Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 400D, kan er precies niet mee werken.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EOS 400D, kan er precies niet mee werken.

    Ik heb net een 400D bijgekocht als 2e toestel (okkazie).
    Het is een goed toestel maar natuurlijk heeft het veel meer mogelijkheden dan de A70 (Deze had ik ook en werd vervangen door een 300D). En moet Back B@ndit bijtreden dat het een wereld van verschil was. Er werd mij toen gezegd, uw eerste 5000 foto's zullen slecht zijn. Dit is misschien een beetje overdreven, maar het is inderdaad een moeilijker toestel omdat het zoveel meer mogelijkheden biedt. Het zelfde geldt in omgekeerde richting. Eenmaal je de 400D zult beheersen zal je teleurgesteld zijn van de resultaten van de A70 .

    Er zijn grote verschillen tussen de point & shoot toestellen en de DSLR. De sensor van de A70 is veel kleiner en dit ziet men op de foto. De kans om te missen is veel kleiner op een P&S dan met een DSLR. Probeer eens een portret van iemand te maken op F3.5 met de 400D en met de A70 (Av stand). Vergelijk de foto's. De DOF (onscherpte van de achtergrond) van de 400D zal meer onscherp zijn dan die van de A70.
    Frederic
    „You miss 100% of the shots you don‘t take…“ Wayne Gretzky

    Comment


    • #17
      Re: Canon EOS 400D, kan er precies niet mee werken.

      Oorspronkelijk geplaatst door Sh@rky Bekijk bericht
      snip
      Er zijn grote verschillen tussen de point & shoot toestellen en de DSLR. De sensor van de A70 is veel kleiner en dit ziet men op de foto. De kans om te missen is veel kleiner op een P&S dan met een DSLR. Probeer eens een portret van iemand te maken op F3.5 met de 400D en met de A70 (Av stand). Vergelijk de foto's. De DOF (onscherpte van de achtergrond) van de 400D zal meer onscherp zijn dan die van de A70.
      Ja maar dat heeft in se niets te maken met het feit of je met je toestel kan werken of niet maar alles met het verschil in concept (toestel en optica) van een P&S versus een dSLR (bvb verlengingsfactor 1,6 in dSLR versus bvb 6 in een P&S) ... de essentie is dat men zich daar op voorhand moet bewust van zijn voordat men de overstap maakt (net zoals het eerder niet dan wel aanwezig zijn van "live view" op een dSLR ... "help, ik kan mijn foto niet zien op het schermpje!" )

      Comment


      • #18
        Re: Canon EOS 400D, kan er precies niet mee werken.

        lijkt me zoiets als:
        "heb net super dure zwembroek gekregen, en kan er niet beter door zwemmen, hoe komt dat toch ?"
        dus: als je 't echt wil leren, best cursus volgen.
        PS ga er nu zeker niet van uit dat ik foto's kan nemen, maar bovenstaande lijkt me logische redenering
        Panoramix

        Comment


        • #19
          Re: Canon EOS 400D, kan er precies niet mee werken.

          Oorspronkelijk geplaatst door Sh@rky Bekijk bericht
          Probeer eens een portret van iemand te maken op F3.5 met de 400D en met de A70 (Av stand). Vergelijk de foto's. De DOF (onscherpte van de achtergrond) van de 400D zal meer onscherp zijn dan die van de A70.
          Er is overal een oplossing voor
          Zowel met een compact als een dslr moet je bij een portretje veel aandacht schenken aan de achtergrond. Met een A70 kies je het beste een neutrale achtergrond zonder details of je maakt het portretje beeldvullend zodat er geen achtergrond is.
          Met een dlsr is bij een groot diafragma de scherptediepte weliswaar veel kleiner, maar ook hier geldt dat je zorg moet besteden aan de achtergrond.
          Wat heb je aan een prachtige boke als de achtergrond wemelt van onscherpe details zodat er een druk (en ongewenst) geheel ontstaat?

          Overigens is het scherptediepte probleem (als het al een probleem is) evengroot bij een dslr als een compact en omgekeerd.
          Wat doe je als je met je dslr aan het grootste diafragma zit, de kortst mogelijke sluitertijd en de maximaal bruikbare ISO waarde wanneer je >veel< scherptediepte wil?

          Comment

          Working...
          X