Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jpeg En Raw Samen???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jpeg En Raw Samen???

    Hallo,

    ik ben in het bezit van een eos 400D en heb het volgende probleem: als ik mijn toestel instel om zowel mijn foto's in JPEG en in RAW op te slaan, krijg ik op mijn PC alle foto's twee keer in JPEG binnen. Als ik het toestel in puur RAW opname zet, dan krijg ik wel het RAW bestand op mijn PC. Wat kan het probleem hiervan zijn, of ligt dit alleen maar aan mij .

    Groeten,
    Bert.

  • #2
    Re: Jpeg En Raw Samen???

    Ben benieuwd dit ga ik volgen.

    mvg duindistel

    Comment


    • #3
      Re: Jpeg En Raw Samen???

      Ik moet binnenkort mijn toestel binnendoen,(is een jaar oud), ik zal dit probleem ook eens voorleggen, en misschien kan ik dan iets meer te weten komen ivm. dit probleem.

      Bert.

      Comment


      • #4
        Re: Jpeg En Raw Samen???

        Oorspronkelijk geplaatst door RNM Bekijk bericht
        Hallo,

        ik ben in het bezit van een eos 400D en heb het volgende probleem: als ik mijn toestel instel om zowel mijn foto's in JPEG en in RAW op te slaan, krijg ik op mijn PC alle foto's twee keer in JPEG binnen. Als ik het toestel in puur RAW opname zet, dan krijg ik wel het RAW bestand op mijn PC. Wat kan het probleem hiervan zijn, of ligt dit alleen maar aan mij .

        Groeten,
        Bert.
        Kun je ons wat meer vertellen met welk programma je dat doet, en welke lezer je gebruikt.
        Ook zou ik even kijken met windows explorer of er effectief ook raw en jpeg op het kaartje staat.

        Comment


        • #5
          Re: Jpeg En Raw Samen???

          Gebruik ik gewoon canon EOS UTILITY en heb ik daar geen probleem mee.

          mvg duindistel

          Comment


          • #6
            Re: Jpeg En Raw Samen???

            lange tijd terug had ik hetzelfde probleem, ik weet niet exact meer met welk toestel en met welk programma, maar ik weet wel dat het probleem opgelost was door mijn foto's te importeren met een kaartlezer
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Jpeg En Raw Samen???

              Ik gebruik steeds een kaartlezer.
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

              Comment


              • #8
                Re: Jpeg En Raw Samen???

                denk openen in RAW.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Jpeg En Raw Samen???

                  Het is toch niet zo dat de CR2 bestanden bij het importeren naar JPG worden omgezet, niet? Kun je met een kaartlezer nagaan wat er exact op de kaart staat?
                  Ik importeer de foto's van mijn 350D (die ook op JPG + RAW) staat ingesteld als volgt:
                  - camera met de Mac verbinden;
                  - iPhoto start automatisch op en toont alle foto's op de kaart;
                  - ik selecteer enkel de JPG's, want die mogen zo in iPhoto;
                  - als dat gebeurd is, sluit ik iPhoto af, en start ik Adobe Bridge op;
                  - met Get Photos from camera laat Bridge ook alle foto's zien;
                  - nu selecteer ik enkel de CR2's en importeer die;
                  - bij importeren worden ze door Bridge geconverteerd naar DNG formaat, omdat ik dat zo heb ingesteld.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jpeg En Raw Samen???

                    Hallo,

                    ik heb dit vandaag nog eens geprobeerd, ik heb 9 foto's genomen in jpeg en raw. Als ik deze via verkenner opzoek op mijn fototoestel, dan heb ik 18 foto's, waarvan er 9 de extentie jpeg hebben, en de andere geen extentie hebben. Als ik ze dan open, blijken deze toch jpeg te zijn....?????

                    Ik werk met windows XP.

                    Bert.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jpeg En Raw Samen???

                      Oorspronkelijk geplaatst door RNM Bekijk bericht
                      Hallo,

                      ik heb dit vandaag nog eens geprobeerd, ik heb 9 foto's genomen in jpeg en raw. Als ik deze via verkenner opzoek op mijn fototoestel, dan heb ik 18 foto's, waarvan er 9 de extentie jpeg hebben, en de andere geen extentie hebben. Als ik ze dan open, blijken deze toch jpeg te zijn....?????

                      Ik werk met windows XP.

                      Bert.
                      De anderen hebben geen extentie omdat je pc allicht geen ondersteuning bied voor CS2 formaat. Je kan deze downloaden op de site van Canon.
                      De foto's importeer je best zoals je nu beschrijft, dus via de camera en dan selecteer je ze en sleep je ze naar de gewenste map, zowel de jpg en cs2 bestanden.
                      Ik heb een 350D en doe dit op deze manier en nooit problemen mee gehad.
                      Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                      Website : http://runaque.deviantart.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jpeg En Raw Samen???

                        Ik zal dat eerst eens proberen en zien of dit een oplossing is voor mijn probleem.(Zuiver RAW kan ik wel openen.)

                        Bedankt voor de reactie's en de tips.

                        Laat nog iets weten.

                        Groeten,
                        Bert.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jpeg En Raw Samen???

                          Oorspronkelijk geplaatst door RNM Bekijk bericht
                          (Zuiver RAW kan ik wel openen.)
                          En hoe openen die dan? Of met welke applicatie open je ze?
                          Zoals vroeger vermeld, zul je ze (hoogst waarschijnlijk in CR2 formaat) toch moeten omzetten naar een formaat dat je software wel aankan (zoals ik b.v. DNG gebruik).
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jpeg En Raw Samen???

                            In google vind je het gratis progamma,
                            picassa, deze opent ook raw.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Jpeg En Raw Samen???

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              En hoe openen die dan? Of met welke applicatie open je ze?
                              Zoals vroeger vermeld, zul je ze (hoogst waarschijnlijk in CR2 formaat) toch moeten omzetten naar een formaat dat je software wel aankan (zoals ik b.v. DNG gebruik).
                              Dat is nu net het probleem, als ik via verkenner mijn toestel selecteer, heb ik jpeg bestanden en bestanden zonder extentie. Als ik deze zonder extentie probeer om te zetten naar DNG, krijg ik de melding dat het geen RAW bestanden zijn.

                              Groeten.

                              Comment

                              Working...
                              X