Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

    Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
    allez voorruit gasten doen jullie eens een marktonderzoek voor mij. Dan hoef ik zelf niet te zoeken. Bel nen keer naar een winkel voor mij. Want ik ken die gasten niet.

    Sorry, kon er niet aan doen het is sterker dan mezelf.
    Oriënteer je eens wat, zoek op het WWW, ga eens snuisteren in een grote winkel, vast en zeker ken je een minstens één megaseller. Ga op nieuw zoeken op het web maar nu gerichter en zoek het BD forum eens af met de Z-functie.

    succes met je queste.


    dus voor alles.
    Hier zal ik zkr maar op antwoorden zeker, ik ben al naar de winkel geweest, en daar hebben ze me heel goed verdergeholpen! Maar nu wilde ik hier gewoon is het gedacht van jullie weten, das beter als 1 winkel. Dus die reactie vond ik niet echt gepast, maarja iedereen zijn gedacht.


    @allemaal
    -kzal nog is nekeer gaan om te vragen of ik ze is mag vasthouden om een beslissing te nemen. Ik denk dat ik voor canon ga gaan, omdat die toch iets goedkoper uitkomen vind ik. Maar zal nog wel zien, zal zeker iets laten weten!

    Als er nog info is, mag je altyd meegeven

    gr

    Comment


    • #17
      Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

      Of het nu een Canon wordt of een Nikon, in principe zal het geen wereld van verschil uitmaken. Beiden zijn heel degelijke merken, met zacht geprijsde instapmodellen voor mensen die zo'n toestel op jouw manier willen gebruiken.

      Misschien zal model A voor dezelfde prijs een iets betere zoeker hebben, model B heeft knopjes die op een iets gemakkelijkere plek staan, en model C heeft misschien een net iets betere lens. Ik ga dus geen keuze in jouw plaats maken. Bij canon zou je ongeveer uitkomen bij een combinatie van een EOS 400D/450D, de kitlens en misschien nog een 50mm f/1.8 en extra geheugenkaart. Dan heb je prima materiaal waar je jaren plezier van zult hebben en mooie foto's kan maken. Geef je uiteindelijk dezelfde hoeveelheid geld aan Nikon, van het resultaat en fotografie-plezier zal je erg weinig verschil merken.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

        Oorspronkelijk geplaatst door forever91 Bekijk bericht

        @allemaal
        -kzal nog is nekeer gaan om te vragen of ik ze is mag vasthouden om een beslissing te nemen. Ik denk dat ik voor canon ga gaan, omdat die toch iets goedkoper uitkomen vind ik. Maar zal nog wel zien, zal zeker iets laten weten!

        Als er nog info is, mag je altyd meegeven

        gr
        Wandel een mediamarkt binnen, of een Saturn, en dan moet je dat zelfs niet vragen. Anders heb je misschien nog een verkoper aan je been wiens advies eerder strookt met z'n winstmarges.

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #19
          Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

          Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
          Of het nu een Canon wordt of een Nikon, in principe zal het geen wereld van verschil uitmaken. Beiden zijn heel degelijke merken, met zacht geprijsde instapmodellen voor mensen die zo'n toestel op jouw manier willen gebruiken.

          Misschien zal model A voor dezelfde prijs een iets betere zoeker hebben, model B heeft knopjes die op een iets gemakkelijkere plek staan, en model C heeft misschien een net iets betere lens. Ik ga dus geen keuze in jouw plaats maken. Bij canon zou je ongeveer uitkomen bij een combinatie van een EOS 400D/450D, de kitlens en misschien nog een 50mm f/1.8 en extra geheugenkaart. Dan heb je prima materiaal waar je jaren plezier van zult hebben en mooie foto's kan maken. Geef je uiteindelijk dezelfde hoeveelheid geld aan Nikon, van het resultaat en fotografie-plezier zal je erg weinig verschil merken.


          En zo is het...

          (Geef Bigfoot ook wel gelijk verder...)

          Dus koop nu maar gewoon een Canon..!


          Of nou ja, misschien een Nikon....of wacht....Sony en Olympus hebben ook heel degelijke geprijsde modellen...! (wellicht zelfs degelijker geprijsd..) of nee....eeuhmz...ja precies...SUCCES..!
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #20
            Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

            Ga eens idd naar een MediaMarkt, daar kan je de meeste toestellen wel eens vastnemen, eens door de lenzen loeren, maar ze niet loskoppelen, want dan begint het te piepen .

