Iemand ervaring met dit toestel Een aanrader of niet?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nikon COOLPIX3100
Collapse
X
-
-
Ik denk dat dit toestel, op de Canon A70 na, ongeveer de beste keuze is die je kan maken. Beeldkwaliteit is oké en hij wordt heel compleet geleverd met 2 Ni-Mh batterijen van 1800 mAh en een lader. Er is wel een probleempje geweest met de firmware, hij gaf een verkeerd batterijniveau aan, maar dit is inmiddels opgelost door een firmware update. Een kameraad heeft zo 3100 en de foto's die ik ervan gezien heb, zien er toch heel goed uit. Je kan er wel niets manueel op instellen (heeft wel enkele presets), maar als je daar geen behoefte aan hebt ... zeker kopen dan! Een handig en vooral superklein toestel!:: http://www.dpix.be ::
-
Hey,
Ik ben ook aan het twijfelen tussen deze twee toestellen.
Op basis van de specs gaat mijn voorkeur uit naar de Canon. (deze heeft als optie manuele focus en 5-punts focus)
Maar in de PC-Magazine van deze maand staat een test van 44 toestellen en daar komen de Canon A60 en Nikon 3100 als de 2 beste naar voor in de kategorie instap-toestellen. De A70 wordt zelfs slechter bevonden omwille van mider scherpe beelden. (meer dan 10% slechter dan de Nikon 3100)
Wie heeft er ervaring met deze toestellen ?
Mvg, CrestatraCanon PowerShot A80 is back alive !!!
Comment
-
ik heb zelf een canon a40. en daar ben ik heel tevreden van. de kwalieteit is heel goed vind ik. Maar het toestel is niet zo heel compact de nikon's zijn meestal wel compacter, maar ook iets duurder.
hoe dan ook ja zal tevreden zij welk toestel je ook kiestsite[/URL]
Comment
-
Originally posted by crestatra
Maar in de PC-Magazine van deze maand staat een test van 44 toestellen en daar komen de Canon A60 en Nikon 3100 als de 2 beste naar voor in de kategorie instap-toestellen. De A70 wordt zelfs slechter bevonden omwille van mider scherpe beelden. (meer dan 10% slechter dan de Nikon 3100)
Als je een echte review wilt lezen kan je best www.steves-digicams.com eens raadplegen. Ik heb a40 en als ik kon zou ik direct omwisselen voor de a70...manuele instellingen zijn zo leuk, ben intussen al beginnen sparen voor een toestel met meer instellingen.[dreaming]
Tom--Canon PS A40--
--BD0180BE--
Comment
-
Prachtig toestel,
zeer handig in gebruik, vele snel instelbare presets zoals, portrait, gebouwen, sport ed.
Het enige nadeel is de autonomie.
De reden is natuurlijk logisch, er zitten maar 2 batt. in.
Samen met de standaard snellader en een extra set batt kan je gerust een dagje shots maken.
Het toestel is zelfs zo klein dat hij zelfs in je broekszak past.
Ikzelf heb het toestel gekocht voor 399 €
Peter
Camera : nikon D90 (1/7/2010) met (Nikon 18/200 VR) vervangen door Tamron 18/270.
http://www.peter-mia.be
Comment
-
Comment