Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze reflexcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Keuze reflexcamera

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
    Eén reactie: succes met je aankoop

Het aanvoelen van de camera is gewoon een belangrijke factor.
    Helemaal mee eens. Alle specs kennende gaf het aanvoelen voor mij de doorslag.
    groet, Rik

Comment

Ruudt, ik treed je helemaal bij.
      Heb zelf een Canon 300D gekocht in tweedehands om te laten ombouwen tot een IR camera en ben er héél tevreden over. Mijn 20D heb ik vroeger nieuw gekocht maar mocht hij morgen "perte-totale" zijn, zou ik mij gewoon een goeie occasie 20D terug gaan zoeken. Het belangrijkste is de fotograaf en goede lenzen. Enige probleem met occasie is dat je toch een beetje moet weten hoe je de camera moet keuren. Anders kan je wel eens bedrogen thuiskomen. Niet iedereen is een eerlijke verkoper

Oorspronkelijk geplaatst door ruudt Bekijk bericht
      mijn advies zou zijn en waarschijnlijk denken hele fotokuddes hier anders over,omdat ik weer na 4jr met een bridge gewerkt heb er trek kreeg in een dslr (vroeger lang met spiegelreflex gefotografeerd.)
      lang gezocht veel gevraagd en geleerd en een 6mnd geleden voor weinig een 2e hands canon 350d gekocht.Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dat voormij altans een perfecte keuze is en nog wel effe zo zal blijven.Niet zozeer denk ik de juiste camera ,ben er heel erg tevreden over maar meer dat je zo ontzettend veel moet leren en schieten en dan is het gevoel des te leuker omdat je er weinig voor betaald hebt en het(denk je)beter tegen een stootje kan.Naar de toekomst zie ik wel er passeren nog wel wat goeie cameras.

Mijn ervaring is, maar daar zullen de meningen van verschillen; spiegelrefl.nu is wel heel wat anders dan vroeger analoog,er is zoveel te leren,en ontzettend leuk.Ik zou zeggen er zijn pracht cameras(ook op dit forum denk ik)2ehands te koop voor weinig,begin daarmee.Een goeie treffende foto komt toch uit jouw hand!!sukses!!

Ben wel benieuwd wat anderen vinden
      Groetjes, 4ginie

Photography is a way of life...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pitje1958 Bekijk bericht
        Wie kan mij wat wijze raad geven.
        Leg eerst je budget vast en reken dan op een meeruitgave van 50%.
        Ben een jaar geleden begonnen op een 400D met 17-85, daar is een 50 mm bijgekomen, een 70-300 (tele nodig hé), een 100mm macro en net nog een 10-22 besteld. Zeer verslavende en verslindende hobby dus. Maar fun, joeng toch...
        Bedenk dus vooral dat eens je met een merk in zee gaat je vooral lenzen gaat kopen (en een flits, nog vergeten te vermelden), en als daar een groot gamma aan prijzen voorhanden is kan je gaan spelen (en een statief) en combineren en meesleuren (en een rugzak, ah ja...).
        Net hetzelfde zou me in Nikon overkomen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Dat beweert Pitje 1958 denk ik ook niet, hij zegt enkel dat de specs dicht boij elkaar liggen, er staat duidelijk iets verder in zijn tekst : De keuze is 60/40% voor de Canon 40D, hij heeft het hier dus duidelijk niet over de Nikon D40 en D80 Tenminste, zo interpreteer ik zijn uitleg . . .

maar hij begreep dat Nikon³ zijn 40D liet voor een D80 maar dat heeft ie verkeerd begrepen, Nikon³ had een nikon D40 en kocht een D80, ondanks dat hij de 40D hoger inschat dan de D80

Comment

Working...
          X