Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF of Microdrive

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CF of Microdrive

cd CF kaart van 1 GB is beschikbaar bij PIN voor zowat 200 euro.
    dit is ook de prijs van een microdrive...

kan iemand mij advies geven wat ik best koop ?

met dank,
    Tom
    Canon 10D

Der zijn onlangs een aantal topics hierover geweest, je kan ze opzoeken via de search functie.

In grote lijnen, nu de kostprijs ongeveer gelijk is voor beide systemen:

- Microdrive verbruikt wat meer energie en is wel schokbestendig, maar kan stuk gaan als je hem laat vallen.

- CF kaarten zijn ook niet gemaakt om te laten vallen, maar ze kunnen er beter tegen.
    Opslag op Cf kaartjes is iets minder betrouwbaar dan op microdrive, er kan al eens een probleem met de bestanden voorvallen.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Originally posted by TDC
      cd CF kaart van 1 GB is beschikbaar bij PIN voor zowat 200 euro.
      dit is ook de prijs van een microdrive...
      Toch handig he, die forums... Nooit lezen, alleen eens langskomen als je je iets afvraagt en vooral niet kijken wat er recent gezegd is, en dan hopen dat je antwoord krijgt en terug verdwijnen tot je volgende vraag...
      NOT.

Henk

Comment

@ henkvw:

TDC is nieuw op dit forum, dat kan je makkelijk zien door links op je scherm te kijken. Dus misschien beter even uitleggen dat er een search-funktie bestaat en dat die rechts bovenaan te vinden is, en dat je een categorie moet aanduiden omdat je anders altijd time-outs krijgt!?! En dus niet direkt beginnen vitten, want als je elke keer zo reageert bij een nieuw forum-lid gaat er hier niet veel 'vers' volk bijkomen vrees ik

Nobody's perfect, not even me!

Comment

Originally posted by Tony smeT
          TDC is nieuw op dit forum, dat kan je makkelijk zien door links op je scherm te kijken. Dus misschien beter even uitleggen dat er een search-funktie bestaat en dat die rechts bovenaan te vinden is, en dat je een categorie moet aanduiden omdat je anders altijd time-outs krijgt!?! En dus niet direkt beginnen vitten, want als je elke keer zo reageert bij een nieuw forum-lid gaat er hier niet veel 'vers' volk bijkomen vrees ik
          Je hebt gedeeltelijk wel een punt. Maar ik vond het nu toch wel een beetje té dat nog geen 24u nadat iemand krek hetzelfde postte, en ik toen al antwoordde met de verwijzing naar de Search functionaliteit, weer diezelfde vraag hier komt.
          Sowieso denk ik dat je als nieuweling toch eerst eens moet rondkijken vooraleer je zelf actief begint te posten. Zo heb ik het toch altijd al gedaan. Anders zijn situaties als deze hier onvermijdelijk : voor de elfendertigste keer dezelfde vragen/threads moeten zien. Met een gigantische trafiek tot gevolg met veel meer ruis dan informatie. Da's overigens de voornaamste reden waarom ik het DPreview forum niet meer bekijk. Gelukkig is het hier totnutoe toch nog heel beperkt en is de signaal-ruis-verhouding vrij hoog .

Henk

PS: eigenlijk zijn de web-based forums enorm gebruiksonvriendelijk. Er gaat voor mij nog altijd niets boven good old usenet (en dan vooral de goeie newsreaders), daar kun je veel gemakkelijker threads negeren en zien tot waar je gelezen had met een actieve thread. Maar da's eigenlijk totally off-topic .

Comment

Om perfekt te weten hoe die search-funktie werkt typ je in de search het woordje 'search' in

Comment

dag heren Tony, Henk en Hombre,

of je het nu gelooft of niet... ik ben niet zo goed op de hoogte van de functionaliteiten van belgiumdigital.com of van het forum.

ik kan heel goed begrijpen dat het voor jullie vaste gebruikers onaangenaam is om voor de 100ste keer dezelfde vraag te zien passeren.

voor mij als nieuweling is het niet makkelijk om de stap naar een forumm voor semi-professionals te zetten... om bijna meteen afgeschoten te worden...
              gelukkig weet ik dat ik nog veel te leren heb : zowel op dit forum als voor (digitale) fotografie in het algemeen.

ondertussen heb ik de search functie gevonden... met dank aan jullie.

wat ik wel wil garanderen... is dat ik uit mijn ervaringen leer.
              dus => eerst de search functie opvragen.

hartelijke groeten aan alledrie,
              Tom
              Canon 10D

Comment

Goe bezig TDC

En euh ... geen schrik hebben om toch af en toe nog een vraagje te stellen hé, als iedereen enkel die search-funktie gebruikt gaan we niet veel leven in de brouwerij hebben

Comment

Voor mij is de microdrive nog steeds de snelste en goedkoopste en de grootste.
                  Zie ook mijn test resultaten:
                  http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=22576
                  Bedrijfzekerheid tot heden is super, van de CF kaartjes weet ik nog niet omdat die nog niet zo lang gebruikt zijn (1Gb) CF kaartje Kingston schrijft trager op D100, op 10D speeld het geen rol...
                  Ik heb beiden, mijn micro drive gaat eerst in de D100, daarna de CF kaart

en ... ik laat mijn camera tot heden nog niet vallen, dus mijn micro drive ook niet...

Groetjes
                  Frans

Comment

ik ben overtuigd... ik zal de canon G5 gebundeld met de microdrive aankopen.
                    voor 929 euro is dit m.i. toch een scherpe prijs voor kwaliteit.

groetjes,
                    Tom
                    Canon 10D

Comment

Working...
                    X