            Ik twijfelde ook tussen een Canon en een Nikon, en "het gevoel" was veel beter bij een Nikon. Maar daarom breek ik Canon niet af, maar mijn D60 heeft me nu al veel plezier bezorgd.

            Qua kwaliteit voor familiefoto's en zo zijn ze allebei even goed denk ik, maar een toestel dat je niet ligt, daar zal je nooit 100% tevreden van zijn, feel the body man...
            Nikon D60 18-55mm VR - 55-200mm VR - SanDisk Extreme III 2.0GB http://www.bertziethet.tk

            Comment


            • #21
              Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

              Een afdruk op A4-fotopapier maken , 't moet al ne straffe zijn als die kan zeggen met welke camera de foto gemaakt is . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #22
                Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                Ik blijf het toch maar raar vinden hoor. Een camera kopen op basis van eens vastpakken in een winkel.

                De man heeft geen ervaring met DSLR's. Hoe moet die nu in godsnaam uitmaken of de camera hem ligt door hem eens vast te nemen in een winkel??? Bij mediamarkt hangt daar dan nog een metalen blok aan waardoor het gevoel dat je hebt al helemaal niet meer overeenkomt met de werkelijkheid.

                Je kan evengoed zeggen koop degene die volgens jou de mooiste is. Uiteindelijk is dat advies even waardevol als een camera 15 min vasthouden in een winkel.

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Ik blijf het toch maar raar vinden hoor. Een camera kopen op basis van eens vastpakken in een winkel.

                  De man heeft geen ervaring met DSLR's. Hoe moet die nu in godsnaam uitmaken of de camera hem ligt door hem eens vast te nemen in een winkel??? Bij mediamarkt hangt daar dan nog een metalen blok aan waardoor het gevoel dat je hebt al helemaal niet meer overeenkomt met de werkelijkheid.

                  Je kan evengoed zeggen koop degene die volgens jou de mooiste is. Uiteindelijk is dat advies even waardevol als een camera 15 min vasthouden in een winkel.
                  Met dat verschil dat je mening over mooi of lelijk snel kan veranderen, terwijl je handen niet snel gaan groeien of krimpen en een camera meestal ook even groot blijft. Iemand met grote handen gaat een d40/1000d of die nog kleinere Olympus wellicht niet zo handig vinden. Dat ondervind je niet door reviews te lezen en vragen te stellen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door forever91 Bekijk bericht
                    Klopt het dan ook dat canon goedkoper is dan Nikon of is dit maar een gedacht?
                    Canon is in 't algemeen goedkoper, zeker wat de lenzen betreft, en heeft daar ook een uitgebreider gamma, en is zonder meer goed. Sony, Pentax en Olympus hebben ook degelijke spiegelreflexcamera's.
                    Over Nikon... Een paar weken geleden vroeg een collega me wat hij best kon kopen van "Nikon". Hij had zijn oog laten vallen op de D60. Ik heb hem aangeraden nog even door te sparen voor de D80. Ik vind het verschil tussen een D60 en een D80 te groot, voor het nu nog maar kleine prijsverschil (€150). Met een D80 heb je m.i. veel minder beperkingen nadien. Je kan eender welke lens op je toestel plaatsen, ook de lichtsterke en goedkope primes van Nikon, en deze werken allemaal met autofocus. Op een D40, D40x, D60 heb je de beperking dat ze geen motor in de camera hebben, en dus niet elke lens er automatisch op scherpstelt. Ik zou het zelf jammer vinden, moest ik mijn 50mm prime lensje niet met autofocus kunnen gebruiken op mijn toestel. De D80 geeft je nadien ook meer mogelijkheden naar het Nikon flitssysteem toe, dat je draadloos kan aansturen vanaf het toestel.

                    Wat ik persoonlijk jammer vind aan de 400D van Canon is dat hij geen spotlichtmeting heeft en je de interne flash niet manueel kan gebruiken, en dat je voor nogal wat instellingen terug het menu in moet duiken (net als met de D60). Neemt niet weg dat het een degelijk toestel is.

