Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D700 ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
    de cropfactor is voor mij juist een pluspunt aangezien ik voor 99% van de tijd actiefoto's maak van oa mountainbike
    dan is wat meer zoombereik een pluspunt
    mijn volgend toestel zal voor 99% zekerheid de D300 worden of de opvolger daarvan
    Met een cropfactor krijg je geen groter zoombereik. Je krijgt meer tele, maar de cropfactor werkt in twee richtingen: aan de brede kant verlies je dan weer.

    Dat zorgt ervoor dat bepaalde combinaties van toestel + objectief in sommige situaties beter uitkomen, in andere dan weer niet. Een 40D + 24-70 F/2.8L bijvoorbeeld is uitermate geschikt voor concerten, maar voor reportagewerk is die 24mm niet breed genoeg.

    Met een FF heb je minder telebereik, maar heb je wel de mogelijkheid achter te croppen. Met een cropfactor is de crop al gemaakt. Al wat buiten beeld lag valt niet meer te redden.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • Re: Nikon D700 ?

      Voila, mijn D700 zonet besteld. Ten vroegste leverbaar eind juli.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • Re: Nikon D700 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Met een FF heb je minder telebereik, maar heb je wel de mogelijkheid achter te croppen. Met een cropfactor is de crop al gemaakt. Al wat buiten beeld lag valt niet meer te redden.

        Dave
        Dat gaat dan wel ten kosten van de resolutie. Als je een FF naar DX cropt, schiet er maar 44% van de resolutie over. Bij een DX blijf je de volle resolutie behouden.
        Ze hebben allen voor en nadelen. Het is dan een kwestie om ze in hun voordeel te gebruiken.
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • Re: Nikon D700 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Voila, mijn D700 zonet besteld. Ten vroegste leverbaar eind juli.
          Proficiat

          Laat ons achtereen maar mee genieten van de plaatjes...
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • Re: Nikon D700 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
            does it have a 'print' button on the body?

            Deal-breaker if it doesn't !!

            Seriously. I've had a good look at the D700 and It's not going to replace my D2X as 2nd camera, even though it's more compact, lighter and handy to use with all the Ummph of the D3.
            Why? Because like so many people I've bumped into on the pro circuit, the combination of FX and DX cameras is ideal. Most have gone for D3 + D300 as an ideal set.

            On the other hand. If the D700 had been out at the same time as the D3, I would have bought the D700 instead, + a D300.

            It certainly does look like Nikon have dropped a nice package into the D700, a good place in the market too. Not everyone will be happy of course, you just have to read dpreview to see that my North American cousins are ready with classaction law suits and biting each other's heads off about it.

            Whatever way it's turned, it's a camera, a good one, just like any other camera on the market today it's all down to personal taste, feeling and requirements.

            Happy shooting.
            Rob.

            Ik weet dat je hier de taal mag typen die je wil, maar probeer toch eens nederlands te typen? Ik bedoel maar, je zit hier al zo lang, dit kan toch geen probleem zijn, niet? Op een U.S of een U.K forum moeten we trouwens met ons nederlands niet afkomen he...

            Op den duur kan je dit zien als moedwilligheid...

            Probeer het eens
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

            Comment


            • Re: Nikon D700 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
              Ik weet dat je hier de taal mag typen die je wil, maar probeer toch eens nederlands te typen? Ik bedoel maar, je zit hier al zo lang, dit kan toch geen probleem zijn, niet? Op een U.S of een U.K forum moeten we trouwens met ons nederlands niet afkomen he...

              Op den duur kan je dit zien als moedwilligheid...

              Probeer het eens
              Ja, we moeten ons taalquote handhaven
              pixelpusher

              Comment


              • Re: Nikon D700 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                Dat gaat dan wel ten kosten van de resolutie. Als je een FF naar DX cropt, schiet er maar 44% van de resolutie over. Bij een DX blijf je de volle resolutie behouden.
                Ze hebben allen voor en nadelen. Het is dan een kwestie om ze in hun voordeel te gebruiken.
                Eigenlijk klopt het niet wat je zegt want dit hangt puur van de pixeldichtheid af. Misschien is dit wel het geval in de camera's die jij vergelijkt dat kan zeker maar als je spreekt over FF vs DX dan klopt dit niet. Want het is mogelijk dat de FF na croppen zelfs nog meer resolutie heeft dan de crop camera. Alles hangt af van de pixeldichtheid.

                Nu ja misschien begrijp ik nog verkeerd wat je wil zeggen en wil je gewoon aangeven dat er dan een vermindering in resolutie is in de FF en dat klopt natuurlijk wel. Maar dat hoeft geen probleem te zijn.

                Comment


                • Re: Nikon D700 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Eigenlijk klopt het niet wat je zegt want dit hangt puur van de pixeldichtheid af. Misschien is dit wel het geval in de camera's die jij vergelijkt dat kan zeker maar als je spreekt over FF vs DX dan klopt dit niet. Want het is mogelijk dat de FF na croppen zelfs nog meer resolutie heeft dan de crop camera. Alles hangt af van de pixeldichtheid.

                  Nu ja misschien begrijp ik nog verkeerd wat je wil zeggen en wil je gewoon aangeven dat er dan een vermindering in resolutie is in de FF en dat klopt natuurlijk wel. Maar dat hoeft geen probleem te zijn.



                  Op dit moment denk ik dat alleen de 1DsMIII na croppen naar APs-C format nog een kleine 10MP overhoudt.Daar dezelfde fotokwaliteit uit puren als uit een 10MP cropcamera zal alleen kunnen bij gebruik van het allerbeste glas,en dan nog.Ik ben de eerste om te erkennen dat FF ( in kleinbeeld spiegelreflex )enkele niet te onderschatten voordelen heeft,maar mirakels kan je er niet mee...



