Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF probleem D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AF probleem D200

ik heb het volgende probleem met mijn D200:

De autofocus laat het af en toe afweten in die zin dat het soms te lang duurt om te locken en hij gaat hunten en soms helemaal niet locked. Ik heb dit eens vergeleken met een D200 van een collega en er is inderdaad een verschil. Zijn camera locked onmiddellijk terwijl de mijne dit niet doet. We hebben de test gedaan met dezelfde lenzen: een 85mm AF-D en een 18-200 AF-S. Verder hadden de camera's dezelfde firmware (2.0) en instellingen.

Iets zegt me dat het een contact probleem in de camera moet zijn of dat er ergens vuil op de AF-sensor moet zitten. Iemand een idee? Misschien eens binnen doen bij Procirep voor een reiniging? Ik heb al eens gebeld en het komt op 60EURO voor de reiniging. Iemand hier ervaring mee? Of moet ik mij aan erger verwachten?
    Jeroen || OM-D EM-5

Re: AF probleem D200

bedankt voor de talrijke reacties

voor de mensen die ooit dit probleem zouden hebben:
    het is dus een fout in de afstelling van de autofocus. Voor 90EURO is de camera weer volledig afgesteld en gereinigd. Geen paniek dus.
    Jeroen || OM-D EM-5

Comment

Re: AF probleem D200

Oorspronkelijk geplaatst door Jedec Bekijk bericht
      bedankt voor de talrijke reacties

voor de mensen die ooit dit probleem zouden hebben:
      het is dus een fout in de afstelling van de autofocus. Voor 90EURO is de camera weer volledig afgesteld en gereinigd. Geen paniek dus.
      Tussen al die vele topics is dit topic geheel aan mij voorbij gegaan.
      Niet dat ik je had kunnen helpen, want dit probleem heeft zich bij gelukkig bij mij nog niet voorgedaan.

Toch bedankt dat je ons het uiteindelijk resultaat hebt willen meedelen.
      mvg
      Antoine

Comment

Working...
      X