Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't Grote Sony/Minolta draadje !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 't Grote Sony/Minolta draadje !

Heb de volgende zaken van sony :

- een alpha 700 met de kitlens 18-70mm.
    - en de (voor mij) super lens Sony 70-300mm F 4.5-5.6 G SSM. Die me altijd maar meer en meer doet versteld staan.

Dus...deze setup doe ik nooit meer weg!
    Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

Comment

YESS! heb een 50mm 1.4 gevonden komt normaal volgende week toe
      zal wel moeten wachten tot na festival dour eer ik ze kan gebruiken
      Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
      My travel photography site

Comment

Ik heb momenteel:
        - Minolta 50mm
        - Minolta 28mm
        - Konica Minolta 18-70mm

De eerste twee lenzen gebruik ik heel erg vaak, de laatste eigenlijk zelden. Ik werk heel graag met lenzen met een vast brandpunt en ben daarom nu aan het uitkijken naar een 90mm.

Hebben jullie suggesties? De 90mm van Tamron zou erg goed zijn, maar begint wel al veel te kosten voor een student...

(Als ik hiervoor beter een nieuwe thread open, moeten jullie het maar zeggen.)
        fotofarah
        Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Farah Bekijk bericht
          Ik werk heel graag met lenzen met een vast brandpunt en ben daarom nu aan het uitkijken naar een 90mm.

Hebben jullie suggesties? De 90mm van Tamron zou erg goed zijn, maar begint wel al veel te kosten voor een student...

De Tamron 90mm is een zeer goede macrolens, maar mijn bedenking erbij is dat de AF wel zeer snel begint te hunten bij minder licht. Bij macro is dat niet echt een probleem aangezien dat vooral MF is, maar in andere omstandigheden moet je er wel rekening mee houden.

Ik zou een tweedehandse Minolta 100mm aanraden (goede reviews op dyxum) maar ik heb geen idee van de prijzen.
          Mijn foto's en fractals
          Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
            De Tamron 90mm is een zeer goede macrolens, maar mijn bedenking erbij is dat de AF wel zeer snel begint te hunten bij minder licht. Bij macro is dat niet echt een probleem aangezien dat vooral MF is, maar in andere omstandigheden moet je er wel rekening mee houden.

Ik zou een tweedehandse Minolta 100mm aanraden (goede reviews op dyxum) maar ik heb geen idee van de prijzen.
            Ik ben het er absoluut mee eens dat die 90mm van Tamron een heel goeie lens is, en zowat rekening houdend met de prijs de beste koop die je op dat vlak kan doen (ongeveer €350 als ik me niet vergis).

Als je naar een tweedehands Minolta 100mm wil, zoek dan even naar de D-versie. Dan wordt ook je flits correct aangestuurd.
            De prijs van deze lens is echter niet zo democratisch. Een nieuwe kost meer dan €600, dus een tweedehands in perfecte staat kost ook al gauw €450 of meer...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb momenteel:
              - Minolta 50mm
              - Minolta 28mm
              - Konica Minolta 18-70mm

De eerste twee lenzen gebruik ik heel erg vaak, de laatste eigenlijk zelden. Ik werk heel graag met lenzen met een vast brandpunt en ben daarom nu aan het uitkijken naar een 90mm.

De tamron 90mm is de goedkoopste optie die ook goed is in dat bereik. Hou er wel rekening mee dat het een macro is: relatief trage AF en bijzonder scherp vanaf f2.8. De macro is soms goed meegenomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                De Tamron 90mm is een zeer goede macrolens, maar mijn bedenking erbij is dat de AF wel zeer snel begint te hunten bij minder licht. Bij macro is dat niet echt een probleem aangezien dat vooral MF is, maar in andere omstandigheden moet je er wel rekening mee houden..
                Hier nog een voor de tammie.

Het hunten valt nogal mee sinds ik ben overgestapt van de 100 naar de 700, maar ik zie net dat de TS een alpha 100 heeft dus AF is nie zijn sterkste kant (vrij normaal voor een macro lens).

Er is ook nog een minolta 100/2 maar die zal een stuk duurder zijn

G
                As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                like.no.other

Comment

Ik heb momenteel:
                  - Minolta 50mm
                  - Minolta 28mm
                  - Konica Minolta 18-70mm

Een relatief goedkope oplossing om met macro te gaan werken is voor je 50 mm een set tussenringen te kopen. Die vind je nog wel eens 2e hands aangeboden.
                  Nadelen zijn lichtverlies, en niet meer kunnen instellen van 1:1 tot oneindig, maar in ieder geval wel iets waarmee je ervaring kan opdoen. En bedenk maar, de kwaliteit van de foto zit 'm niet in de kwaliteit van het gebruikte materiaal...
                  Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

de kwaliteit van de foto zit 'm niet in de kwaliteit van het gebruikte materiaal...
                    volledig mee eens, kijk maar eens hoe macro je kan gaan, gebruik makend van de 'reversed 50mm' truuk, ik heb 'n oude 35-70mm gebruikt en omgekeerd op m'n standaardkit gehouden, volgend shot kwam er uit:

niet de perfecte macro, maar toch behoorlijk resultaat zonder macrolens
                    Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
                    My travel photography site

Comment

Dank je voor de tip van de tussenring! Maar ik zou de lens niet enkel voor macrofoto's gebruiken.
                      fotofarah

Comment

Wat wou je nog meer ermee doen dan? Misschien dat de combinatie van tussenringen met daarnaast een redelijke zoom of zo een alternatief is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
                          Wat wou je nog meer ermee doen dan? Misschien dat de combinatie van tussenringen met daarnaast een redelijke zoom of zo een alternatief is.
                          Tussenringen zouden niet goed samengaan met zooms, je krijgt kennelijk zeer eigenaardige effecten bij zoomen.

Comment

Klopt. Bij de combinatie van beercan en tussenringen bleek door te zoomen je opeens scherp te kunnen stellen .
                            Maar ik doelde ook meer op de combinatie van tussenringen en de 50 mm.
                            En dan daarnaast bijvoorbeeld een zoomlens.

Comment

Ik heb sinds enkele maanden de A200 + Tamron 18-250 lens.
                              Naar mijn bescheiden mening een zeer goede combinatie voor buiten, en ook binnen (mits redelijke hoeveelheid licht).

Echter zou ik nu graag een tweede lens aanschaffen, en dan wel met 1 specifiek doel: aquarium fotografie. Het moet dus een lens zijn die goed overweg kan met low-light situaties en liefst ook wel macro is. Perfecte AF moet niet echt persé, want dan wordt het wel heel erg snel duur. Ik wil best wel proberen met manuele focus en dan vele foto's nemen tot de vissen eens op de juiste plaats komen. Zelf had ik dan ook gedacht aan de Tamron 90mm of de Sigma 105mm. Dan hoef ik niet echt super dichtbij te komen.

Misschien iemand tips hiervoor?
                              Sony α200 + Tamron 18-250/3,5-6,3 AF XR Di-II Aspherical LD IF Macro

Comment

Bij mij is het de Tamron 90mm geworden!
                                fotofarah

Comment

Working...
                                X