                    Ben je echt zinnens om je reflex enkel te gebruiken in familiale kring en voor reisfotografie, en wil je met fotografie verder niets doen, dan zou ik het houden bij een D60 of 400D of een vergelijkbaar toestel van een ander merk (die 'k echter zo niet ken). Wil je er meer mee doen... spaar dan even door en ga voor een duurder type.

                    Mvg

                    Chris

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                      Je kan evengoed zeggen koop degene die volgens jou de mooiste is.
                      Hé, dat vind ik feitelijk een prima advies .

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                        Met dat verschil dat je mening over mooi of lelijk snel kan veranderen, terwijl je handen niet snel gaan groeien of krimpen en een camera meestal ook even groot blijft. Iemand met grote handen gaat een d40/1000d of die nog kleinere Olympus wellicht niet zo handig vinden. Dat ondervind je niet door reviews te lezen en vragen te stellen.
                        Eigenlijk niet echt een verschil he want iemand die een camera vastpakt voor de eerste keer in een winkel weet niet hoe hij hem nu eigenlijk hoort vast te pakken, gebruiken, hoe comfortabel het is om hem langdurig te gebruiken enz enz.... Grote of kleine handen veranderen daar niets aan en je zal het pas later te weten komen. En dan hebben we het nog niet over de beveiliging die dit al helemaal onmogelijk maken.

                        Niet dat ik aanraad om de mooiste te kopen hoor maar qua waardevol zijn deze adviezen in mijn ogen vergelijkbaar. Niet erg waardevol dus! Wel iets om rekening mee te houden want als je op iets stoot dat je echt niet wil of de camera lelijk vindt wel dan koop je hem beter niet. Ga hem dus zeker eens vastnemen maar hoop niet dat door dit te doen je nu echt een waardevol iets hebt om een keuze te maken.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                          Ik heb grote twijfels bij heel dat grote of kleine handen verhaal. Ik gebruik o.a. zowel een 1D MkII als een 450D, extremer kan niet, en heb met geen van beiden een probleem. Ik heb hier nog niemand horen zeggen dat zijn gsm (of iPhone ) te klein is voor zijn handen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Ik heb hier nog niemand horen zeggen dat zijn gsm (of iPhone ) te klein is voor zijn handen.
                            Mijn moeder(88jaar) vindt dat wel, zeker de knoppekes.

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                              Ik zit met hetzelfde probleem, wil me ook een beginnerstoestel kopen.
                              Ik heb echter gehoord dat het beste is om de lenzen apart te kopen
                              Ik zou wel mijn toestel in amerika kopen omdat ik daar binnenkort naartoe ga en het daar wat goedkoper is.
                              Wat ik gevonden heb:

                              Nikon D40x --> zou goed toestel zijn +- 450€
                              Canon EOS 450D --> +-630€

                              beiden wel zonder lens.
                              Voor de lens is er mij gezegd om een 28 135 lens te nemen.
                              Wat denken de mensen hiervan en welke lens is te betalen ?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon vs Canon? Nieuwe kopen.

                                Oorspronkelijk geplaatst door bobbah Bekijk bericht
                                Ik zit met hetzelfde probleem, wil me ook een beginnerstoestel kopen.
                                Ik heb echter gehoord dat het beste is om de lenzen apart te kopen
                                Ik zou wel mijn toestel in amerika kopen omdat ik daar binnenkort naartoe ga en het daar wat goedkoper is.
                                Wat ik gevonden heb:

                                Nikon D40x --> zou goed toestel zijn +- 450€
                                Canon EOS 450D --> +-630€

                                beiden wel zonder lens.
                                Voor de lens is er mij gezegd om een 28 135 lens te nemen.
                                Wat denken de mensen hiervan en welke lens is te betalen ?
                                Een 28 - 135 is geen interessant bereik voor crop camera's zoals diegene die je hier opnoemt. Beter starten op iets van een 18 mm.

                                Vermits je ook iets betaalbaar zoekt. Zou ik de kitlenzen aanraden. Gezien hun kostprijs zijn deze heel goed. En dus best de camera's in kitvorm met de 18-55 lens kopen.

                                Comment

                                Working...
                                X