Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon gebruikers, waar kijken wij naar uit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon gebruikers, waar kijken wij naar uit?

    Naar aanleiding van het Canon topic in objectieven vond ik het wel een goed idee om een gelijkaardige draad op te starten rond Nikon.

    Ik steek van wal met een 18MP FF sensor in een D300 behuizing aan maximum 2500 Euro. Dat zou ik een zeer goed compromis vinden

    Qua objectieven heb ik minder uitgesproken wensen, alhoewel dat AFS versies van de 35mm, 50mm en 85mm primes steeds welkom zijn, niet alleen voor betere optische prestaties, maar ook voor de mogelijkheid ze makkelijker te gebruiken met de AF-ON techniek. Nu moet immers de knop voor de scherpstelstand verzet worden naar M om manueel bij te sturen.

    MVG,

  • #2
    Re: Nikon gebruikers, waar kijken wij naar uit?

    Voor mij ook, Nikon 50mm f1.4 AFS Nano coating

    Mijn huidige 85mm f1.4 vind ik super op de D3,

    Voorlopig hé..........

    Boddy's komen er snel genoeg aan, waardoor de tweedehandsprijzen van onze huidige snel kelderen, op het eind van het jaar bijna zeker een D3X met 24 megapix, maar ik twijfel dat ze bij deze ook op dezelfde mannier de ruis zullen kunnen onderdrukken als op de D3, namelijk terug een veel grotere pixeldichtheid.

    Voor al dat moois zal ik hopelijk niet mijn financieel adviseur moeten raadplegen .........
    Last edited by Guest42; 7 juni 2008, 10:48.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon gebruikers, waar kijken wij naar uit?

      Een AF-s 300/4 VR zou ik wel appreciëren; deze met 2.8 is erorm knap maar echt te zwaar (en te duur) voor straatfotografrie; en net dat soort shots zijn een van mijn favorite dingen...( sleur met zo;n zwaar spul maar een halve dag door een stad)...

      mvg,

      Roland

      Comment


      • #4
        Re: Nikon gebruikers, waar kijken wij naar uit?

        Een betaalbare camera met dezelfde ruisprestaties als de D300
        Camera: Nikon D300 - Nikon D700
        Lenzen: Nikkor 80-200 f2.8 | Nikkor 50 f2 MF | Nikkor 50mm f1.4 | Nikkor 35mm | Samyang 14mm f2.8 MF

        Comment


        • #5
          Re: Nikon gebruikers, waar kijken wij naar uit?

          Oorspronkelijk geplaatst door barben Bekijk bericht
          Een betaalbare camera met dezelfde ruisprestaties als de D300
          De opvolger van de D80 zal op dit vlak wel snel orde op zaken stellen zeker?

          Comment


          • #6
            Re: Nikon gebruikers, waar kijken wij naar uit?

            een inkoppertje natuurlijk....kijken uit naar een Canon.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Nikon gebruikers, waar kijken wij naar uit?

              De D3X komt eraan,24MP groot.Als dat apparaat ook in camera cropping toelaat zoals de D2X/s D3,dan is dat fantastisch.Door de enorme resolutie kun je toch nog je Dx objectieven naar volle tevredenheid gebruiken.


              Dan is er natuurlijk de live view.Hier wil ik een ( veel ) betere implementatie dan op de D3/300.Zoals ikzelf al heb voorgesteld in een andere thread,zou Nikon zelf met een "Zigview" versie op de proppen mogen komen,optioneel aanhechtbaar.Met multi kantelbaar scherm,afneembaar,3-4inch groot,hoge resolutie.Op het optische gedigitaliseerde beeld kunnen indien gewenst de ingestelde belichtingswaarden vertaald worden in een live view simulatie,RGB histogrammen.Deze aanpak garandeert het behoud van razendsnelle AF.Belangrijk:de mogelijkheid om het gedigitaliseerde beeld ook te kunnen bekijken via een electronische oogzoeker.Op die manier kan eventueel ook,ten velde,een net genomen foto bekeken worden door de electronische oogzoeker,in verbinding gebracht met de HDMI kabel.Voordeel hiervan,indien het EVF voldoende resolutie levert:een veel groter beeldscherm dan het lcd,dat zelfs met 4inch relatief klein is.


              Ik zou heel graag zien dat Nikon de geheugenbanken toegankelijk zou maken met een lekker handige knop buiten op het toestel,zonder in de menu te moeten duiken.


              Verder,als het effe kan,vorderingen op het vlak van DR.Ik verlang geen miraculeuze wonderen,maar wie weet worden hier toch weer kleine stapjes voorwaarts gezet.


              En als laatste,een goed gedempte sluiter,het moet absoluut mogelijk zijn dat geluidsniveau fel terug te dringen ,zodat je eindelijk theaterstukken kunt fotograferen.Nu moet je daar voor je toevlucht nemen tot een compactcam.


              En dat de ergonomie blijft zoals ze is,want die kan nauwelijks verbeterd worden.



              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Nikon gebruikers, waar kijken wij naar uit?

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Boddy's komen er snel genoeg aan, waardoor de tweedehandsprijzen van onze huidige snel kelderen, op het eind van het jaar bijna zeker een D3X met 24 megapix, maar ik twijfel dat ze bij deze ook op dezelfde mannier de ruis zullen kunnen onderdrukken als op de D3, namelijk terug een veel grotere pixeldichtheid.
                Hij zal waarschijnlijk niet de ruis prestaties van de D3 halen maar waarschijnlijk nog net iets beter dan de D300. Prijs waarschijnlijk de introprijs van de D3 en de D300 samen geteld

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon gebruikers, waar kijken wij naar uit?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Hij zal waarschijnlijk niet de ruis prestaties van de D3 halen maar waarschijnlijk nog net iets beter dan de D300. Prijs waarschijnlijk de introprijs van de D3 en de D300 samen geteld

                  Hubert
                  Dat gaan ze niet kunnen omwille van de toegenomen concurrentie in de vorm van een Sony A900.

                  Ik verwacht dus een prijscorrectie voor de D3 en dezelfde introductieprijs voor de D3X als die van de D3 in december 2007

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon gebruikers, waar kijken wij naar uit?

                    Heel sumpel:
                    Naar een betaalbare FullFrame, zoiets als de Canon 5D ! (maar dan nog beter...)
                    Nikon + glasbak
                    Failure is always an option...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon gebruikers, waar kijken wij naar uit?

                      een bracketing functie voor diagrama's ipv belichting
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon gebruikers, waar kijken wij naar uit?

                        Dat die pipo's voor het eerst in tig jaar eens goeie lijm inkopen zodat het rubber blijft zitten waar het hoort.

                        Greetz rich
                        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon gebruikers, waar kijken wij naar uit?

                          En misschien toch overschakelen naar SD-kaartjes ( helaas heb ik wel hopen CF kaartjes ) Maar deze kunnen tenminste de contactpunten niet beschadigen in de camera zelf of van de kaartlezer, wat bij CF kaarten nog al eens kan gebeuren. ( Spreek uit ondervinding )
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon gebruikers, waar kijken wij naar uit?

                            iets qua 100-400mm in 2.8, scherp en hopelijk betaalbaar
                            www.loft6.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon gebruikers, waar kijken wij naar uit?

                              Oorspronkelijk geplaatst door barben Bekijk bericht
                              Een betaalbare camera met dezelfde ruisprestaties als de D300
                              Waarom niet nog veel beter?
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X