                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • Re: Nikon D700 ?

                    Ik ben van mening dat als je een FF koopt met het idee dat je dan veel meer kunt croppen je totaal fout bezig bent
                    Dat een APS voordeel bied voor bvb vogelfotografie dat kan, ik fotografeer ook hoofzakelijk natuur en ik gebruik minstens even graag m'n FF voor vogeltjes als m'n crop ( 1.25 dan weliswaar ) , ik prefereer lang en goed glas op een zo groot mogelijke sensor
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • Re: Nikon D700 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      Op dit moment denk ik dat alleen de 1DsMIII na croppen naar APs-C format nog een kleine 10MP overhoudt.Daar dezelfde fotokwaliteit uit puren als uit een 10MP cropcamera zal alleen kunnen bij gebruik van het allerbeste glas,en dan nog.Ik ben de eerste om te erkennen dat FF ( in kleinbeeld spiegelreflex )enkele niet te onderschatten voordelen heeft,maar mirakels kan je er niet mee...
                      Het is zo dat er op dit moment geen FF dslr's zijn met dezelfde pixeldichheid als de laatste APS DSLR's. Maar technisch is er geen enkele belemmering. In de praktijk is het interessanter van grotere pixels te hebben en dus is een lagere pixeldichtheid interessanter en met FF haal je toch al MP's genoeg.

                      Om de beste beeldkwaliteit te halen zul je natuurlijk de beste lenzen nodig hebben maar dat is niets nieuws. Net zoals dat nodig is op cropcamera's. Alleen zullen ze hier in de hoeken ook heel scherp moeten zijn. Best primes dus.

                      Mirakels zijn daar momenteel nog niet voor nodig. Maar het zal nog wel even duren alvorens er FF uitkomen met dergelijke pixeldichtheid. Want daar is bijna geen vraag naar denk ik.

                      Comment


                      • Re: Nikon D700 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                        Dat gaat dan wel ten kosten van de resolutie. Als je een FF naar DX cropt, schiet er maar 44% van de resolutie over. Bij een DX blijf je de volle resolutie behouden.
                        Ze hebben allen voor en nadelen. Het is dan een kwestie om ze in hun voordeel te gebruiken.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Eigenlijk klopt het niet wat je zegt want dit hangt puur van de pixeldichtheid af. Misschien is dit wel het geval in de camera's die jij vergelijkt dat kan zeker maar als je spreekt over FF vs DX dan klopt dit niet. Want het is mogelijk dat de FF na croppen zelfs nog meer resolutie heeft dan de crop camera. Alles hangt af van de pixeldichtheid.
                        Aangezien heel de thread over de D700 gaat, gaat het over de vergelijking D3/D700<->D300 en is die 44% correct. Nikon heeft nog geen D3x met hogere pixeldichtheid in FF.

                        Jos
                        Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

                        Comment


                        • Re: Nikon D700 ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Josp Bekijk bericht
                          Aangezien heel de thread over de D700 gaat, gaat het over de vergelijking D3/D700<->D300 en is die 44% correct. Nikon heeft nog geen D3x met hogere pixeldichtheid in FF.

                          Jos
                          Inderdaad. Bij zulk een crop op de D3/D700 schiet er ongeveer 5MP over. Zijn die 5MP slechter dan bv de 6MP van een D50,D70 of D40. Imo absoluut niet. Ze zijn kwalitatief veel beter. Ze zijn van dezelfde kwaliteit als die maar 4MP van de D2H, waar zo over gestoefd werd.
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • Re: Nikon D700 ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                            Ik weet dat je hier de taal mag typen die je wil, maar probeer toch eens nederlands te typen? Ik bedoel maar, je zit hier al zo lang, dit kan toch geen probleem zijn, niet? Op een U.S of een U.K forum moeten we trouwens met ons nederlands niet afkomen he...

                            Op den duur kan je dit zien als moedwilligheid...

                            Probeer het eens
                            Jij hebt een engelse gebruikersnaam. Jij bent een member lees ik hier. De naam van de club is engels. Logisch dat Trebs zich niet geroepen voelt in het nederlands te reageren. Dan vind ik je verwijt wat hypocriet. Ik heb er trouwens geen problemen mee dat trebs in het engels reageert. Zijn posts hadden genoeg toegevoegde waarde.
                            Ik ben op zoek naar een MB-20.

                            Comment


                            • Re: Nikon D700 ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                              Jij hebt een engelse gebruikersnaam. Jij bent een member lees ik hier. De naam van de club is engels. Logisch dat Trebs zich niet geroepen voelt in het nederlands te reageren. Dan vind ik je verwijt wat hypocriet. Ik heb er trouwens geen problemen mee dat trebs in het engels reageert. Zijn posts hadden genoeg toegevoegde waarde.
                              Ik ben het me je eens.
                              Als trebs in het NL gaat schrijven dan komen onze NL taalknobbels weer in actie. Dus laat trebs maar doen waar hij zich goed in voelt.
                              Zijn bijdrage is altijd positief en vooral leerzaam.
                              mvg
                              Antoine

                              Comment


                              • Re: Nikon D700 ?

                                Toch even een reactie van mij wat betreft Trebs,
                                Ik weet dat Trebs totaal geen probleem heeft met de Nederlandse taal, maar in schrift gaat dat wat moeilijker. Mijn engels is bagger, maar wat hij hier in dit forum schrijft dat kan ik nog steeds lezen en begrijpen

                                Groetjes NoName
                                D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                                www.langenacker.nl

                                Comment

                                Working...
                                X