Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste (echte) camera.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn eerste (echte) camera.

Hallo,

Al een aantal jaren trek ik sporadisch foto's met diverse kleine digitale fototoestelletjes. Ik vind dat de tijd is gekomen om een beter toestel te kopen waarmee ik meer kan. De vraag is nu, welk toestel.

Ikzelf heb de Canon Eos 350D op het oog. Dit omdat ik een persoon ken met dat toestel die daar tevreden over is (en er mooi resultaat mee behaald). Ook omdat het toestel vrij betaalbaar is (voor mij als student maakt dat toch veel uit). Ik koop het toestel waarschijnlijk bij die winkel uit Nederland (aangezien de prijzen daar niet erg duur zijn lijkt me dit het beste). € 325 lijkt me ook niet erg veel voor zo een 350D met een lens erbij.

Link 1
    Link 2

Kan iemand mij het vreschil melden tussen de twee bovenstaande toestellen?

Nu, misschien zijn er betere toestellen te krijgen voor ongeveer hetzelfde geld? Of bega ik een misstap door een 350D te kopen? Graag had ik wat raad gehad van de meer ervaren rotten omtrent deze aankoop!

Vriendelijke groet!

Re: Mijn eerste (echte) camera.

Een miskoop ga je aan een 350D zeker niet doen, het is een degelijk en goed toestel..! Natuurlijk zijn er nieuwere versies, maar dat maakt de oude versie niet opeens "slecht"

De linkjes die je doorstuurt zijn overigens wel tweedehands camera's he..! En geen nieuwe
    Last edited by jeroen.k; 6 juni 2008, 11:13.
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

De 350D is nog steeds een goed toestel. Daar hoef je je niet in het minst zorgen
      om te maken. Er is altijd nieuw en wellicht beter. Maar dat maakt zo'n 350D nog
      lang geen slecht apperaat. Bovendien momenteel aan zeer schappelijke prijzen te
      koop. Tweedehands dan toch. Ik weet niet of je het nog nieuw in een winkel
      kunt aanschaffen?
      http://www.pbase.com/lubou/some_pics

Comment

de canon 350d is een heel goe toestel ikzelf maak de meeste fotos met de 350 heb onlangs een neu toestel gekocht van canon maar met de 350d blijf ik zeker fotos maken tot het toestel uitelkaar valt
        ik zou zeggen zeker geen miskoop
        ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
        *BD1034BE

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik weet dat het twee tweedehands toestellen zijn en dat is wat het juist leuk maakt voor mij (dan worden ze veel betaalbaarder). Tweedehands kopen op 2dehands.be of kapaza durf ik niet direct met zoiets duurder maar bij een online winkel (met garantie) heb ik daar geen probleem mee.

Ik vraag me enkel af wat het verschil is tussen de twee toestellen?

Comment

Verschil? Geen op het eerste gezicht, het gaat over dezelfde combinatie van 350D + kitlens. In jouw plaats zou ik het aan de verkoper vragen wat het verschil is. Verschillende eerste gebruiker, verschillende leeftijd, aantal clicks....?
            Ik ben dan wel geen professionele fotograaf, maar ik vind mijn 350D een prima camera.

Succes ermee.
            Filip

Comment

Ik zie toch duidelijk dat het niet dezelfde fototoestellen zijn. De ene is grijzer de andere vierkanter. De grijzere lijkt me ook iets breder. Open ze maar eens gelijk dan zie je de verschillen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Musclemantourism Bekijk bericht
                Ik zie toch duidelijk dat het niet dezelfde fototoestellen zijn. De ene is grijzer de andere vierkanter. De grijzere lijkt me ook iets breder. Open ze maar eens gelijk dan zie je de verschillen.
                De foto's zijn idd niet gelijk,
                De 1e link zijn foto's van een 300D en de 2e link zijn foto's van een 350D

Greetz rich
                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

In sommige (maar niet overal, eventueel rondbellen) winkels zijn er nog nieuwe 350D voorhanden... (C.rr.f..r)
                  de groeten
                  350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                  http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Musclemantourism Bekijk bericht
                    Hallo,

Al een aantal jaren trek ik sporadisch foto's met diverse kleine digitale fototoestelletjes. Ik vind dat de tijd is gekomen om een beter toestel te kopen waarmee ik meer kan. De vraag is nu, welk toestel.

Ikzelf heb de Canon Eos 350D op het oog. Dit omdat ik een persoon ken met dat toestel die daar tevreden over is (en er mooi resultaat mee behaald). Ook omdat het toestel vrij betaalbaar is (voor mij als student maakt dat toch veel uit). Ik koop het toestel waarschijnlijk bij die winkel uit Nederland (aangezien de prijzen daar niet erg duur zijn lijkt me dit het beste). € 325 lijkt me ook niet erg veel voor zo een 350D met een lens erbij.

Link 1
                    Link 2

Kan iemand mij het vreschil melden tussen de twee bovenstaande toestellen?

Nu, misschien zijn er betere toestellen te krijgen voor ongeveer hetzelfde geld? Of bega ik een misstap door een 350D te kopen? Graag had ik wat raad gehad van de meer ervaren rotten omtrent deze aankoop!

Vriendelijke groet!

Het zijn 2 exact dezelfde toestellen (alleen zal de ene meer clicks hebben dan de andere)
                    Het verschil dat je ziet is dat ze bij link 1 verkeerde foto's van het toestel hebben gezet, dit zijn foto's van de 350d zen voorganger namelijk de 300d.
                    Dit zal gewoon een foutje zijn.

Ik zou ook voor 350d gaan in jouw geval of een 400d, die heb je nieuw voor iets meer dan 400€ als ik me niet vergis (met casback bijgerekend).
                    Eerst goedkope body met kitlens, daar wat mee spelen, dan wat lenzen en dan een betere body!
                    Canon!

Comment

Sja, een 350D is ondertussen al twee generaties oud, maar daarom nog niet slechter. Het grootste voordeel van de 350D is dat hij 2 lcd schermpjes heeft, een monochroom waar de instellingen af te lezen zijn, een een groot (is relatief dezer dagen) in kleur waar je in de menu's rommelt en de foto's weergeeft en tevens ook nog eens de instellingen kunt zien.
                      Ikzelf heb ook een 350D en ben er enorm tevreden over, ondertussen heb ik al redelijk wat materiaal bij elkaar om uit de voeten te kunnen. Sterker is dat ik er aan denk om een tweede 350D aan te kopen als back-up camera mocht het misgaan.
                      Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                      Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Working...
                      X