Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele en wideangel converters 10D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tele en wideangel converters 10D

Op mijn Canon 10D zit de volgende lens:

Canon 28 - 135 mm USM IS

Daar dit een vrij goede alroundlens is vraag ik me af of op deze lens een converter kan geplaatst worden voor bvb meer tele of meer breedhoek.
    Kosten die veel? Zijn die kwalitatief en goed bruikbaar? (mensen met ervaring op dat vlak?)
    Tot hoever kan je gaan in tele en breedhoek en wat is ongeveer het kostenplaatje van deze leuke accesoires?
    I know, veel vragen in eens...
    BEDANKT voor jullie reactie!!!

Cupi'tje
    Lot to learn... Much to gain

Het voordeel van een DSLR is de wisseloptiek, het lijkt me dan ook meer dan logisch dat je daar gebruik van maakt en een lens zoekt die aan je wensen voldoet. Er bestaan wel teleconverters voor de lenzen maar dit is een noodoplossing van het probleem. Met de lens die je vernoemt heb je een allround lens, wens je meer groothoek of meer tele zal je best kiezen voor een twee lenzen die de deze aanvullen. bijvoorbeeld een 15-30 voor de groothoek en een 70-200 voor de tele. Je kan ook kiezen voor een vaste optiek inplaats van een zoom, Is beter van kwaliteit en waarschijnlijk iets goedkoper.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hoi,
      Ik weet dat aparte lenzen aangewezen zijn maar als ik mij nu nog eens twee lenzen moet bij aanschaffen dan ben ik terug 1500 EUR (heb nog maar pas een 10D en een dure lens gekocht) of meer kwijt. Ik zoek dus een meer economische oplossing voor die ene supertelefoto of die enkele breedhoekfoto's.
      Zijn er mensen die sites kennen met info omtrent omtrent teleconverters en breedhoekconverters voor de 10D?
      Zijn er mensen die richtprijzen kennen?
      Alvast bedankt!!
      Cupi

Comment

Hallo Cupi,

Ik vrees dat dit niet bestaat...
        Kijk eens naar je 28-135 mm...die heeft een schroefdraad van 72 mm !
        Het moet al een reuze-converter zijn om hierop te passen...

En de x1.4 / x2.0 converters van Canon, die zet men voor de lens ( dus rechtstreeks op je body, en daarNA de lens ), maar die zijn NIET compatibel met je 28-135 mm zoom. ( enkel primes van 135 mm en hoger + nog enkele L-zooms )
        Ze zijn bovendien ook vrij duur en je verliest aan licht/kwaliteit.

Een goed alternatief is eens gaan te neuzen tussen Sigma ( Tokina, Tanmron ? ) lenzen... Daar zitten soms ook zeer goede dingen tussen.

Maar je beoordeling best niet baseren op testen die je op het net leest; tracht ook eens enkele ECHTE gebruikers te vinden.

Close-up lensjes daarentegen passen misschien wel, en die hebben ze ook in vrij veel verschillende diameters.
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Originally posted by Marc
          Hallo Cupi,

Ik vrees dat dit niet bestaat...
          Kijk eens naar je 28-135 mm...die heeft een schroefdraad van 72 mm !
          Het moet al een reuze-converter zijn om hierop te passen...

En de x1.4 / x2.0 converters van Canon, die zet men voor de lens ( dus rechtstreeks op je body, en daarNA de lens ), maar die zijn NIET compatibel met je 28-135 mm zoom. ( enkel primes van 135 mm en hoger + nog enkele L-zooms )
          Ze zijn bovendien ook vrij duur en je verliest aan licht/kwaliteit.

Een goed alternatief is eens gaan te neuzen tussen Sigma ( Tokina, Tanmron ? ) lenzen... Daar zitten soms ook zeer goede dingen tussen.

Maar je beoordeling best niet baseren op testen die je op het net leest; tracht ook eens enkele ECHTE gebruikers te vinden.

Close-up lensjes daarentegen passen misschien wel, en die hebben ze ook in vrij veel verschillende diameters.

Waarvoor dient die schroefdraad dan op het einde van mijn lens? Welke stukken kan ik daar dan nog bijdraaien, Mark?

Comment

Die schroefdraad dient om UV-filters, polarisatiefilters, een tussenstuk voor een ringflits en dergelijke op te schroeven.

Tja, ik weet het, in een DSLR-SYSTEEM, is de camera na een tijdje meestal het GOEDKOOPSTE onderdeel...
            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Originally posted by Marc
              Die schroefdraad dient om UV-filters, polarisatiefilters, een tussenstuk voor een ringflits en dergelijke op te schroeven.

Tja, ik weet het, in een DSLR-SYSTEEM, is de camera na een tijdje meestal het GOEDKOOPSTE onderdeel...
              Een 'dop' op de markt brengen voor op een lens te schroeven zodat ze meer tele of meer broedhoek wordt, is in het DSLR-systeem dan een GAT in de markt... Meestal weegt dat niet veel en zijn die compact en is de aanschafprijs beperkt. Ik snap niet dat ze zoiets nog niet uitgevonden hebben

Bedankt voor je antwoorden hé Mark

Comment

Originally posted by Cupidooleke

Een 'dop' op de markt brengen voor op een lens te schroeven zodat ze meer tele of meer broedhoek wordt, is in het DSLR-systeem dan een GAT in de markt...

Niet echt Cupidooleke,het voordeel aan SLR is dat je voor elke toepassing en budget een aangepaste lens vindt.
                Zoals Marc zei bestaan er reeds converters, waarbij je de mogelijkheden van de zoom kan blijven gebruiken.
                Bij een converter die vooraan op de lens geschroefd wordt, verandert die lens in een met vaste brandpuntsafstand, zodat de zoommogelijkheden verdwijnen. Dus toch niet zo handig...
                Saluti,

Pascal

Comment

Working...
                X