Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschillen D60-10D Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verschillen D60-10D Canon

Ik was al een tijdje van plan om een DSLR te kopen. Nu heb ik de kans om een tweedehands D60 te kopen. Nu mijn vraag aan jullie, is dit een goed toestel? Want iedereen wisselt zijn D60 voor een 10D? Wat raden jullie mij aan?

Originally posted by X-pression
    Ik was al een tijdje van plan om een DSLR te kopen. Nu heb ik de kans om een tweedehands D60 te kopen. Nu mijn vraag aan jullie, is dit een goed toestel? Want iedereen wisselt zijn D60 voor een 10D? Wat raden jullie mij aan?
    Gezien je blijkbaar al een Nikon gebruiker bent, vraag ik me in de eerste plaats af waarom je naar Canon zou overschakelen. Tenzij je natuurlijk niet tevreden bent van die F65... Op de Nikon D100 (die overigens een serieuze upgrade zou betekenen gezien die equivalent is met de F80) kun je immers je twee huidige lenzen onmiddellijk gebruiken en het toestel zal heel vertrouwd aanvoelen als je Nikon gewoon bent.
    Wanneer je dan toch voor Canon zou willen gaan, dan mag je je vooral niet blind staren op de recente 10D hype, zeker op forums zoals hier. Het is onvermijdelijk dat er een aantal mensen een toestel gaan kopen puur omwille van die hype, en er zelfs toe bereid zijn hun D60 die ze wellicht nog geen jaar hebben en waarvan ze wellicht nog niet half weten hoe die exact werkt, alweer te vervangen door een nieuwer toestel. Overigens kun je hetzelfde verwachten wanneer Nikon met een opvolger voor de D100 zou komen.
    Desalniettemin bevat de 10D enkele belangrijke verbeteringen tov de D60 (vooral de AF op de D60 schijnt niet al te best te zijn). Lees eens de review op www.dpreview.com en er wordt er zeker naar verwezen. Van de andere kant zie ik nog elke week schitterende D60 foto's. Ik neem bovendien aan dat die occasie D60 toch nog een pak goedkoper zal zijn dan een nieuwe 10D (of een nieuwe D100).

Henk

Comment

Ik ben redelijk tevreden van mijn Nikon, maar vind de D100 en S2 nieuwprijs toch wel duur voor mijn budget. Ik dacht dat het dan interessant zou zijn een D60 te kopen aan een prijs van +-1300 en daarbij een standaard lens. En later te investeren in goede lenzen. Ik heb toch uit bepaalde tests (Photo Response) dat de D60 een heel goed toestel is. Ben gewoon een beetje bang, is toch een investering van mijn spaarcentjes.

Comment

Ik ben redelijk tevreden van mijn Nikon, maar vind de D100 en S2 nieuwprijs toch wel duur voor mijn budget. Ik dacht dat het dan interessant zou zijn een D60 te kopen aan een prijs van +-1300 en daarbij een standaard lens. En later te investeren in goede lenzen. Ik heb toch uit bepaalde tests (Photo Response) dat de D60 een heel goed toestel is. Ben gewoon een beetje bang, is toch een investering van mijn spaarcentjes.
        Waarom dan voorlopig niet kijken voor een occasie D100 of zelfs D1 ? Nu lijkt het alsof je naar Canon zou overschakelen louter en alleen omdat iemand in je buurt je een occasie D60 aanbiedt ?
        Het feit dat je dan met 2 merken gaat zitten, lijkt me niet zo interessant. Gelijk wat je koopt zal altijd maar op ofwel F65 of op D60 werken. Tenzij je natuurlijk van plan bent je Nikon stuff weg te doen en dus inderdaad te switchen naar Canon...

Henk

Comment

Ja, doe inderdaad alles weg van Nikon en ga volledig switchen. Denk dat het een goed idee is. Zoals ik zie dat de meesten toch tevreden zijn over Canon.

Comment

Ja, doe inderdaad alles weg van Nikon en ga volledig switchen. Denk dat het een goed idee is. Zoals ik zie dat de meesten toch tevreden zijn over Canon.
            De meesten zijn even tevreden over Nikon .
            Allez, succes met je keuze!

Henk

Comment

Klopt...
              Nu ja, volgens mij zul je met geen enkel digitale reflex een slechte koop doen; hoewel ik persoonlijk denk ik niet direct zou opteren voor een tweedehands D1 - of het zou aan een zeer scherpe prijs moeten zijn . (never say never)

Jörg
              Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

Want iedereen wisselt zijn D60 voor een 10D?
                dat is een zwaar statement hoor. Ik heb sinds november vorig jaar een D60 en ben helemaal niet van plan om kortelings een 10D aan te schaffen (of mijn Lotto moest juist zijn geweest gisteren).

Ik kan je in ieder geval geruststellen: de D60 blijft een dijk van een toestel en de verschillen in fotokwaliteit met de 10D zijn niet echt wereldschokkend.

Wanneer je dan toch voor Canon zou willen gaan, dan mag je je vooral niet blind staren op de recente 10D hype, zeker op forums zoals hier. Het is onvermijdelijk dat er een aantal mensen een toestel gaan kopen puur omwille van die hype, en er zelfs toe bereid zijn hun D60 die ze wellicht nog geen jaar hebben en waarvan ze wellicht nog niet half weten hoe die exact werkt, alweer te vervangen door een nieuwer toestel. Overigens kun je hetzelfde verwachten wanneer Nikon met een opvolger voor de D100 zou komen.
                Dit is ook wel een beetje overtrokken hoor. Toen de 10D werd aangekondigd is hier inderdaad wat beroering ontstaan onder D60 gebruikers, mede door de beloften van Canon om de toestellen al van maart-april te leveren voor een veel lagere prijs dan de D60. Ondertussen zijn we allemaal al wat wijzer en zijn sommige mensen al serieus met de waarheid geconfronteerd over oa de levertermijnen van Canon. Van een hype zou ik zeker niet durven spreken.

Wat betreft het verschil tussen Canon en Nikon kan ik kort zijn. De D100 is zeker en vast ook een fantastisch toestel met tal van mogelijkheden. Je moet de foto's van (oa) Phille op dit forum maar eens bekijken om vast te stellen dat de kwaliteit top is. Als je toch over een aantal Nikon lenzen beschikt zou ik toch de D100 eens overwegen. Als die natuurlijk veel duurder is dan die tweedehands D60, tja dan zal je moeten kiezen. De prijs van de D100 zal echter ook in een niet zo veraf gelegen toekomst zakken, deels om de concurrentie met Canon aan te kunnen, deels omdat er ook wel eens een nieuw model van Nikon zal uitkomen.

In ieder geval wens ik je veel succes en fotoplezier met je toekomstige aankoop, wat dat ook moge weze.

mvg,
                Giant Pat

Do or Do Not - There is no try ...
                www.giantpat.be

Comment

Working...
                X