Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

helpppp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: helpppp

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Yup, denk ik dus ook, heb je dit vooral wanneer het wat donkerder is?
    Gisteren ging ik rond de zonsondergang maken zag ik zo'n lichtje verschijnen. En binnenhuis zag ik het ook toen was het ook al donker.
    Overdag zie k het lichtje niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Waar een handleiding al niet goed voor is.

Je roept hier twee maal op 10 minuten alsof je leven ervan afhangt, staat vermoedelijk toch allemaal in je handleiding te lezen.
      r staat niks op m'n handleiding hierover.

Comment

De mensen die u met de handleiding tegen uw virtuele smikkel slaan hebben dus misschien zelf een beetje snel geroepen, en krijgen nu de weerbots.
        Ik had een Lumix FZ50 en die had ook het verschijnsel dat zowel op het lcdtje als in de zoeker plots rare lichten of strepen verschenen. Het deed zich voor wanneer er (teveel) licht in de lens viel. Soms bijvoorbeeld ook in donkere omstandigheden waarbij er een lichtpunt in het beeld kwam (een lampje of kaars in een donkere kamer bijv.) Raar vond ik dat dat niet op de foto's te zien was, enkel op de LCD of in de zoeker (die dus niet echt door de lens "kijkt")
        In de handleiding staat daar uiteraard niks over, het was blijkbaar een bijverschijnsel bij een dergelijk toestel...
        Groeten,
        Bart
        Nikon D7100 + battery grip + Speedlight SB600 + Nikkor 50 mm 1.8 G + Tamron 17-50 2.8 + Nikkor 55-200 VR + Tamron 70-200 2.8 + Tamron 18-270 VC

Comment

en dat de meeste van die LCDkes daar last mee hebben. Hier 2 canons en een fuji. Maar niet op de foto's. en daar is het om te doen. En een optische zoeker heeft daar geen last van, maar dan spelen we in een andere league.

en dat jouw uitleg nu een beetje duidelijker is helpt natuurlijk ook.
          Flickr één
          Flickr two

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bart Morrowind Bekijk bericht
            De mensen die u met de handleiding tegen uw virtuele smikkel slaan hebben dus misschien zelf een beetje snel geroepen, en krijgen nu de weerbots.
            Ik had een Lumix FZ50 en die had ook het verschijnsel dat zowel op het lcdtje als in de zoeker plots rare lichten of strepen verschenen. Het deed zich voor wanneer er (teveel) licht in de lens viel. Soms bijvoorbeeld ook in donkere omstandigheden waarbij er een lichtpunt in het beeld kwam (een lampje of kaars in een donkere kamer bijv.) Raar vond ik dat dat niet op de foto's te zien was, enkel op de LCD of in de zoeker (die dus niet echt door de lens "kijkt")
            In de handleiding staat daar uiteraard niks over, het was blijkbaar een bijverschijnsel bij een dergelijk toestel...
            Groeten,
            Bart

Is het normaal dan dat er zulke strepen op de lcd scherm verschijnen? Niet dat het daardoor m'n camera beschadigd.

Comment

10 seconds from self destruction

Nee dus een beetje eigen aan LCDschermpjes zie ook mijn vorige antwoord.
              Flickr één
              Flickr two

Comment

Jep, nu is het duidelijker, dat heb ik ook met mijn ixus, en op foto's is het niet te zien, maar in filmpjes blijven de strepen soms zichtbaar.
                Het is volgens mij een extreme vorm van blooming waarbij een hele rij fotosites 'overloopt', of toch niet langer uitgelezen kan worden ipv enkel een stip. Voor een foto wordt de sensor dus blijkbaar heel anders uitgelezen dan bij een filmpje.

Groeten,
                Koen
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
                X