - R6 + Holy Trinity

    Comment


    • #3
      Re: Levensduur reflex?

      Met zo'n site moet je natuurlijk een beetje oppassen. Sommigen zeggen dat hun toestel maar één click meegaat

      Comment


      • #4
        Re: Levensduur reflex?

        Heb ik ook al gezien maar het gemiddelde geeft toch een realistisch beeld vind ik.
        Palmares: 400D - 70D - 6DII - R6 + Holy Trinity

        Comment


        • #5
          Re: Levensduur reflex?

          Absoluut, het geeft je zeker een idee

          Maar aan de andere kant: die cijfers worden niet getest en er zijn camera's waar je het aantal clicks niet (gemakkelijk) kan achterhalen

          Comment


          • #6
            Re: Levensduur reflex?

            weet je toevallig of dit te achterhalen is op de canon 400d?
            Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
            I'm a rookie

            Comment


            • #7
              Re: Levensduur reflex?

              sommigen doen 10 miljoen clicks ...
              gemiddelde zal inderdaad OK zijn
              Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

              Comment


              • #8
                Re: Levensduur reflex?

                Oorspronkelijk geplaatst door mrdc Bekijk bericht
                Op deze pagina kan je al zien hoe lang een dslr meegaat. De database is opgesteld uit gebruikerservaringen.
                Dus alleen de sluiter bepaald de levensduur Kapotte electronica, defecte knoppen ed zijn niet mogelijk
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Levensduur reflex?

                  ’t Hangt van het merk & type camera af. Een 1D mark III zal gebouwd zijn op meer sluiterclicks dan een 400D bijv.

                  Ik meen ergens gelezen te hebben dat de 40D gebouwd is om zo’n 100.000 clicks te kunnen maken. De Pentax K10D is ook gebouwd dit aantal clicks. En een Nikon d300 nog iets meer dacht ik?

                  Overigens weet ik vrij zeker dat de meeste camera’s technisch langer meekunnen dan economisch.
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Levensduur reflex?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kanter Bekijk bericht
                    Met zo'n site moet je natuurlijk een beetje oppassen. Sommigen zeggen dat hun toestel maar één click meegaat
                    Beetje oppassen ?
                    Voor mij is die site waardeloos. Als ik zie wat voor onnozele nicknames daar allemaal verschijnen, heb ik de grootste bedenkingen bij de kwaliteit en/of juistheid van wat er gepost wordt.
                    En da's nog zacht uitgedrukt.
                    Het initiatief op zich is natuurlijk schitterend, maar de posts zouden streng moeten gemodereerd worden.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Levensduur reflex?

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Beetje oppassen ?
                      Voor mij is die site waardeloos. Als ik zie wat voor onnozele nicknames daar allemaal verschijnen, heb ik de grootste bedenkingen bij de kwaliteit en/of juistheid van wat er gepost wordt.
                      En da's nog zacht uitgedrukt.
                      Het initiatief op zich is natuurlijk schitterend, maar de posts zouden streng moeten gemodereerd worden.
                      Lijstje aflopen en op zicht een gemiddelde maken uit de geloofwaardige cijfers, dan kun je toch een idee vormen van wat je mag verwachten.

                      Inderdaad jammer dat een hele hoop onnozelaars de boel verzieken.

                      Ik gebruik m'n D70 in ieder geval tot 'ie het begeeft. Maar na 4 jaar en een goeie 20.000 clicks werkt hij nog prima.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Levensduur reflex?

                        Ja bij nader inzien is de site niet echt relevant...
                        Palmares: 400D - 70D - 6DII - R6 + Holy Trinity

                        Comment


                        • #13
                          Re: Levensduur reflex?

                          Ja, ik zag daar (bij de Pentax K10D alleszins) nogal veel nicknames die hier automatish ***** zouden worden, vandaar mijn nogal grote achterdocht.
                          Spijtig dat er altijd kwibussen zo'n knap initiatief moeten om zeep helpen.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Levensduur reflex?

                            In ieder geval niet zo lang als mijn Nikon EL2 die nog steeds in nieuwstaat verkeerd.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                            Comment


                            • #15
                              Re: Levensduur reflex?

                              Ik heb een kapotte reflex. Een canon D60.
                              Het was niet de sluiter, maar hij starte gewoon niet meer op.
                              Reparatie was minimum 200 euro dus ik heb het niet laten herstellen.
                              ( was waarschijnlijk maar een kleinigheid zoals een contactje ergens ofzo ).
                              De D60 heeft wel wat meegemaakt en zat over het max aantal sluiterclicks.

                              Door alle elektronica zullen ze niet zolang meegaan als een film reflex maar als je er wat zorg voor draagt gaan ze wel reuze lang mee denk ik.
                              http://aljocha.tumblr

                              Comment

                              Working...
                              X