Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D700 ?

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
    Toch heeft hij gelijk. Kijk maar hier:
    Een of andere anonieme pipo op een forum. Chique referentie zenne . Moest het nu iemand van een herstellingsdienst geweest zijn...

Ik heb de handleiding van de D300 even gedownload en gezocht, maar er staat nergens iets in over het vervangen van de interne batterij. Nochtans is dit nodig, want zowel een oplaadbare interne batterij als een lithium cell dienen vervangen te worden. Waarschijnlijk moet dit dan maar gebeuren tijdens "service" ?

In ieder geval vind ik een oplaadbare batterij voor het onthouden van de settings geen goed idee. Met een standaard lithium cell kan je zo'n instellingen een tiental jaren bewaren, terwijl zo'n oplaadbare batterij veel sneller haar stroom kwijt is. Als je'm dan een jaartje in de kast legt, zoals de handleiding aangeeft, dan is 'm al z'n instellingen kwijt.

Dave
    Last edited by GroovBird; 15 augustus 2008, 15:45.
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Mijn nieuwe El-EN3 was de eerste keer al op na 175 beelden (D700), nu haal ik er al makkelijk 700 beelden mee.
      Vreemd, ik heb twee batterijen en beiden gingen ruim 700 beelden mee van bij de eerste laadbeurt.
      http://stuutekeer.be

Comment

Bijna alle Canon materiaal is ondertussen de deur uit.

Vrijdag haal ik mijn 'starter-setje' af :
        D700 + 14-24 + 24-70 + 105 VR + 135 DC + SB900

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 105 VR boven de Sigma 150 én de Nikon 200 Micro omdat ik het systeem compact wil houden.

Ik zal dan ook maar onmiddellijk een extra batterij kopen blijkbaar...
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 105 VR boven de Sigma 150 én de Nikon 200 Micro omdat ik het systeem compact wil houden.

Proficiat met deze mooie set.
          Koop niet gelijk teveel batterijen want het verbruik valt bij de D700 reuze mee.
          mvg
          Antoine

Comment

Wow, zeer indrukwekkende set Sugar
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Tiens, gij wou toch ook nog met een PC-E lens gaan werken? En die zouden niet passen op de D700, of heel juistkes misschien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Wow, zeer indrukwekkende set Sugar
                Zo denk ik er ook over!!!!
                Als dat maar een "startersset" is.....

mvg,

Roland

Comment

Ik heb de D700 al even mogen testen. Pracht van een camera!

Alleen had ik last om snel scherp te stellen met een breedhoeklens. (20mm)
                  En dat is net wat je nodig hebt bij straatfotografie en vooral fotojournalistiek.

Met telelenzen heb je mooie scherpe beelden. Maar vanaf dat je heel snel moet werken in breedhoestand lukt het niet zo aardig. Soms is het onbegrijpelijk onscherp.
                  Onderwerp midden in beeld. Je drukt af en foto is onscherp...

Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
                  [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

FotoBlog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
                    Tiens, gij wou toch ook nog met een PC-E lens gaan werken? En die zouden niet passen op de D700, of heel juistkes misschien?
                    Ik zou volgend jaar misschien een 45 mm PC-E kopen, maar echt vast staat dat niet. Ik dacht dat dat geen probleem vormde op D3, D300 en D700.

Comment

Ik zou volgend jaar misschien een 45 mm PC-E kopen, maar echt vast staat dat niet. Ik dacht dat dat geen probleem vormde op D3, D300 en D700.

Zie op 4/5 van dat blad. 100% duidelijk is hij ook niet, vind ik. Het lijkt nog denkbaar dat het enigszins juiskes mogelijk is, maar mss beperkter.
                      Of mss sommige lenzen wel ok, sommige niet helemaal.

Use with PC-E lenses

Forget it. Get the D3 instead.

The electronics of the D700 ought to work perfectly with the PC-E lenses (24mm, 45mm and 85mm).

The gotcha is that the D700's built-in flash pokes out even a little bit farther forward than the flash of the D300. The offset from the center of the lens mount is the same, but the overhang is greater by a fraction of a millimeter with the D700.

Therefore, mechanical interference on the D700 will be at least as much of a problem, and probably more than on the D300.

The D3 has no such problems because it has no built-in flash, so its prism overhangs much less.

http://www.kenrockwell.com/nikon/24m...patibility.htm
                      Last edited by maGuy; 4 september 2008, 07:15.

Comment

kijk, dat noem ik nu eens top: het crême de la crême van wat Nikon te bieden heeft. Van harte gefeliciteerd, veel succes, maar vooral: veel plezier!
                        erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
                          http://www.kenrockwell.com/nikon/d700.htm
                          Zie op 4/5 van dat blad. 100% duidelijk is hij ook niet, vind ik. Het lijkt nog denkbaar dat het enigszins juiskes mogelijk is, maar mss beperkter.
                          Of mss sommige lenzen wel ok, sommige niet helemaal.
                          Nog even nagekeken... Op de foto http://www.kenrockwell.com/nikon/24m...patibility.htm staat de 24 mm PC-E op een D300 met 11,5 mm rise, de lens zelf heeft een maximale shift van 11,5 mm. Ik zie het probleem niet...

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                          Zo denk ik er ook over!!!!
                          Als dat maar een "startersset" is.....
                          mvg,

Roland
                          Veel zal er niet meer toegevoegd worden hoor. Goed begonnen is half gewonnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                            ... vignettering valt heel goed mee met de 70-200/2.8 VR...

wat mij opvalt is het grote verschil tussen de vignettering in de zoeker (met de 70-200 redelijk rampzalig vanaf 100mm), en het uiteindelijke resultaat waar ik geen spatje vignettering zie inbegrepen op 200mm. De anti-vignetteringssoftware schijnt dus goed te werken (hij staat bij mij ingesteld op de fabrieksstand 'normaal'). Misschien dat verschillende instellingen van die software het verschil verklaren waardoos sommige leden hier vignettering zien met de 70-200?
                            erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Review op dpreview

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                                Voor deze persoon wordt het met de dag lastiger om niet te bezwijken... Ik heb op de AV/SD door de D3 en D700 gekeken, en die zoeker is echt

Comment

Working...
                                X